بیت کوین؛ بهترین دارایی گلدمن ساکس در سال ۲۰۲۳

خانهاخباربیت کوین؛ بهترین...

آنچه می‌خوانید...

عملکرد بیت کوین در سال 2023 بسیار قابل توجه بوده و رشد آن از ابتدای ماه ژانویه باعث شده تا بسیاری از دارایی‌های دیگر را پشت سر بگذارد. در همین راستا، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به‌تازگی اعلام کرده است که در سال جاری بیت کوین بهترین عملکرد را در میان تمامی دارایی‌ها داشته است. علاوه بر آن، برترین ارز دیجیتال دنیا با پیشی گرفتن از طلا، نزدک، S&P 500 و بازار مسکن در رتبه نخست لیست بیشترین سودآوری این بانک سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

بیت کوین بهترین دارایی سرمایه‌ گذاری بانک گلدمن ساکس

 به نقل از بیت کوین نیوز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به‌تازگی و در گزارشی بیت کوین را بهترین دارایی سال جاری از نظر عملکرد معرفی کرده است. این بانک اخیراً نموداری را از عملکرد 25 بازار مالی مختلف همراه با میزان سود و بازده تعدیل‌شده بر اساس ریسک آنها را منتشر کرده است.

- Advertisement -
بهترین دارایی‌های گلدمن ساکس

در این نمودار، بیت کویین با سود 27 درصدی در صدر قرار دارد و پس از آن بازار MSCI Emergin Markets با سود 8 درصدی و فاصله زیاد در رتبه دوم قرار دارد. علاوه بر آن در لیست بازده تعدیل بر اساس ریسک با نسبت شارپ 3.1 بیت کوین بهترین عملکرد را در میان دیگر بازارها به نمایش گذاشته است. از زمان انتشار این لیست، قیمت بیت کوین با رشد خوب همراه بوده و اکنون در محدوده 23000 دلاری قرار دارد.

باید اشاره داشت که طلا، رقیبی که بسیاری از مردم آن را بیت کوین مقایسه می‌کنند و از آن به‌عنوان ابزاری برای مقابله با تورم یاد می‌کنند، در لیست گلدمن ساکس عملکرد بسیار ضعیف‌تری نسبت به پادشاه ارزهای دیجیتال داشته است. این فلز گران‌بها از ابتدای سال تاکنون رشد 6 درصدی داشته و در همین مدت بیت کوین افزایش قیمت 39 درصدی را تجربه کرده است.

مطلب مفید: تحلیل تاثیر اقتصاد کلان بر ارز دیجیتال در سال 2023

همچنین بازده تعدیل‌شده طلا نسبت شارپ 2 را نشان می‌دهد. گفتنی است که هرچه نسبت شارپ بیشتر باشد یعنی آن دارایی در یک سطح مشخصی از ریسک سود و بازده بیشتری را به ارمغان آورده است.

باید اشاره داشت که علیرغم جزئیات این نمودار، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در ماه دسامبر سال 2022 اشاره کرده بود که بهتر است در سبد سرمایه‌گذاری به‌جای بیت کوین، طلا داشت. ازنظر این بانک طلا مانند بیت کوین تحت تأثیر شرایط اقتصادی قرار نمی‌گیرد. تحلیلگران این بانک معتقدند که بیت کوین در تلاش است تا مانند طلا موارد کاربردی بیشتری داشته باشد.

گلدمن ساکس چندین سال است که در فضای کریپتو حضور دارد. این شرکت به‌طور رسمی در ماه مه 2021 یک میز معاملات ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. در ژانویه سال گذشته، این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند با تصاحب سهم بازار طلا به 100000 دلار برسد.

علاوه بر آن، در سال گذشته، گلدمن ساکس اولین تراکنش رمز ارزی OTC خود را انجام داد، اولین وام با پشتوانه بیت کوین را ارائه کرد و برای کمک به سرمایه‌گذاران در تجزیه‌وتحلیل بازار ارزهای دیجیتال یک سرویس داده راه‌اندازی کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان