بهترین صرافی های ارز دیجیتال کدامند؟

خانهمقالاتبهترین صرافی های...

آنچه می‌خوانید...

یکی از مواردی که در بازار کریپتو کارنسی‌ها بسیار مهم و تاثیر گذار است و لازمه ترید کردن است انتخاب یک صرافی خوب است. در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال باید دقت کنید تا دچار مشکل نشوید. شما می‌توانید صرافی داخلی یا خارجی انتخاب کنید که هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. در این مقاله به بحث حول انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال و نکات آن می‌پردازیم. پس با فکت کوینز همراه شوید.

نکات لازم برای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال

در مهر ماه سال ۱۳۹۶ یک صرافی به نام بیترکس که صرافی خارجی بود به دلیل مشکلات ناشی از تحریم حساب کاربران ایرانی را بست؛ و مشخص است که این اقدام چه پیامدهایی برای کاربرانی که در این صرافی کار می‌کردند به همراه داشت.

اما راه حل چیست؟ بعد از این اتفاق و البته تحریم ایران توسط صرافی‌های خارجی، کمبود حضور صرافی‌های داخلی بیش از پیش حس شد و این جا بود که صرافی‌های ایرانی فعالیت خودشان را آغاز کردند که البته بیشتر به صورت آنلاین فعالیت می‌کردند. به مرور زمان تعداد این صرافی‌ها افزایش یافت. اما موضوعی که وجود دارد این است که در ابتدا کاربران از مشکلاتی مثل پشتیبانی، احراز هویت و … شکایت داشتند. خب این موضوع خیلی دور از ذهن نیست زیرا تجربه کاری این صرافی‌ها کم بود و به همین دلیل کاربران با مشکلات این چنینی مواجه می‌شدند.

صرافی داخلی یا خارجی؟

یکی از سوالاتی که برای کاربران در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال مطرح می‌شود این است که صرافی داخلی بهتر است یا خارجی؟ انتخاب صرافی‌های خارجی از نظر موضوعاتی مانند داشتن تجربه کاری و پشتیبانی بسیار خوب هستند. اما به دلیل شرایط سیاسی امکان تحریم شدن و بلاک شدن حساب کاربری شما وجود دارد. البته نگران نباشید. امروزه تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال داخلی مشغول به کار هستند که شما می‌توانید به راحتی با این صرافی‌ها کار کنید. البته موضوعی که مطرح است تجربه کم این صرافی‌ها و وجود مشکلات مربوط به پشتیبانی و … است. اما این اطمینان وجود دارد که تحریم نمی‌شوید.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال
صرافی داخلی انتخاب کنیم یا خارجی؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال در واقع یک پلتفرم است که تحت نرم افزار تلفن همراه یا وب کار می‌کند. به وسیله این صرافی‌ها می‌توانید به انجام خرید و فروش انواع ارز مانند تتر، بیت کوین، اتریوم و سایر آلت کوین‌ها بپردازید. صرافی‌ها به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز تقسیم بندی می‌شوند. در سیستم‌های متمرکز که روش کار صرافی‌های ارز دیجیتال موجود در ایران هم همین است شما می‌توانید با شارژ کردن حساب خود و ثبت سفارش به صورت خودکار به انجام معاملات بپردازید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال در سال 2022 کدام است؟

بهترین صرافی های ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارند؟

بهترین صرافی های ارز دیجیتال دارای ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به معرفی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

امنیت

چیزی که کاملا واضح و مشخص است این است که در هنگام انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال مهمترین عامل امنیت است. هر چند صرافی امکانات عالی و فوق العاده‌ای در اختیار شما قرار دهد اما برای انجام معامله در آن صرافی احساس امنیت نکنید از خیر آن صرافی می‌گذرید. اما سوال مهم این است که چه مواردی امنیت یک صرافی را تامین می‌کند؟ و با توجه به چه فاکتورهایی می‌توان گفت این صرافی ایمن است یا خیر؟ برای اینکه به امنیت یک صرافی ارز دیجیتال پی ببرید می‌توانید با پرسیدن چند سوال از خودتان پاسخ را بیابید.

  1. آیا صرافی که انتخاب کرده‌اید تا به حال هک شده است؟
  2. آیا در زمان هک شدن صرافی پول از صرافی به سرقت رفته است؟
  3. اگر ارزی به سرقت رفته آیا صرافی حاضر به پرداخت خسارت بوده است؟
  4. روش ذخیره سازی صرافی چیست؟ آیا دارایی کاربران خود را در کیف پول های سرد ذخیره میکند؟
  5. صرافی مورد نظر شما از چه موارد امنیتی برای برقراری امنیت استفاده می‌کند؟

با دقت به این پرسش‌ها فکر کنید و آن‌ها را بررسی کنید و با یافتن پاسخ‌های آنان می‌توانید به میزان امنیت صرافی پی ببرید.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال
امنیت

پشتیبانی

دومین موردی که در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال به آن می‌رسیم بحث پشتیبانی است. شاید این سوال برای شما هم ایجاد شود که پشتیبانی به چه دردی می‌خورد و چه کاربردی دارد؟ اجازه بدهید با مثالی توضیح دهیم. فرض کنید شما معامله‌ای را انجام داده‌اید و در طی فرایند انجام معامله به مشکل برخورد کرده‌اید؟ خب اینکه مشکلاتمان را با چه کسی مطرح کنید و از چه کسی برای رفع آن مشاوره بگیرید پشتیبانی نام دارد که مقوله بسیار مهمی است و نباید بدون توجه از کنار آن رد شوید. در مورد اهمیت پشتیبانی می‌توان گفت که بعضی از صاحب نظران اهمیت پشتیبانی را برابر با امنیت می‌دانند.

احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال

مورد بعدی که می‌خواهیم به آن بپردازیم و موضوع مهمی در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال به شمار می‌رود بحث احراز هویت یا KYC است. قبل از انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال شما باید احراز هویت شوید. اما چرا باید احراز هویت را انجام دهید؟ موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که در دنیای ارز دیجیتال هر کاری می‌توان کرد و انجام فعالیت‌هایی مانند پولشویی نیز در این زمره است. پس برای کنترل کردن معاملات احراز هویت انجام می‌شود. نتیجتا متوجه شدیم که مراحل احراز هویت هر چند خسته کننده است اما بسیار مهم است و برای انتخاب صرافی مناسب باید به آن توجه کرد.

رتبه الکسا عاملی برای شناخت

یکی از موارد دیگر در معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال رتبه الکسا است. بررسی رتبه الکسا به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعداد کاربران و میزان اعتبار صرافی را پیش بینی کنید. وقتی عدد الکسا به یک نزدیک‌تر است به این معنی است که تعداد بازدیدها و کاربران بیشتری دارد. سرویس الکسا از اواسط سال ۲۰۲۲ متوقف می‌شود و سرویس سیمیلاروب جایگزین آن می‌شود.

میزان کارمزد

یکی دیگر از مواردی که به شما در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال کمک می‌کند میزان کارمزد است. شاید نرخ کارمزد در وهله اول به نظر شما مهم نیاید اما اگر حجم معاملات بالایی داشته باشید اهمیت آن‌ را درک می‌کنید.

رابط کاربری (UI و UX)

رابط کاربری بیان می‌کند که کاربران چگونه می‌توانند از برنامه استفاده کنند. پس معلوم می‌شود که داشتن رابط کاربری ساده تا چه اندازه می‌تواند در انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال موثر واقع شود. تجربه کاربری در سرعت انجام معامله مطرح می‌شود. چون سرعت انجام معامله در بازارهای ارز دیجیتال بسیار مهم است و بنابراین رابطه کاربری هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شفافیت صرافی‌ها

مورد بعدی که در بررسی بهترین صرافی های ارز دیجیتال مطرح می‌شود شفافیت صرافی است. اینکه شما بدانید دفتر صرافی کجاست و اعضای تیم چه کسانی هستند مهم است. اگر صرافی به سوال‌های شما در مورد مکان دفتر یا …. پاسخی نمی‌دهد باید احتیاط کنید تا کلاه سرتان نرود.

کلام آخر

از اینکه در این مقاله مارا همراهی کردید تا مواردی را درباره بهترین صرافی های ارز دیجیتال بررسی کنیم از شما سپاسگزاریم. به یاد داشته باشید که در انتخاب صرافی دقت کنید تا سرمایه خود را از دست ندهید. صرافی‌های ارز دیجیتال نقش بسیار مهمی در انجام معاملات در بازار ارز ایفا می‌کنند و وجود آن‌ها الزامی است.

استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی ریسک بلاک شدن حسابتان را به صفر می‌رساند. اما در مورد خدماتی که ارائه می‌دهند باید با صبوری رفتار کنید. البته در حال حاضر صرافی‌های داخلی با عملکرد بسیار خوب در حال خدمت رسانی به کاربران خود هستند. اگر با دقت و آگاهی صرافی ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید در طی انجام معاملات دچار مشکل نمی‌شوید.

برای مشاهده بهترین قیمت بیت کوین و دیگر ارزها در صرافی های ایرانی به صفحه “از کجا بخرم؟” فکت کوینز مراجعه کنید.

سوالات متداول

چه فاکتورهایی در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مهم است؟

تجربه‌کاری، کارمزد معاملات، حداقل مبلغ سفارش، امکان پیگیری، پشتیبانی سریع، مهم ترین ویژگی‌هایی است که هنگام انتخاب یک صرافی باید در نظر داشته باشید.

ریسک کار با صرافی های ارز دیجیتال در چیست؟

از آنجا که پس از انجام معامله، ارزهای دیجیتال شما درون صرافی نگهداری می‌شود، امکان هک شدن و به سرقت رفتن این دارایی وجود دارد. همچنین ممکن است سرورهای صرافی با مشکل مواجه شوند و دسترسی شما به دارایی‌تان غیرممکن باشد.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان