top banner adv

محقق معروف: بیت کوین یکی از بدترین ارزهای دیجیتال بازار است

محقق معروف: بیت کوین یکی از بدترین ارزهای دیجیتال بازار است
0
بازدید : 9303

جاستین بونز، موسس و مدیر سرمایه گذاری شرکت سایبر کپیتال به تازگی گفته که بیت کوین یکی از بدترین ارزهای دیجیتال بازار است و با توجه به کمبود پیشرفت های فنی، در مقایسه با دیگر ارزها یک دارایی است که هیچ کاربردی ندارد. بونز معتقد است ارزش بزرگترین ارز دیجیتال بازار به دلیل مدل امنیتی شکسته شده در بلند مدت، کیفیت پایین اقتصادی و قابلیت برنامه نویسی و همچنین گنجایش کم، مدت ها است که رو به افول است.

بیشتر بخوانید : در پی موفقیت اخیر به روزرسانی ادغام شبکه، قیمت اتریوم به 3200 دلار رسید

بیشتر بخوانید : تلاش یک هکر برای سرقت بیش از 15 میلیارد دلار ریپل از بیت‌ فینکس

توییت بونز

بونز چند سالی می‌شود که در میان اعضای جامعه به یکی از سخنگوهای مطرح این حوزه تبدیل شده است. وی در سال 2016 شرکت سرمایه گذاری سایبر کپیتال را در حوزه کریپتو راه اندازی کرد و خود را از سال 2014 یک محقق تمام وقت در این صنعت می‌داند. علاوه بر آن، وی نودهای شبکه بیت کوین و بیت کوین کش را نیز اجرا می‌کند.

در حالی که وی سال 2014 گفته بود که با تمام وجود از بیت کوین دفاع خواهد کرد اما در پست توییتری خود اشاره داشت که این ارز از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی کرده و تصمیم گرفته شده که سایز بلاک ها افزایش نیابد و چنین چیزی انحراف بزرگی نسبت به نسخه اصلی و هدف و بینش در نظر گرفته برای بیت کوین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید : بیت کوین سطح 21000 دلاری را پس گرفت؛ تحلیل BTC (19 شهریور 1401)

وی افزود:

«دنیا نیز به حرکت ادامه داده و پیشرفت کرده است. به یاد دارم که می‌گفتم بیت کوین بهترین تکنولوژی ها را خواهد پذیرفت اما این دیدگاه کاملا شکست خورده و همانطور که پیداست بیت کوین حتی هیچ قرارداد هوشمندی، تکنولوژی خصوصی و یا پیشرفتی در مقیاس پذیری نداشته است.»

با این حال، بونز در انتقادات خود به شبکه لایتنینگ بیت کوین اشاره ای نکرده که یکی از راهکارهای اصلی برای مشکل مقیاس پذیری این ارز است.

وی در ادامه گفت که شبکه های رقیب مدل های طراحی توکن بسیار بهتری را اتخاذ کرده‌اند که در آنها برخی از شبکه های قرارداد هوشمند مکانیسم توکن سوزی دارند که تاثیر منفی تورم را برای توکن از بین می‌برد.

بونز در ادامه گفت:

«کیفیت اقتصادی بیت کوین بسیار ضعیف است. این ارز باید با توکن هایی مانند اتریوم پس از مرج، آوالانچ و نیر رقابت کند که می‌توانند با کمک توکن سوزی، گنجایش بالا و کاربردی بودن به هدف ضد تورمی برسند.»

مطلب مفید: هجینگ (Hedging) ؛چگونه با هج کردن ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاوریم ؟

از نظر وی، این ارز بدون داشتن هیچ گونه برتری در فناوری و یا کاربردی بودن تبدیل به یک دارایی قماری و معامله ای شده است که افراد در آن بدون در نظر گرفتن دلایل بنیادی، تحلیل موارد استفاده و … سرمایه گذاری می‌کنند.

باید توجه داشت که بونز اولین کسی نیست که از بیت کوین با لحنی سخت انتقاد می‌کند. در ماه ژوئن 2022، یفان هی، رئیس شبکه خدمات بلاک چین کشور چین در مصاحبه ای گفت که تمامی ارزهای دیجیتال قانون گذاری نشده از جمله بیت کوین طرح های پانزی هستند.

روزا ریوس، مقام سابق خزانه داری آمریکا و از اعضای هیئت مدیره فعلی ریپل نیز در ماه سپتامبر سال گذشته گفته بود که بیت کوین یک ابزار قمار گونه است و بر خلاف دارایی های مانند ریپل که کاربردی هستند، هیچ کاربردی ندارد. گفتنی است که ریپل پرداخت های میان مرزی را تسهیل می‌بخشد.

بیشتر بخوانید : افزایش سرمایه‌گذاران سازمانی رپیل پس از پیروزی در مقابل SEC

بیت کوین در سال 2009 و هنگام راه اندازی به عنوان یک سیستم الکترونیکی همتا به همتا معرفی شد. در وایت پیپر آن، ساتوشی ناکاموتو گفته بود که هرگونه موضوعی در رابطه با ارزش قیمتی این دارایی به عنوان ابزار سرمایه گذاری نتیجه فرعی و محصول جانبی نسبت به هدف اصلی آن خواهد بود. این دیدگاه پیرامون بیت کوین به مرور زمان تغییر کرد و برخی حتی آن را ابزار مقابله با تورم و طلای دیجیتال معرفی کردند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : رمزارز PYTH در صرافی کوینکس لیست شد

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x