رفتار مشابه بیت کوین با طلا؛ آیا طلای دیجیتال به ابزاری برای پوشش تورم تبدیل می‌شود؟

خانهاخباررفتار مشابه بیت...

آنچه می‌خوانید...

همبستگی میان قیمت بیت کوین و بازار سهام در حال کم شدن است و رفتارهای اخیر بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار نشان می‌دهد که می‌تواند به عنوان ابزاری برای پوشش تورم عمل کند. به گزارش کریپتوپوتیتو، با افزایش تورم بیت کوین بیشتر رفتاری مشابه با طلا از خود نشان داده است.

با نگاهی به عملکرد 30 روز گذشته، قیمت بیت کوین در این مدت با ریزشی 3.1 درصدی همراه بوده و در همین مدت بازار سهام ریزش سنگین‌تری را تجربه کرده است. شاخص S&P 500 در یک ماه اخیر سقوطی 6.7 درصدی و شاخص نزدک نیز ریزشی 8.7 درصدی را تجربه کرده‌اند.

کاهش همبستگی سهام و بیت کوین و افزایش همبستگی با طلا

به جای بازار سهام، بیت کوین در 30 روز گذشته بیشتر شبیه به طلا عمل کرده است. با نابسامانی اوضاع اقتصادی، طلا بهترین عملکرد را در چنین وضعیتی به نمایش گذاشته و تنها 1.2% ریزش داشته است. حرکات بیت کوین در کنار طلا در این مدت به ادعای طلای دیجیتال اعتبار بیشتری بخشیده است.

اکنون این فرض اساسی ایجاد شده که بیت کوین به عنوان یک منبع دیجیتال با کمیابی طلا، قابلیت انتقال مانند ایمیل، حریم خصوصی پول نقد و کنترل فردی می‌تواند پوشش و ابزاری برای پوشش تورم باشد. در ماه مارس، مدیرعامل بیت استمپ نیز به چنین موضوعی اشاره داشت و گفت که بیت کوین به زودی عملکردی مشابه با طلا خواهد داشت. وی همچنین گفت که فقط بحث زمان است تا شاهد تبدیل شدن این ارز به یک دارایی مهم و ابزار ذخیره ای باشیم.

مطلب مفید: رشد قیمت بیت کوین در پی ضعیف شدن شاخص دلار؛ تحلیل BTC (26 مهر 1401)

گفتنی است که دفتر سیاست تکنولوژی و علوم کاخ سفید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را در اولویت برای قانون گذاری قرار داده است. همچنین شرکت گوگل اکنون برای سرویس گوگل کلود خود پرداخت با این ارز دیجیتال را می‌پذیرد.

در همین حین ممکن است بیت کوین به عنوان ابزاری برای پوشش تورم نیز مورد استفاده قرار گیرد. وضعیت اقتصادی در سطح جهان نامشخص است و رسانه‌های خبری در حوزه امور مالی پر شده‌اند از هشدارهای جی پی مورگان، فدرال رزرو و دیگر افرادی که درباره تورم و رکود اقتصادی صحبت می‌کنند. علاوه بر آن، تروم نیز هر ماه در حال افزایش است و بازارهای مالی را دچار مشکل کرده، با این وجود بیت کوین در یک ماه اخیر عملکرد بهتری نسبت به دیگر بازارها در برابر تورم داشته است.

24 ساعت پس از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده و بیشتر شدن تورم، قیمت بیت کوین با رشد خوبی همراه شد و رالی صعودی را تجربه کرد. اما چرا؟ از نظر بنیادی بسیاری از فعالان بازارها عتقدند که کاربران به بیت کوین بیشتر از بوروکراسی‌ها اعتماد خواهند کرد و بازارهای جهانی نیز به زودی متوجه چنین چیزی خواهند شد. اگر قیمت بیت کوین در یک دهه آینده 25 برابر شود، نه تنها به ابزار پوشش تورم تبدیل خواهد شد بلکه برای دومین دهه متوالی بهترین دارایی خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان