به روزرسانی NU5 زی کش در شبکه راه اندازی شد؛ انتظار چه تغییراتی را داشته باشیم؟

خانهاخباربه روزرسانی NU5...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: زی کش، یکی از کوین‌های حریم خصوصی بازار به روزرسانی جدیدی در شبکه خود انجام داده است. روز سه شنبه و در بلاک شماره 1687104 به روزرسانی NU5 در شبکه اصلی زی کش فعال شد.

در بیت کوین و اکثر ارزهای دیجیتال، جزئیات تراکنش ها معمولا برای عموم قابل مشاهده است اما در کوین های حریم خصوصی مانند مونرو و زی کش کاربران می‌توانند جزئیات را به صورت خصوصی و محرمانه نگه دارند.

- Advertisement -

تراکنش های خصوصی در پروتکل زی کش از اثبات دانش صفر استفاده می‌کنند. به روزرسانی روز گذشته زی کش نه تنها به مقیاس پذیری شبکه در آینده کمک می‌کند بلکه از راهی بنیادی به حفاظت از حریم خصوصی کاربران می‌پردازد. بنابر داده ها، زی کش با 1.16 میلیارد دلار ارزش بازار در رتبه 57 برترین اررزهای بازار قرار دارد.

هالو 2 چیست؟

هالو آرک توسط شرکت ECC توسعه یافته است و با پشتیبانی بنیاد اتریوم ایجاد شده است. این محصول شامل به روزرسانی Zcashd (نرم افزار نودهای اجماع زی کش)، یک کیف پول آزمایشی از شرکت ECC و نرم افزار توسعه این کیف پول می‌شود. مهم ترین تغییر نرم افزار کیف پول هالو آرک تغییرات در تنظمیات حریم خصوصی آن است. در گذشته و در این بخش کاربران نیاز داشتند برای حفاظت از تراکنش های خود به صورت دستی اقدام کنند اما اکنون و در این به روزرسانی، قابلیت حفاظت از تراکنش ها به صورت خودکار و پیش فرض عمل می‌کند.

کیت نرم افزار توسعه کیف پول نیز از قابلیت انتقال خودکار بهره می‌برد. بدین ترتیب سرمایه ها به صورت خودکار به جدیدترین استخر حفاظتی منتقل می‌شوند. استخر حفاظت شده مجموعه ای از تمام تراکنش های حفاظت شده در یک شبکه است. علاوه بر آن با معرفی آدرس های یکپارچه شاهد سادگی بیشتر در شبکه هستیم. آدرس های یکپارچه قابلیتی است که یک آدرس زی کش سازگر با تمام استخرهای زی کش از جمله استخرهای شفاف و حفاظت شده ایجاد می‌کند.

دیگر خبری از trusted setups نیست

زمانی که زی کش در سال 2016 راه اندازی شد، تیم توسعه این شبکه میهمانی را برگزار کرد که بر پایه پارامتر عمومی trusted setups بود. این پارامتر نیازمند ایجاد یک عدد سری بود که از آن یک عدد اشتقاقی در چند بخش و توسط چند نفر ایجاد می‌شد. پس از ایجاد پروتکل اعضایی که هولدر این اعداد بودند باید بخش های خود را بدون فاش کردن هویت این بخش ها نابود می‌کردند. این اقدام باید در هر هارد فورک زی کش تکرار می‌شد.

مطلب مفید: بلاک چین چیست؟ هر آنچه باید در مورد فناوری بلاک چین بدانید

با این حال به روزرسانی روز گذشته هرگونه نیاز برای این پارامتر در آینده را از بین برد. در نتیجه آن اعضای مورد اطمینان شبکه دیگر بخشی از حمله یا ضعف امنیتی برای شبکه محسوب نمی‌شوند. علاوه بر آن، فرایند اجرای هارد فورک های آینده نیز ساده تر شده است چرا که دیگر نیازی به مقدمات اینن میهمانی ها ندارد.

افزایش مقیاس پذیری زی کش

هالو 2 ویژگی PLONK را نیز معرفی می‌کند. PLONK یک نوعی از دانش صفر است که تراکنش ها را به روشی موثر تر تایید می‌کند. در حقیقت PLONK نمونه ای از اثبات است که می‌تواند خود را در وهله اول تایید کند و به داده ها و محاسبات کامپیوتری اجازه دهد تا اثباتی کوتاه مدت را ایجاد کنند.

هالو 2 یک پروژه منبع باز است که اعضای جامعه را به مشارکت تشویق می‌کند. با این حال زوکو ویلکاکس، سازنده زی کش گفته است که سیستم اثبات دانش صفر هالو تحت مجوز منبع باز MIT برای همه در دسترس است و مردم می‌توانند هر کاری که می‌خواهند با آن انجام دهند با این حال پروتکل مالی حفاظت شده زی کش چنین قابلیتی را ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان