به روزرسانی مهم الگوراند؛ عملکرد شبکه 5 برابر خواهد شد

خانهاخباربه روزرسانی مهم...

آنچه می‌خوانید...

بنابر گزارش خبری که تازه پلتفرم کریپتو اسلیت منتشر کرده است، شبکه بلاک چینی اثبات سهام الگوراند به تازگی گنجایش تراکنش های شبکه اصلی خود را به روزرسانی کرده و به 6 هزار تراکنش در ثانیه رسانده است. بدین ترتیب و بر اساس این توسعه بسیار مهم، الگوراند تبدیل به یکی از پر سرعت ترین شبکه های لایه 1 در حوزه ارزهای دیجیتال شده است.

در مقایسه با دیگر شبکه ها باید اشاره داشت که بیت کوین 5 هزار تراکنش در ثانیه و اتریوم 10 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کنند. همچنین احتمال نمی‌رود که تا دوران پسا مرج شاهد افزایش قابل توجه این شاخص در شبکه اتریوم باشیم. قبل از صورت گرفتن این به روزرسانی در الگوراند، گنجایش شبکه تنها 1200 تراکنش در ثانیه بود.

- Advertisement -

تکنولوژی اثبات وضعیت الگوراند

به روزرسانی الگوراند علاوه بر گنجایش شبکه قابلیت اثبات وضعیت را نیز به شبکه اضافه کرده است. به وسیله این قابلیت شاهد ارتباطات میان زنجیره ای بدون نیاز به اعتماد (trustless) از طریق اتصال ایمن چندین بلاک چین بدون نیاز به واسطه خواهیم بود.

اثبات وضعیت یک تکنولوژی جدید در بازار است که وابستگی شبکه های بلاک چینی به پل ها و اعتبارسنج های متمرکز را حل می‌کند. این تکنولوژی همچنین به حذف آسیب پذیری ها و حملات هکری که از طریق پل های ارتباطی صورت می‌گیرند نیز کمک می‌کند.

سیلویو میکالی، بنیانگذار الگوراند درباره توسعه اخیر شبکه گفت:

«الگوراند باری دیگر مهر تایید خود را بر این موضوع زد که غیرمتمرکز سازی نیازی به فدا کردن عملکرد و یا امنیت ندارد. سازگاری و همکاری میان بلاک چین ها آینده این حوزه است و اثبات وضعیت این شبکه یک قابلیت امنیتی حیاتی برای آینده ارتباطات میان شبکه های مختلف است.»

مطلب مفید: نقش بلاک چین در هویت دیجیتال (Digital Identity) چیست ؟

علاوه بر این موارد، به روزرسانی الگوراند ابزار جدیدی را نیز به اکوسیستم شبکه معرفی کرده است و اکنون این بلاک چین تبدیل به میزبانی بهتر برای برنامه های غیرمتمرکز در حوزه های مختلف شده است. این شبکه در حال حاضر خود را به عنوان یک بلاک چین لایه 1 با عملکرد خوب ثابت کرده و وضعیت قابل تایید مصرف کربن آن نیز به شبکه کمک زیادی کرده است.

همچنین این شبکه از زمان روی کار آمدن خود تاکنون با قطعی و اختلال همراه نشده و با سریع تر شدن به لطف به روزرسانی اخیر، به پروتکلی تبدیل شده که سازمان های مختلف برای ورود به حوزه بلاک چین از آن استفاده خواهند کرد.

همانطور که قبل تر پوشش دادیم، فیفا، فدراسیون جهانی فوتبال نیز به تازگی الگوراند را همکار بلاک چینی رسمی خود اعلام کرده و قصد دارد بازار NFT خود را نیز بر بستر این شبکه راه اندازی کند.  مدیر محصولات این شبکه در رابطه با گسترش همکاری ها و توسعه های اخیر آن گفته است که الگوراند در حال ایجاد ابزارهای مورد نیاز برناه های وب 3 است تا پتانسیل بسیار بالای آنها را برای همه نمایش دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان