قیمت بیت کوین به زیر 20000 دلار سقوط کرد

خانهاخبارقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: قیمت بیت کوین در حالی که شب گذشته حمایت 20000 دلار را آزمایش کرد و به آن واکنشی مثبت نشان داد، دقایقی پیش با فشار فروش گسترده ای همراه شد و در نهایت به زیر این حمایت مهم سقوط کرد.

نمودار بیت کوین

قیمت بیت کوین به زیر اوج تاریخی سال 2017 سقوط کرد

داده های تریدنیگ ویو نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در حرکتی نزولی، برای اولین بار از دسامبر 2020، به زیر سطح 20000 دلار سقوط کرد و به کف قیمتی 19066 دلاری رسید. به نظر می‌رسد دلیل این ریزش های قیمتی، اظهار نظر فدرال رزرو در نحوه مقابله با تورم افسارگسیخته در کشور آمریکا و اضطراب شدید میان سرمایه گذاران باشد.

- Advertisement -

با ریزش به زیر سطح 20000 دلار، بیت کوین علاوه بر از دست دادن حمایت روانی خود، برای اولین بار در تاریخش به زیر اوج قیمتی چرخه هاوینگ قبلی خود نیز سقوط کرد.

توییت cevo

تا به امروز بیت کوین از چنین حرکتی پرهیز کرده بود اما در آلت کوین ها شاهد چنین اتفاقی بودیم. برای مثال قیمت اتریوم هفته گذشته شاهد چنین سقوطی بود. از نظر کارشناسان حوزه کریپتو، دلیل این سقوط قیمت علاوه بر شرایط اقتصاد کلان، ضعف و مشکلات نقدینگی در شرکت سرمایه گذاری 3AC و همچنین مشکلات پیش آمده در پروتکل سلسیوس بوده است.

گفتنی است که هم‌بنیانگذار شرکت 3AC بدون اشاره کردن به این که مشکلات شرکت چیست در بیانیه ای گفت که در حال ارتباط با افراد و سازمان های مربوطه است و متعهد شده که تمام مشکلات را رفع کند. سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20000 دلار در حالی رخ داده است که به دلیل تعطیلی بازارهای مالی نقدینگی در بازار بسیار کمتر از دیگر روزها است و چنین چیزی باعث افزایش نوسانات در بازار شده است.

مطلب مفید: آموزش کار با صرافی کوکوین (KuCoin)؛ ترید و خرید و فروش

سالی نزولی که همانندش را ندیده‌ایم؟

بنابر داده های پلتفرم تحلیل کوین گلس، در دو هفته ابتدایی ماه ژوئن، بیت کوین ریزشی 37 درصدی را ثبت کرده است تا بدین ترتیب ماه ژوئن 2022 رکورد بدترین عملکرد در این ماه را در طول تاریخ حضور بیت کوین به خود اختصاص دهد. از ابتدای سال تاکنون نیز بیت کوین با ریزشی 60 درصدی همراه شد و اکنون فاصله ای 70 درصدی با اوج قیمتی اش در 69000 دلار دارد. همانطور که پیش تر پوشش دادیم، تحلیلگران بسیاری معتقدند که کف قیمتی بیت کوین در محدوده 14000 دلار و یا 11000 دلاری تشکیل خواهد شد.

عملکرد ماهانه بیت کوین

رکت کاپیتال، یکی از تحلیلگران بازار اخیرا گفته بود که بیت کوین به حجم و نوسانات بیشتری نیاز دارد تا با سطوح حجمی چرخه های نزولی قبلی خود در میانگین متحرک 200 هفته ای برابری کند. وی در این باره گفت:

«نشانه بسیار امیدوار کننده ای که وجود دارد، حجم بالای فروش و قرار داشتن آن بالاتر از میانگین برای اولین بار در این هفته است. با این وجود برای آنکه شاهد آخرین کف قیمتی باشیم به حجم بسیار بیشتری نیاز داریم.»

نمودار هفتگی BTC

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.  

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان