بهترین کیف پول ارز دیجیتال رایگان کدام است؟

خانهریپورتاژبهترین کیف پول...

آنچه می‌خوانید...

کیف پول های ارز دیجیتال ابزاری ضروری برای خرید و فروش و مبادله ارزهای دیجیتال هستند. معامله گران برای ذخیره ایمن رمزارزها و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش به این ابزار نیاز دارند. کیف پول های ارز دیجیتال که انواع مختلفی دارند راه حل های مناسبی در مقایسه با صرافی های ارزهای دیجیتال به شمار می روند. با ما همراه باشید تا شما را با بهترین کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال ابزاری است که معامله گران کدهای دیجیتالی موردنیاز برای تعامل با یک شبکه بلاک چین را در آنها ذخیره می کنند. پس آنچه در یک کیف پول ارز دیجیتال ذخیره می شود رمزارز نیست بلکه یک سری کد است. کیف پول ارزهای دیجیتال، رمزارز مرتبط با آدرس معامله گر در بلاک چین را پیدا می کند و بسته به دستور معامله گر به خرید یا فروش یا مبادله آن می پردازد. کیف پول ارز دیجیتال به عنوان هویت و حساب مالک در شبکه بلاک چین عمل می کند و دسترسی به تاریخچه تراکنش ها را فراهم می سازد.

- Advertisement -

انواع کیف پول های ارز دیجیتال

به طور کلی کیف پول های ارز دیجیتال را می توان به دو گروه کیف پول سرد و گرم طبقه بندی کرد. تفاوت اصلی بین آنها این است که کیف پول های گرم همیشه به اینترنت متصل هستند در حالی که کیف پول های سرد آفلاین نگه داشته می شوند.

کیف پول سرد

کیف پول های سرد کلیدهای دیجیتالی شما را به صورت آفلاین روی یک قطعه سخت افزاری یا ورق کاغذی ذخیره می کنند. کیف پول های سخت افزاری معمولاً به شکل یک درایو USB هستند که به شما امکان خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال را در حین اتصال به رایانه می دهند. با کیف پول های کاغذی، کلیدهای شما ممکن است به صورت کدهای QR روی یک تکه کاغذ چاپ شده یا با حکاکی روی مواد دیگر، مانند فلز، قابل دسترسی باشند.

کیف پول سرد یک نمونه از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است چون طوری طراحی شده که هک کردن آن بسیار سخت است. در واقع هکرها هیچ راهی برای به دست آوردن کلیدهای مالک از راه دور ندارند. برای سرقت یک کیف پول سخت افزاری، سارق ابتدا باید کیف پول را به صورت فیزیکی به دست آورد و سپس بتواند رمز عبور آن را بشکند. البته اگر کیف پول سرد خود را گم کنید و از کلید خصوصی خود در جایی نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، عملاً دسترسی به ارزهای دیجیتال خود را از دست می دهید.

توصیه میکنیم : بهترین صرافی ارز دیجیتال

کیف پول گرم

کیف پول های گرم که در قالب نرم افزار استفاده می شوند همواره به اینترنت متصل هستند و شما می توانید از طریق تلفن همراه یا رایانه رومیزی به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از طریق مرورگر از برخی از آنها استفاده کنید.

بزرگترین مزیت کیف پول های گرم سهولت دسترسی به آنهاست. کلیدهای عمومی و خصوصی شما در برنامه یا وب سایت مربوط به کیف پول ذخیره و رمزگذاری می شوند؛ بنابراین می توانید در هر مکانی به آنها دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که کیف پول های گرم همیشه به صورت آنلاین در دسترس هستند، با خطر حملات سایبری روبرو خواهند بود. هکرها می توانند از آسیب پذیری های پنهان در نرم افزاری که کیف پول شما را پشتیبانی می کند سوءاستفاده کنند یا بدافزاری را برای نفوذ به سیستم شما به کار بگیرند. این امر به ویژه برای کیف پول هایی که توسط صرافی ها میزبانی می شوند، خطرناک است.

رتبه اول بهترین کیف پول ارز دیجیتال رایگان : تراست والت

کیف پول ارز دیجیتال
تراست ولت

تراست والت (Trust Wallet) یک نمونه از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است. تراست والت یک کیف پول متن باز، غیرمتمرکز و تحت موبایل است که بیش از 160 هزار دارایی دیجیتالی و شبکه بلاک چین را پشتیبانی می کند. این کیف پول به معامله گران اجازه می دهد تا توکن های خود را برای کسب پاداش به اشتراک بگذارند. این کیف پول در ابتدا فقط برای نگهداری توکن های ERC20 طراحی شده بود، اما اکنون برای نگهداری سایر ارزهای دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین نیز توسعه یافته است.

مزایا

  • دانلود رایگان و آسان
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال
  • امکان استیک کردن دارایی های دیجیتالی متعدد
  • سازگار با دستگاه های iOS و Android و ویندوز

معایب

  • به اندازه کیف پول های سخت افزاری ایمن نیست.

رتبه دوم بهترین کیف پول ارز دیجیتال رایگان : متامسک

متامسک (MetaMask) یک نمونه دیگر از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است. این کیف پول دیجیتالی برای ذخیره کلیدهای عمومی و خصوصی، انتقال و مدیریت تراکنش ها، ارسال و دریافت ETH و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم استفاده می شود. متامسک اغلب به عنوان بهترین کیف پول DeFi در نظر گرفته می شود، چون بسیار امن است.

کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول متامسک

مزایا

  • دسترسی آسان و محبوبیت زیاد

معایب

  • امکان هک شدن وجود دارد

همچنین بخوانید : بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

رتبه سوم بهترین کیف پول ارز دیجیتال رایگان : ترون لینک

ترون لینک (TronLink) یک برنامه افزودنی به کروم است که ذخیره TRON، دسترسی و جابه جایی آن در بلاک چین را آسان می کند. این کار تعامل با برنامه های غیرمتمرکز را تسهیل می بخشد. با TronLink، توسعه دهندگان می توانند با قراردادهای هوشمندی که برای DAppهای خود در داخل مرورگر خود ایجاد می کنند، تعامل داشته باشند.

مزایا

  • رابط کاربری بسیار ساده و آسان
  • پشتیبانی از رمزارز TRX و تمام توکن های TRC-10 و TRC-20
  • امکان استیک کردن

معایب

  • ذخیره کلید خصوصی در دستگاه و قرارگرفتن آن در معرض هک و تهدیدات آنلاین
  • از سایر رمزارزها مثل توکن های اتریومی و BSC و … پشتیبانی نمی کند و تنها مخصوص شبکه ترون است.

رتبه چهارم بهترین کیف پول ارز دیجیتال : لجر

لجر (Ledger) به عنوان یک نمونه دیگر از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال، یک کیف پول سرد یا سخت افزاری است که در دو مدل Ledger Nano X و Ledger Nano S کوین های شما را در یک دستگاه آفلاین ایمن نگه می دارد. این دستگاه تقریباً به اندازه یک فلش مموری USB است. دور این دستگاه را یک روکش استیل ضدزنگ احاطه کرده که باعث دوام بسیار بالای آن می شود.

با نرم افزار Ledger Live می توانید موجودی خود را بررسی کرده و به ارسال و دریافت ارز بپردازید. Ledger از بیش از 1800 کوین و توکن دیجیتال پشتیبانی می کند. Ledger Live حتی از امکان استیک کردن نیز پشتیبانی می کند.

مزایا

  • ذخیره سازی آفلاین بسیار امن

معایب

  • برای کاربرانی که با فناوری آشنا نیستند راه اندازی پیچیده ای دارد.

در این مقاله بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را معرفی کردیم. منتظر شنیدن نظرات ارزشمند شما هستیم.

این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند. مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد!

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان