نوسان قیمت بیت کوین در یک محدوده ثابت؛ چه زمانی شاهد جهت گیری BTC خواهیم بود؟

خانهاخبارنوسان قیمت بیت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته تسلیم فروشندگان در بازار شد و برای چندمین بار در هفته های اخیر سطح 20000 دلاری خود را از دست داد. با این حال در زمان نگارش این مطلب بیت کوین دوباره موفق به باز پس گیری این سطح شده است. باید توجه داشت که شرایط بازار همچنان شکننده است و احتمال سقوط قیمت به زیر این سطح بسیار بالا است.

یکی از دلایلی که باعث سقوط قیمت بیت کوین در روزهای گذشته شده است، افزایش حجم فروش در بازار است. همانطور که در یک ماه اخیر شاهد آن بودیم، قیمت در محدوده 19000 تا 22000 دلاری در حال نوسان بوده است و برای آن که دیدگاه نزولی حاکم در بازار بی اعتبار شود، BTC باید مدت زمان قابل توجهی را بالای سطح مهم 22000 دلاری سپری کند.

در ماه جولای، حجم انباشت بیت کوین و اکثر آلت کوین ها توسط سرمایه گذاران بسیار کم بوده و بیشتر این ارزها در محدوده اشباع فروش قرار داشتند. بدین ترتیب ممکن است تریدرهای بلند مدت در سمت برنده بازار قرار نداشته باشند اما تریدرهای کوچک می‌توانند سودهای خوبی را از بازار کسب کنند. باید توجه داشت که هنوز نمی‌توان مشخص کرد که آیا فاز نوسانی بیت کوین تمام شده است یا در آینده نزدیک دوباره شاهد حرکات نوسانی از قیمت خواهیم بود.

تحلیل نمودار 4 ساعت بیت کوین

نمودار 4 ساعت بیت کوین
نمودار 4 ساعت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین در محدوده 20700 دلاری قرار دارد. در نمودار 4 ساعته خود، BTC یک کانال صعودی تشکیل داده است. با این حال هنوز نمی‌توان مشخص کرد که آیا شاهد خروج موفقیت آمیز از روند نزولی بوده‌ایم یا خیر. برای آن که شکست تکمیل شود باید شاهد عبور قیمت از سطح مقاومتی 22000 دلاری باشیم.

مقاومت های پیش روی بیت کوین در حال حاضر 21000 و 22000 دلار هستند. سقوط قیمت از سطوح فعلی باعث حرکت نزولی تا محدوده 19000 دلاری و سپس کف 17000 دلاری خواهد شد. علاوه بر مسائل اشاره شده، حجم معاملات بیت کوین نیز در روزهای اخیر کاهش داشته است که به معنای کم شدن فشار فروش BTC در بازه زمانی 4 ساعته است.

مطلب مفید: تاریخچه سقوط قیمت بیت کوین بین سال‌های 2009-2022

تحلیل تکنیکال

افزایش قدرت خرید در نمودار BTC
افزایش قدرت خرید در نمودار BTC

در زمان نگارش این مطلب، تحلیل BTC نشان می‌دهد که قیمت این ارز در کانال صعودی خود حرکت کرده و همچنین نشانه هایی از افزایش فشار خرید در بازار به چشم می‌خورد. علاوه بر آن، RSI نیز با رساندن خود به بالای سطح میانی در حال سپری کردن یک حرکت بازگشتی است.

با ادامه داشتن جو صعودی در بازار بیت کوین، دیدگاه نزولی می‌تواند اعتبار خود را از دست دهد. قرار گرفتن قیمت بالای میانگین متحرک 20 روزه نیز به معنای آن است که خریداران در حال تعیین کردن روند حرکتی فعلی بازار هستند. علاوه بر میانگین 20 روزه، قیمت BTC در بالای میانگین های 50 و 200 روزه نیز قرار دارد که نشانه صعودی بسیار خوبی است.

سیگنال خرید MACD
سیگنال خرید MACD

اکثر اندیکاتورهای جنبشی بیت کوین داده هایی مشابه با MACD ارائه داده‌اند. این اندیکاتور مومنتوم قیمت و مسیر احتمالی کوین را مشخص می‌کند. نکته قابل توجه تقاطع صعودی در این اندیکاتور است. با توجه به این تقاطع، MACD سیگنال خرید برای BTC صادر کرده است.

افزایش قدرت خرید در بازار نیز نشان دهنده آن است که احتمالا خریداران به این سیگنال توجه کرده و وارد بازار شده‌اند. علاوه بر MACD، اندیکاتور پارابولیک سار (SAR) که مشخص کننده روند است نیز خبر از جهت صعودی بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان