ویتالیک بوترین: به روزرسانی ادغام شبکه اتریوم در ماه اوت راه اندازی می‌شود

خانهاخبارویتالیک بوترین: به...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار شبکه اتریوم اخیرا در نشست ETH Shanghai Web 3.0 Developer در رابطه با انتقال شبکه اتریوم به اثبات سهام صحبت کرد. به روزرسانی ادغام (Merge) شبکه اتریوم بنابر برنامه ریزی های قبلی قرار است 18 روز دیگر و در تاریخ 8 ژوئن 2022 در شبکه آزمایشی  راپستن (Ropsten) راه اندازی شود.

در جریان این نشست بوترین اظهار داشت که انتقال به اثبات سهام اتفاقی بسیار بزرگ برای تمام اکوسیستم اتریوم خواهد بود. وی در ادامه افزود:

«این آزمایش از تمام قبلی ها بزرگ تر خواهد بود، چرا که انتقال یک شبکه آزمایشی موجود با برنامه های فراوان و انتقال آن به مکانیسم دیگری کار دشوار و بسیار بزرگی است.»

- Advertisement -
نقشه راه اتریوم

پس از آن بوترین تایید کرد که ممکن است به روزرسانی ادغام شبکه در ماه اوت (مرداد) صورت گیرد، این صحبت بوترین در حالی شکل گرفت که کمی پیش تر پرستون ون لون، توسعه دهنده نرم افزار اتریوم در کنفرانسی به این موضوع و تاخیر در راه اندازی به روزرسانی ادغام اشاره کرد. بوترین در رابطه با ادغام گفت:

«اگر مشکل خاصی رخ ندهد در ماه اوت شاهد این به روزرسانی خواهیم بود. اما باید به این نکته توجه داشت که همیشه احتمال خطر و مشکل وجود دارد. در نتیجه باید احتمال به تعویق افتادن ادغام را نیز در نظر بگیریم. پس با این حساب ماه های سپتامبر و اکتبر نیز برای این به روزرساتی دور از ذهن نیستند.»

مطلب مفید: آیا کامپیوترهای کوانتومی حوزۀ ارزهای دیجیتال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند؟

در کنار هارد فورک لندن، ادغام بزرگ ترین به روزرسانی شبکه اتریوم محسوب می‌شود. گفتنی است که در پی هارد فورک لندن مکانیسم توکن سوزی اتریوم به شبکه اضافه شد. اکنون و پس از راه اندازی ادغام شاهد به اضافه شدن Surge، Verge، Purge و در نهایت Splurge به شبکه خواهیم بود.

هدف Surge در شبکه بهبود مقیاس پذیری با لوریج قرار دادن رول آپ های دانش صفر و همچنین بهره بردن از تکنولوژی شاردینگ است. Verge باعث ایجاد درخت های ورکل (Verkle) خواهد شد که هدف آن دستیابی به بی حالتی شبکه با استفاده از به روزرسانی اثبات مرکل است.

ساختار نودها در ورکل

بنابر اطلاعات نقشه راه اتریوم، Purge یک مسیر ساده برای ماشین مجازی اتریوم به شبکه اضافه می‌کند و داده های تاریخی و مشکلات فنی را حذف می‌کند. در نهایت نیز به Splurge می‌رسیم که اهداف گوناگونی  را در شبکه دنبال می‌کند. بوترین درباره این به روزرسانی گفت که پس از صورت گرفتن ادغام و Surge، شبکه اتریوم به یک سیستم عالی تبدیل خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان