بیت کوین های خریداری شده توسط بنیاد لونا به آدرسی نامشخص منتقل شده است

خانهاخباربیت کوین های...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: بنیاد لونا، یک سازمان غیرانتفاعی که وظیفه حمایت از رشد اکوسیستم شبکه ترا را بر عهده دارد هنوز پاسخی درباره مسئله پیش آمده مرتبط با بیت کوین های خریداری شده پس از سقوط ترا نداده است. این بنیاد در ماه های گذشته به طور مجموع بیش از 2 میلیارد دلار بیت کوین خریدارای کرد تا از آن به عنوان ارز ذخیره استیبل کوین UST و حفظ ثبات استفاده کند. با این حال در روزهای اخیر شاهد بی ثباتی UST و ایجاد ترس و اضطراب در بازار بودیم.

در حالی که بنیاد لونا بیت کوین های مذکور را برای نجات UST خریداری کرد، این استیبل کوین که باید همیشه قیمتی معادل 1 دلار داشته باشد اکنون در محدوده 0.12 دلاری قرار دارد. در نهایت ذخیره بیت کوین بنیاد لونا موفق به نجات UST نشد. این بنیاد تصمیم گرفت وام بیت کوینی به مبلغ 750 میلیون دلار با روش OTC به بازار سازها و شرکت های معاملاتی ارائه دهد تا بدین ترتیب از ثبات UST حفاظت کند.

- Advertisement -

این اقدام بنیاد لونا بدان معنی است که هنوز 1.2 میلیارد دلار دیگر از کوین های خریداری شده در خزانه این سازمان دست نخورده باقی مانده است. با این حال سازمان مذکور هیچ جزئیاتی نسبت به این سرمایه ذخیره شده ارائه نداده است. کیف پول عمومی بنیاد لونا که در تاریخ 9 ماه مه معرفی شد نیز صفر واحد بیت کوین دارد!

توییت بنیاد لونا

بیت کوین های بنیاد لونا کجاست؟

همانطور که اشاره شد این سازمان در پی خریدهای خود صاحب 70736 عدد توکن BTC و به عبارتی 2 میلیارد دلار بیت کوین شد. به نظر می‌رسد که این سازمان تمام بیت کوین های خود را در این مدت منتقل کرده است. مشخص نیست که سرمایه های بنیاد لونا به کجا منتقل شده است چرا که بلاک چین بیت کوین کیف پول های درون زنجیره ای خصوصی را برچسب نمی‌زند.

مطلب مفید: آکاش نتورک (Akash) چیست ؟ نخستین فضای ابری غیرمتمرکز با منبع باز

میکا هونکاسالو، محقق و تحلیلگر بازار در این باره می‌گوید:

«عجیب است که مشخص نیست این سرمایه به کجا منتقل شده است. 750 میلیون دلار به بازار سازها داده شده و بقیه از آدرس خزانه خارج شده است اما مشخص نیست که بیت کوین های منتقل شده به کجا ارسال شده‌اند. پاسخ چنین سوالی ساده است و نیازی به طفره رفتن ندارد.»

همچنین بنیاد لونا هفته گذشته اعلام کرد که 9658 بیت کوین دیگر نیز به خزانه خود اضافه کرده است اما در آدرس عمومی به اشتراک گذاشته شده توسط این سازمان خبری از آنها نیز نیست. علاوه بر این موارد، بنیاد لونا در رابطه با وام 750 میلیون دلاری نیز اطلاعات زیادی منتشر نکرده و هنوز مشخص نیست بهره این وام و یا حتی وام گیرندگان چه شرکت ها یا افرادی هستند.

بنابر صحبت های هونکاسالو ممکن است که تمام ذخیره بیت کوین این سازمان به منظور حفظ ثبات UST به فروش رسیده باشد یا مقداری از آن برای هدفی نامشخص یا هنوز اعلام نشده ذخیره شده باشد، هدفی که در آینده بتواند به صورت معجزه عمل کرده و توسعه بیشتر این بنیاد و اکوسیستم ترا در آینده را تا حدی تضمین کند.

در زمان اتفاقات مربوط به بی ثباتی UST، بنیاد لونا اعلام کرد که به دنبال افزایش ذخیره خود به مقدار 1 میلیارد دلار است تا از استیبل کوین حمایت کند. با این حال به نظر می‌رسد چنین اتفاقی صورت نگرفته است چرا که هیچ اعلامیه ای در این راستا از سمت بنیاد لونا منتشر نشده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان