بهترین صرافی برای نوسانگیری ارز دیجیتال کدام است؟

خانهمقالاتبهترین صرافی برای...

آنچه می‌خوانید...

معاملات سوئینگ یا نوسانگیری نوعی استراتژی در بازارهای مالی است که معامله‌گر از نوسان قیمت سود می‌برد. اما می‌دانید بهترین صرافی برای نوسانگیری کدام است؟ یا می‌دانید چه عواملی در تعیین بهترین صرافی برای معاملات سوئینگ دخیل است؟ با فکت کوینز همراه باشید تا به طور جامع و کامل، این مفاهم و سوالات را بررسی کنیم.

معاملات سوئینگ (Swing Trading) یا نوسانگیری چیست؟

معاملات سوئینگ یا نوسانگیری یک استراتژی معاملاتی کوتاه تا میان مدت است که معامله‌گر دارایی خریداری شده را برای چند روز یا چند هفته هولد (HOLD) می‌کند. معامله گران سوئینگ می‌توانند از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال برای درک و پیش بینی روندها و فرصت‌های معاملاتی استفاده کنند.

- Advertisement -

یک مزیت بزرگ نوسان‌ گیری در معاملات روزانه این است که تریدرها مجبور نیستند در طول روز چندین معامله باز کنند و معاملات سوئینگ به معاملات فعال کمتری نیاز دارد. با این حال از آن‌جایی که پوزیشن‌ها برای مدت طولانی‌تری باز هستند، این استراتژی معاملاتی در معرض ریسک‌های زیادی قرار دارد.

بازار ارزهای دیجیتال با توجه به پتانسیل ذاتی خود، بستر استفاده از معاملات سوئینگ را فراهم می‌کند. اگر درک درستی از این استراتژی داشته باشید، می‌توانید در این بازار از آن کسب سود کنید.

مقایسه استراتژی معاملاتی سوئینگ و اسکالپینگ

یک استراتژی معاملاتی اسکالپینگ (Scalping) اغلب شامل انجام صدها معامله در روز است که در آن دوام پوزیشن‌ها بسیار کوتاه است. در این نوع معاملات سود کم است و مقداری از ریسک حذف می‌شود. یک استراتژی معاملاتی سوئینگ ممکن است به اندازه یک استراتژی اسکالپینگ به تجربه نیاز نداشته باشد. زیرا نوسانگیری معمولاً زمان کمتری برای نظارت بر نمودارهای دارایی‌ها نیاز دارد.

بهترین ارز دیجیتال برای معاملات سوئینگ

بیت کوین بهترین رمزارز برای استراتژی معاملاتی نوسانگیری است زیرا بیشترین امنیت و پذیرش را دارد. با این حال، امکان معامله اتریوم و آلتکوین‌های کوچکتر نیز وجود دارد. به یاد داشته باشید هرچه ارزش بازار یک آلتکوین کمتر باشد، به طور کلی خطر بیشتری نیز با خود به همراه دارد.

نکات مهم برای انجام معاملات سوئینگ

کل موضوع معاملات سوئینگ در همین چند خط خلاصه نمی‌شود. اما برای آشنایی کلی شما، 3 نکته حائز اهمیت را برایتان ارائه کرده‌ایم.

1. حواستان به روندها باشد.

برای کسب سود از این استراتژی معاملاتی مهم است که حواستان به روند‌ها باشد. ایده این است که پس از پایان پولبک به یک روند صعودی وارد شوید که احتمال می‌دهید ادامه داشته باشد.

2. در زمان پولبک بخرید.

راه دیگر این است که به جای خرید پس از پایان پولبک، از همین موقعیت کوتاه نیز سود ببرید. این استراتژی معاملاتی بر زمان ورود به بازار تمرکز می‌کند.

3. معامله گران دیگر را دنبال کنید.

راه دیگر این است که برای پیاده سازی استراتژی نوسانگیری توده معامله‌گران را دنبال کنید. با این کار بر اساس سطوح حمایت و مقاومتی که اکثرا بر آن اتفاق نظر دارند پیش می‌روید. قیمت دارایی‌ها اغلب بین سطوح مقاومت و حمایت حرکت می‌کند. وقتی این سطوح را شناسایی کردید، به سادگی الگو را دنبال می‌کنید.

هنگامی که دارایی به سطح مقاومت نزدیک می‌شود، شما سود خود را برداشت می‌کنید یا وارد یک پوزیشن شورت می‌شوید. وقتی دارایی‌ها به این سطح می‌رسند، معمولا باز می‌گردند. در شرایطی نیز از این سطح عبور می‌کنند. همانطور که گفتیم، باید با تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید. سپس، وقتی یک دارایی به سطح حمایت نزدیک شد، می‌توانید وارد یک پوزیشن لانگ شوید.

بیشتر بخوانید: پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت (Long and Short) را بشناسید!

بهترین صرافی رمزنگاری برای معاملات سوئینگ کدام است؟

به طور مطلق نمی‌شود گفت کدام صرافی بهترین خدمات را برای معاملات سوئینگ ارائه می‌دهد. این سوال را می‌شود از جوانب مختلفی بررسی کرد. برای مثال هر کدام از صرافی‌های مطرح زیر، در یک زمینه خاص از مابقی بهتر عمل می‌کنند.

  • بایننس (Binance) حجم معاملات عالی و کارمزد پایین دارد.
  • کوکوین (KuCoin) از تعداد زیادی آلت کوین پشتیبانی می‌کند. همچنین کارمزد پایین و نقدینگی بازار بالایی دارد.
  • بای بیت (Bybit) بهترین خدمات را برای معاملات اهرمی ارائه می‌دهد و نرخ فاندینگ ریت (funding rate) پایینی دارد.
  • Gate io بهترین صرافی برای آلت کوین‌ها است زیرا از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند اما کارمزد نسبتا بالایی دارد.

در ادامه عواملی که در تعیین بهترین صرافی برای نوسانگیری دخیل هستند را به صورت اختصاصی بررسی می‌کنیم.

بهترین صرافی برای نوسانگیری بر اساس نقدینگی و حجم معاملات

ابتدا باید تفاوت بین نقدینگی و حجم معاملات را درک کنید.

  • حجم معاملات: این عبارت به مقدار کل (تعداد کل) واحدهای رمزارز اطلاق می‌شود که در یک دوره زمانی معین معامله می‌شوند.
  • نقدینگی: به سطح سرعتی اطلاق می‌شود که یک رمزارز را می‌توان در بازار با قیمت لحظه‌ای آن خرید و فروش کرد.

میزان نقدینگی و حجم معاملات را می‌توان برای هر صرافی در وبسایت Coingecko پیدا کرد.

یک معامله‌گر به دنبال نقدینگی بالا در معاملات خود است زیرا ریسک کمتری را ایجاد می‌کند. در بدترین حالت، اگر بازار نقدینگی بسیار پایینی داشته باشد، ممکن است اصلاً نتوانید به پوزیشنی وارد یا از آن خارج شوید. اغلب، نقدینگی با حجم معاملات و ارزش کل همبستگی خوبی دارد.

به صورت کلی و با استفاده از داده‌های وب سایت‌های کوین‌گکو و کوین‌مارکت‌کپ، 3 مورد از بهترین صرافی برای نوسانگیری ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات و نقدینگی به شرح زیر است:

  • بایننس با حجم 2.6 میلیون دلار در 24 ساعت
  • کراکن (Kraken) با حجم 2.6 میلیون دلار در 24 ساعت
  • کوین بیس (Coinbase) با حجم 2.6 میلیون دلار در 24 ساعت

توجه: پروژه‌های کلاهبرداری و حتی آلت‌کوین‌های کوچک و همچنین صرافی‌هایی وجود دارند که باعث معاملات شستشو (wash trading) می‌شوند.

بیشتر بخوانید : آموزش سایت کوین گکو +ویدئو

معاملات شستشو (wash trading) به چه معناست؟

بنیان‌گذاران یک پروژه ارزهای دیجیتال می‌توانند دارایی‌های خود را خرید و فروش کنند تا بازار را فریب دهند. آن‌ها با این کار نقدینگی و حجم معاملات زیادی را برای دارایی مد نظرشان فراهم می‌کنند. یک صرافی نیز می‌تواند یک ارز دیجیتال را به صورت رفت و برگشتی معامله کند تا کاربران را فریب دهد که نقدینگی و حجم معاملات بالایی برای این دارایی خاص وجود دارد.

چگونه می‌توان از پروژه‌ها و صرافی‌هایی که معاملات شستشو را انجام می‌دهند در امان ماند؟

اگر می‌خواهید در ارزهای دیجیتال بسیار کوچک سرمایه گذاری کنید، راه آسانی برای دور ماندن تضمینی از این اتفاق وجود ندارد. یک راه ساده این است که به ارزهای دیجیتال بزرگ و متوسط ​​و صرافی‌های خوش نام پایبند باشید در ادامه، عامل تاثیر گذار بعدی بر تعیین بهترین صرافی برای نوسانگیری را با هم بررسی می‌کنیم.

بهترین صرافی برای نوسانگیری بر اساس ارائه اهرم‌های معاملاتی

بهترین صرافی برای نوسانگیری بر اساس ارائه اهرم‌های معاملاتی

شما می‌توانید با استفاده از اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال، قدرت خرید خود را افزایش دهید. با این حال، همه صرافی‌ها از معاملات اهرمی پشتیبانی نمی‌کنند. علاوه بر این، معاملات اهرمی می‌توانند در انواع مختلفی از معاملاتی ارزهای دیجیتال کاربرد داشته باشد.

دو دلیل اصلی برای اینکه یک معامله‌گر از اهرم در معاملات خود استفاده کند وجود دارد:

  1. افزایش قدرت خرید
  2. بازدهی سریع‌تر و بیشتر نسبت به تحرکات بازار

اهرم در انواع مختلفی از معاملات دنیای ارزهای دیجیتال کاربرد دارد از جمله:

  • معاملات آتی یا فیوچرز (futures)
  • معاملات اختیار معامله یا آپشنز (options)
  • معامله مارجین یا حاشیه (margin)
  • توکن‌های اهرم دار (مخصوص بایننس)

هر صرافی، سرویس‌های متفاوتی را نسبت به هر کدام از این روش‌های معامله ارائه می‌دهد. در نتیجه باز هم تعیین بهترین صرافی برای نوسانگیری امری پیچیده است.

با این حال، ما 3 مورد از معروف‌ترین صرافی‌ها همراه با حداکثر اهرمشان را برای شما ارائه کرده‌ایم:

  • بایننس – معاملات آتی 25 برابر، معاملات مارجین 10 برابر
  • کراکن – معاملات آتی 50 برابر، معاملات مارجین 5 برابر
  • کوین بیس – بدون اهرم

عامل تاثیر گذار بعدی برای تعیین بهترین صرافی ارائه دهنده معاملات سوئینگ، جفت ارزهای پشتیبانی شده است.

بهترین صرافی برای نوسانگیری بر اساس تعداد جفت ارز پشتیبانی شده

اینکه صرافی‌ای که از آن استفاده می‌کنید، از جفت ارزهای مد نظر شما هم پشتیبانی کند مسئله بسیار مهمی است. برای اینکه تصمیم بگیرید از کدام صرافی برای معاملات سوئینگ استفاده کنید، حتما این نکته را مد نظر داشته باشید.

برای اینکه بفهمید کدام از صرافی از کدام جفت ارزهای معاملاتی پشتیبانی می‌کند طبق دستور زیر عمل کنید.

  • به یکی از وب سایت‌های Coingecko یا Coinmarketcap بروید.
  • روی صرافی‌ها یا exchanges کلیک کنید.
  • صرافی مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • اکنون دنبال جفت ارز دیجیتال مورد نظر خود بگردید.

کدام صرافی‌های رمزنگاری بیشترین جفت ارزهای دیجیتال را لیست کرده‌اند؟

در ادامه بررسی این 3 صرافی محبوب، به مقایسه تعداد ارزهای لیست شده می‌پردازیم.

  • بایننس – بیش از 500 ارز
  • کراکن – 93 ارز
  • کوین بیس – بیش از 120 ارز

حتماً توجه داشته باشید که بین تعداد ارزهای فهرست شده و تعداد جفت ارزهای معاملاتی فهرست شده تفاوت اندکی وجود دارد. مثلا، اگر بیت کوین در لیست باشد، در رمزارزهای فهرست شده 1 مورد به حساب می‌آید. با این حال، ممکن است جفت ارزهای معاملاتی زیادی برای بیت کوین وجود داشته باشد. مانند BTC/ETH، BTC/BNB، BTC/SOL و غیره.

بهترین صرافی برای نوسانگیری بر اساس اسپرد

اسپرد تفاوت بین سفارش خرید و فروش در دفتر سفارش‌ها است. در تصویر زیر از صرافی بایننس، تفاوت بین ارزان‌ترین سفارش فروش و بالاترین سفارش خرید را مشاهده می‌کنید.

ارزانترین سفارش فروش: 0.0037320

بالاترین قیمت پیشنهادی: 0.0037290

اسپرد:  0.0000030 = 0.0037320 – 0.0037290

همانطور که در ستون مقدار (Amout) در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، اسپرد بزرگتر می‌شود. زیرا دفتر سفارش برای معاملات با هر اندازه‌ای نسبتاً کوچک است. در اینجا، شما باید “اسپرد بالاتر” را بپردازید و این اصطلاح اغلب به عنوان لغزش یا اسلیپج (slippage) در معاملات شناخته می‌شود. بهترین صرافی برای نوسانگیری بر اساس اسپرد

مقایسه کارمزدهای معاملاتی آسان‌تر از اسپرد یا لغزش است زیرا مقادیری ثابت هستند و پویا نیستند. در ادامه این مقاله، این عوامل را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بهترین صرافی برای معاملات نوسانگیری بر اساس کارمزدهای معاملاتی

در مقایسه زیر بین 3 صرافی مذکور، بررسی خواهیم کرد که کارمزدهای میکر و تیکر برای هر کدام به چه اندازه خواهد بود.

  • بایننس – تیکر: 0.04 % تا 0.1 %  میکر: 0.02 % تا 0.1 %
  • کراکن – 0 تا 0.26 %
  • کوین بیس – تیکر: 0.04 % تا 0.05 %  میکر: 0 % تا 0.5 %

بیشتر بخوانید: اصطلاحات رایج در بازار ارز دیجیتال (قسمت اول)

بهترین صرافی برای لانچ پد

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران سوئینگ همیشه به دنبال ارزهای دیجیتال با پتانسیل بالا هستند. زیرا در این حالت است که می‌توانند نوسانات زیادی پیدا کنند. یکی از راه‌های جستجوی چنین دارایی‌هایی، مشارکت یا امضای پروژه‌ها در مراحل اولیه ارائه آن‌ها از طریق لانچ پد است. به یاد داشته باشید که با پتانسیل بالا می‌توانید پول زیادی به دست آورید.

با این حال، همیشه باید حواستان باشد که سود بالقوه و ریسک مربوطه را بررسی کنید. این یکی از نکات کلیدی است که معامله‌گران حرفه‌ای را از آماتورهای متمایز می‌کند.

این روش هم مزایا و معایب خاص خود را دارد:

  • مزایا – با پتانسیل زیاد، می‌توانید سود بیشتری داشته باشید.
  • معایب – وقتی به دنبال آلت کوین‌های کوچک با پتانسیل بالا هستید، باید تحقیقات کاملی انجام دهید. بسیار آسان است که در معرض کلاهبرداری‌های ICO یا پروژه‌های امیدوار کننده‌ای قرار بگیرید که به احتمال زیاد شکست خواهند خورد.

مثلا بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشهور دیگر پتانسیل پایین‌تری نسبت به آلت کوین‌ها برای نوسانگیری ارائه می‌دهند. با این وجود، بسیاری از آلتکوین‌ها به این علت که پروژه‌های ضعیفی هستند، اصلاً پتانسیلی در خود ندارند.

سخن پایانی

در این مقاله، ما مهم‌ترین پارامترهایی که در تعیین بهترین صرافی برای نوسانگیری اهمیت دارند را باهم بررسی کردیم. ارزهای دیجیتال مختلف و همچنین صرافی‌های متنوعی وجود دارند که ممکن است بسته به نیازها و استراتژی‌های شما، بهترین بازدهی را برایتان به همراه داشته باشند. باید نیازهای خود را بسنجید، اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس بر اساس آن‌ها اقدام کنید.

تجربه شما از استفاده از معاملات سوئینگ یا نوسانگیری چیست؟ چه صرافی برای شما بهترین کارکرد را دارد؟ با ما دیدگاهتان را در میان بگذارید.

معاملات سوئینگ چیست؟

معاملات سوئینگ یا نوسانگیری یک استراتژی معاملاتی است که در آن معامله‌گر پوزیشن‌های خود را بر اساس نوسانات قیمت تعیین می‌کند.

بهترین صرافی برای نوسانگیری کدام است؟

به طور کلی و مطلق نمی‌توان یک صرافی را نام برد که بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. شما بر اساس نیازتان و شرایطی که دارید، باید اطلاعات مربوط به صرافی را بررسی کنید و بعد با آگاهی تصمیم بگیرید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان