top banner adv

اقتصاددان مطرح: فدرال رزرو همچنان تهدیدی برای بیت کوین محسوب می شود

اقتصاددان مطرح: فدرال رزرو همچنان تهدیدی برای بیت کوین محسوب می شود
0
بازدید : 7581

علیرغم رالی صعودی و رشد تقریباً 37 درصدی از کف قیمتی در ماه ژانویه، قیمت بیت کوین در سال 2023 همچنان با ریسک و خطرات قابل‌توجهی همراه بود و دلیل آن نیز شرایط اقتصاد کلان است که بر رفتار قیمتی دارایی‌های ریسکی به‌شدت تأثیرگذار است. لین آلدن، اقتصاددان مطرح فردی است که نظریه اقتصادی اشاره شده درباره قیمت BTC را مطرح کرده و به سرمایه‌گذاران درباره احتمال صعودی نماندن روند پس از ماه ژانویه هشدار داده است.

کف قیمتی بیت کوین یک فرایند است

به نقل از کوین تلگراف، با افزایش قیمت از ابتدای سال تاکنون، امیدواری و خوش‌بینی نسبت به ادامه روند و آغاز بازار صعودی نیز بسیار بیشتر شده است. با این وجود باید اشاره داشت که ماه ابتدایی سال هنوز به اتمام نرسیده و مشخص نیست که در ادامه شاهد چه اتفاقاتی برای بیت کوین باشیم. در همین راستا، آلدن نیز توصیه کرده که تنها داشتن افکار صعودی با توجه به رالی اخیر برای ادامه سال کمی ساده لوحانه است.

بیشتر بخوانید : بررسی ۵ آلت کوینی که در چند وقت اخیر رشد خوبی را تجربه کردند

دلیل وی برای احتمال صعودی نماندن روند، قانون‌گذاران آمریکا و فدرال رزرو است. وی همچنین درباره وضعیت فعلی بیت کوین نیز افزود که انتظار دارد کف قیمتی این ارز دیجیتال یک فرایند باشد. قیمت BTC تا حد زیادی به شرایط نقدینگی وابسته است و شرایط نقدینگی از اواخر سال 2022 در حال بهبود بوده است.

این روند بهبودیافته کاملاً اثرات فروپاشی FTX را از بین برده و قیمت این ارز اکنون به اوج خود از اواسط ماه اوت بازگشته است. در ماه‌های پایانی سال 2022، فروپاشی FTX باعث سقوط سنگین بازار کریپتو شد و در همین حین، دیگر دارایی‌ها مانند طلا و بازار سهام با رشد همراه شدند. اکنون این تصور وجود دارد که بیت کوین در حال تلاش برای رساندن خود به این دارایی‌ها است.

بیشتر بخوانید : حمله هکری آوه و یرن فایننس؛ 11 میلیون دلار به سرقت رفت

نمودار بیت کوین

بیشتر بخوانید : دولت اوکراین میان اهداکنندگان رمزارز ایردراپ خواهد کرد

مطلب مفید: بررسی ۶ شاخص آنچین که از فرصت خرید بیت کوین خبر می دهند

بیشتر بخوانید : هم‌بنیانگذار سولانا: قطعی و اختلال در شبکه بزرگ ترین چالش ماست

بیشتر بخوانید : جمع آوری بیش از ۴۰ میلیون دلار بیت کوین توسط گروه هکری لازاروس

خطر قابل‌ توجهی پیش روی BTC است

آلدن معتقد است که بیت کوین در رساندن خود به دیگر دارایی‌ها در روند صعودی با چالش و خطراتی مواجه است. فدرال رزرو در حال حاضر سیاست سخت‌گیری کمی را در پیش گرفته است که برای مبارزه با تورم در حال از بین بردن نقدینگی از اقتصاد است. این در حالی است که از ابتدای ماه مارس 2020 تا ابتدای سیاست فدرال رزرو در حالت تزریق نقدینگی به اقتصاد قرار داشته‌ایم.

نقدینگی به لطف سیاست داخلی ایالات‌متحده کاهش می‌یابد اما بعداً وضعیت موجود می‌تواند به حالت محدودکننده بیت کوین در سال نزولی 2022 بازگردد. بدین ترتیب آلدن معتقد است که خطر قابل‌توجهی در نیمه دوم سال 2023 برای BTC وجود دارد.

شرایط نقدینگی در حال حاضر خوب است و تا حدی به این دلیل است که خزانه‌داری آمریکا در حال کاهش مانده نقدینگی خود برای جلوگیری عبور آن از سقف بدهی است و این امر نقدینگی بیشتری را وارد سیستم مالی می‌کند. بدین ترتیب خزانه‌داری تا حدی باعث جبران سیاست سخت‌گیری کمی فدرال رزرو شده است. با حل شدن مشکل خزانه‌داری، این نهاد دوباره حساب‌های خود را پر خواهد کرد و نقدینگی از سیستم گرفته می‌شود.

در این زمان فدرال رزرو و خزانه‌داری هر دو در حال کم کردن نقدینگی موجود در بازارهای مالی هستند که دارایی‌های ریسکی مانند بیت کوین را بسیار آسیب‌پذیر می‌کند. گفتنی است که در رابطه با حرکات BTC در پی تصمیمات فدرال رزرو، علاوه بر آلدن، آرتور هیس، مدیرعامل سابق صرافی بیتمکس نیز پیش‌بینی مشابه و البته بسیار بدتری برای بیت کوین دارد.

در بلندمدت هرچند، آلدن معتقد است که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار از کف‌های فعلی جدا شده و دوباره وارد روند صعودی قدرتمند خود خواهد شد. ازنظر وی در محدوده زمانی 3 تا 5 ساله انباشت برای بیت کوین قرار داریم. با این حال آلدن معتقد است که سرمایه‌گذاران باید توجه بیشتری به وضعیت و ریسک نقدینگی در نیمه دوم سال جاری داشته باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x