نام بیت کوین در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد

خانهاخبارنام بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

ایده ساخت بیت کوین اواخر سال 2008 مطرح شد و کمی بعد، در سال 2009 این شبکه و ارز دیجیتال آن راه‌اندازی شد. از آن زمان، پادشاه ارزهای دیجیتال رکوردهای متعددی را به ثبت رسانده و موفقیت‌های شگرفی را ثبت کرده است. به پاس این موفقیت‌ها و رکوردشکنی، بیت کوین حالا وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شده است.

به گزارش بیت کوین مگزین، نام بیت کوین رسما با عناوین مختلفی به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه یافته است. اولین عنوان ثبت شده در این کتاب در رابطه با بیت کوین، به غیرمتمرکز بودن این ارز اشاره دارد. بر این اساس، بیت کوین، نخستین ارز دیجیتال غیرمتمرکز در جهان است.

- Advertisement -

در توضیحات این مطلب آمده است:

بیت کوین به عنوان راهکاری برای چالش قانون‌گذاری یک ارز دیجیتال بدون هیچ سازمان متمرکزی توسعه داده شده است.

در کتاب گینس آمده است بیت کوین با استفاده از الگوریتم اثبات کار، اجماع غیرمتمرکز خود را ارائه می‌کند.

در ادامه آمده است:

هر نود (کامپیوتر) یک ولیدیتور (اعتبارسنج) در شبکه است که در رابطه با الگوریتم اثبات کار، به آن ماینر نیز گفته می‌شود.

با این حال، کتاب گینس کمی در رابطه با نحوه کار نودها و ماینرها اشتباه عمل کرده است. نودها تراکنش‌ها را اعتبارسنجی و تایید می‌کنند، با این حال، ماینرها، افراد جداگانه‌ای هستند که به سازماندهی داده‌های نگهداری‌شده در بلاک‌های بلاکچین کمک می‌کنند. در حقیقت یک فول نود نمی‌تواند مانند ماینرها بلاک‌های جدیدی را به بلاکچین اضافه کند.

علیرغم این اشتباهات، صرفا اینکه نام بیت کوین، با عناوین مختلفی به کتاب رکوردهای جهانی گینس وارد شده است، دستاورد شگرفی محسوب می‌شود. در این کتاب به اولین تراکنش تجاری بیت کوین نیز اشاره شده که در آن لازو هانیچ، از 10000 واحد بیت کوین برای سفارش پیتزا استفاده کرد.

علاوه بر این، در کتاب گینس، پذیرش Bitcoin توسط السالوادور به عنوان واحد پولی قانونی نیز ثبت شده است. از دیگر عناوین ذکرشده می‌توان به با ارزش‌ترین و قدیمی‌ترین ارز دیجیتال اشاره کرد.

برخلاف تصور عمومی، کتاب گینس مدعی است نخستین توکن غیرقابل تعویض (NFT) جهان در شبکه بیت کوین ایجاد شده است. علاوه بر این، در این کتاب آمده است نخستین اقتصاد شکل گرفته بر پایه بیت کوین، به یکی از سرورهای بازی ماینکرفت مربوط است که در آن، کاربران با استفاده از بیت کوین به مبادله آیتم‌های مختلف می‌پرداختند.

در حالی که برخی از موضوعات ثبت‌شده ممکن است به اشتباه تفسیر شده باشد، دیدن نام بیت کوین در کتابی که رکوردهای جهان را ثبت می‌کند، دستاوردی مهم محسوب می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان