فوری؛ به روزرسانی مرج با موفقیت در شبکه اتریوم انجام شد

خانهاخبارفوری؛ به روزرسانی...

آنچه می‌خوانید...

بالاخره پس از سال‌ها انتظار، به روزرسانی مرج اتریوم انجام و الگوریتم اجماع شبکه با موفقیت از اثبات کار به اثبات سهام تغییر کرد.

شبکه اتریوم از چند سال قبل روی تغییر الگوریتم اجماع خود کار می‌کرد و در دسامبر 2020 (آذر 1399) فاز صفر این انتقال را آغاز و بیکن چین را راه‌اندازی کرد. حالا امروز اتریوم با موفقیت به روزرسانی مرج را در شبکه فعال کرد.

- Advertisement -

فاز نخست مرج 9 روز پیش و در تاریخ 15 شهریور طی به‌روزرسانی به نام بلاتریکس انجام شد. بلاتریکس در بیکن چین صورت گرفت و تمامی مقدمات را برای اجرای نهایی مرج در شبکه اصلی فراهم کرد.

به روزرسانی مرج انجام شد
مرج اتریوم با موفقیت انجام شد

آخرین فاز مرج در نهایت با رسیدن سختی کلی ترمینال شبکه به ۵۸۷۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ صورت گرفت و بالاخره اجماع شبکه، به اثبات سهام تغییر کرد.

توسعه‌دهندگان اتریوم معتقدند تغییر اجماع این شبکه به مقیاس‌پذیری و سازگاری آن با محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد و مصرف انرژی آن را بیش از 99% کاهش خواهد داد.

با راه‌اندازی فاز آخر به روزرسانی مرج اتریوم، دیگر ماینرها جایی در این شبکه نخواهند داشت و فرآیند تایید تراکنش‌ها و امنیت شبکه، به ولیدیتورها (اعتبارسنجان) داده می‌شود.

ماینرها کجا می‌روند؟

ظاهرا اصلی‌ترین مقصد ماینرها، شبکه اتریوم کلاسیک، بلاکچینی که در سال 2016 با یک هارد فورک از شبکه اصلی اتریوم جدا شد است.

هش ریت اتریوم کلاسیک در روزهای گذشته در روند صعودی قرار داشت و در ساعات منتهی به مرج نیز رکورد زد و از 65.49 تراهش بر ثانیه فراتر رفت.

منظور از هش ریت، میزان قدرت پردازشی است که برای استخراج یک ارز دیجیتال اختصاص داده می‌شود. در حقیقت، در شبکه‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم کلاسیک و اتریوم پیش از مرج که با اجماع اثبات کار فعالیت می‌کنند، ماینرها باید قدرت پردازشی دستگاه‌های خود را برای تامین امنیت شبکه در اختیار آن قرار دهند و در ازای این کار، با ارز دیجیتال بومی آن شبکه پاداش می‌گیرند.

در همین حال، عده‌ای از توسعه‌دهندگان تصمیم دارند تا فورکی با نام فورک اثبات کار اتریوم راه‌اندازی کنند و به فعالیت در همان شبکه پیش از مرج اتریوم ادامه دهند.

در حال حاضر، تاریخ دقیقی برای این فورک مشخص نشده است اما توسعه‌دهندگان آن گفته‌اند 24 ساعت بعد از مرج اتریوم انجام خواهد شد.

این فورک قرار است در ارتفاع بلاک فعالسازی مرج به اضافه 2048 بلاک خالی فعال شود. هدف از این کار این است که از تغییر آی دی زنجیره (ChainID) به 10001 اطمینان حاصل شود.

در همین حال، همانطور که گزارش دادیم، استخرهای اصلی استخراج اتریوم حمایت خود را از فورک اثبات کار این شبکه اعلام کرده‌اند.

تیم اثبات کار اتریوم در توییتی اعلام کرد استخرهای استخراج بزرگی چون پولین، F2Pool و BTC.com از فورک اثبات کار حمایت خواهند کرد. همچنین، تعدادی از استخرهای جدید نیز بر اساس داده‌های شبکه آزمایشی این فورک، قرار است به صورت آزمایشی به استخراج بپردازند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان