به روزرسانی نیترو در شبکه آربیتروم راه اندازی شد

خانهاخباربه روزرسانی نیترو...

آنچه می‌خوانید...

به روزرسانی نیترو در شبکه لایه 2 آربیتروم راه اندازی شد و به واسطه آن شاهد تراکنش های سریع تر، کارمزدهای کمتر و تجربه کاربری بهتری برای توسعه دهندگان خواهیم بود تا بتوانند برنامه های مدنظرشان را در این اکوسیسستم بسازند.

این شبکه لایه 2، روز گذشته با موفقیت از آربیتروم وان به آربیتروم نیترو انتقال یافت. این اتفاق دقیقا یکسال پس از آن صورت گرفت که شبکه اصلی برای اولین بار راه اندازی شد. آف چین لبز (Offchain Labs)، شرکت توسعه دهنده این راهکار مقیاس پذیری نیز در پستی توییتری تکمیل شدن به روزرسانی نیترو را اعلام کرد.

- Advertisement -

آربیتروم نیترو محدودیت های موجود در شبکه را حذف خواهد کرد و بهبودهای کلیدی را به شبکه اضافه می‌کند. در گذشته، عملکرد و ثبات شبکه توان عملیاتی تراکنش ها را محدود می‌کردند. اکنون اما با به روزرسانی نیترو این محدودیت ها برداشته خواههند شد و شاهد افزایش تعداد تراکنش هایی خواهیم بود که شبکه قادر به پردازش آنها خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت های نیترو، فشرده سازی داده های تراکنش ها و ارسال آنها به شبکه اصلی اتریوم برای اعتبارسنجی است. این به روزرسانی تعداد بایت های صفر را در دسته های تراکنش های آربیتروم کاهش می‌دهد و نتیجه آن کارمزد کمتر تراکنش ها برای کاربران خواهد بود. در حالی که کارمزدهای آربیتروم 90 تا 95% از شبکه اصلی اتریوم کمتر است، محاسبات نشان می‌دهد که حذف بایت های صفر می‌تواند کارمزدها را تا 27% دیگر کاهش دهد.

باید توجه داشت که بخشی از به روزرسانی نیترو در قالب یک حالت اثبات جدید صورت گرفته که می‌تواند با کد وب اسمبلی اثبات های کلاهبرداری در آربیتروم را پردازش کند. چنین اتفاقی به معنای آن است که موتور آربیتروم اکنون با زبان ها و ابزار استاندارد نوشته و کامپایل شده که جایگزینی برای زبان با طراحی سفارشی و کامپایلر قبلی است. نتیجه آن، تجربه ای ساده تر و شهودی تر برای کسانی است که بر بستر آربیتروم برنامه می‌سازند. تیم توسعه امیدوار است با این کار شاهد توسعه هرچه بیشتر شبکه باشیم.

استیون گلدفدر (Steven Goldfeder)، مدیرعامل شرکت آف چین لبز، در مصاحبه ای با کریپتو بریفینگ گفت که این به روزرسانی تا حد زیادی گنجایش شبکه را افزایش و هزینه ها را کاهش می‌دهد و چنین چیزی باید بتواند پروژه ها و توسعه دهندگان زیادی را جذب کند. وی در ادامه گفت که آربیتروم سازگار ترین رول آپ با اتریوم است و ترکیب بندی داخلی نیترو با اتریوم بسیار همخوانی دارد و بدین ترتیب شاهد پشتیبانی شبکه از توسعه دهنده و کاربری خواهیم بود که قصد دارد بر بستر اتریوم فعالیت کند.

مطلب مفید: الگوریتم Ethash چیست؟

علاوه بر به روزرسانی های در شبکه اصلی آربیتروم، نیترو همچنین تکنولوژی Anytrust را در شبکه اجرایی کرده است که به وسیله آن شاهد ایجاد یک راهکار مقیاس پذیری بهینه شده با هزینه کم و ایمن برای گیمینگ و برنامه های اجتماعی هستیم. چنین تکنولوژی به تازگی در زنجیره نوا آربیتروم نیز که از کمیته دسترسی داده ها با همکاری گوگل گلود، ردیت، کوییک نود، FTX و … بهره می‌برد، راه اندازی شده است.

اکنون که توان عملیاتی تراکنش های آربیتروم گسترش یافته است، شبکه احتمالا کمپین اودیسه خود را از سر بگیرد. این کمپین در ماه ژوئن و در زمان راه اندازی متوقف شد و دلیل آن نیز افزایش حجم تراکنش هایی بود که منجر به افزایش کارمزدها در این راهکار لایه 2 حتی بیشتر از شبکه اصلی اتریوم شده بود. این کمیپن طراحی شده تا کاربران را در آربیتروم گردهم آورد و به فعالانی که تسک های درون زنجیره ای را انجام می‌دهند با NFT ها پاداش دهد.

گفتنی است که آربیتروم وان از سال گذشته و راه اندازی اش به یکی از بهترین راهکارهای لایه 2 اتریوم تبدیل شده است و بنابر داده ها ارزش کل قفل شده آن به 2.6 میلیارد دلار نیز می‌رسد. گلدفدر گفته که این رشد کاملا ارگانیک است چرا که این پروژه برخلاف رقبای خود مانند آپتیمیزم هیچ محرکی در اکوسیستم خود مانند توکن بومی ندارد. گباید توجه داشت که پروژه های دیفای مهمی مانند یونی سواپ، کرو و آوی قراردادهای خود را در این شبکه اجرا کرده‌اندو آربیتروم همچنین خانه پروتکل های مهمی مانند وست فایننس، دوپکس (Dopex) و GMX است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان