گری گنسلر: بیت کوین یک کامودیتی است

خانهاخبارگری گنسلر: بیت...

آنچه می‌خوانید...

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به تازگی گفته است که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که وی حاضر است به آن برچسب کامودیتی (Commodity) بودن بزند. وی این اظهار نظر را در مصاحبه با CNBC و در حالی انجام داد که مشغول توضیح پیامدهای انتخاب کردن ارزهای دیجیتال به عنوان کامودیتی و نه اوراق بهادار بود.

تفاوت میان کامودیتی و اوراق بهادار

وی در مصاحبه با جیم کرامر به صحبت های قبلی خود مبنی بر نیاز به قوانین شفاف تر در حوزه کریپتو اشاره کرد. گنسلر گفت که تمامی قانون گذاران اصلی در آمریکا معتقد هستند که ارزهای دیجیتال دارایی های ریسکی هستند. کمیسیون بورس و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای آمریکا مدت زیادی است که فراز و نشیب های ارزهای دیجیتال را دنبال کرده و تمرکز خود را تنها روی بیت کوین نگذاشته‌اند، بلکه صدها رمز ارز را مورد بررسی قرار داده‌اند.

- Advertisement -

مشاهده بازار باعث شده کمیسیون بورس به این نتیجه برسد که سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هدفی مشابه با گذاشتن پول خود در اوراق بهادار دارند و آن هم بازگشت سرمایه اولیه و سود است. گنسلر در این رابطه گفت که بسیاری از توکن های موجود در حوزه کریپتو تمامی قابلیت های اوراق بهادار بودن را دارند و همین باعث می‌شود زیر نظر کمیسیون بورس آمریکا قرار گیرند.

بیت کوین اما در دسته بندی دیگری جای دارد. از نظر گنسلر بیت کوین بیشتر شبیه کامودیتی است. در حالی که وی در رابطه با انتخاب کلماتش بسیار محتاط بود تا هیچ حرکت احتمالی از کمیسیون بورس را افشا نکند، خاطر نشان کرد که بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که وی حاضر است به آن برچسب کامودیتی بزند.

مطلب مفید: آموزش فیوچرز ؛ راهنمای جامع فیوچرز ارز دیجیتال

وی در ادامه گفت که قانون گذاران بازار آمریکا مانند کمیسیون بورس و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا و قانون گذاران بانکی باید اقدامات زیادی انجام دهند تا از سرمایه گذاران این حوزه محافظت کنند. گنسلر خواستار یک محیط شفاف و بی پرده در بازار کریپتو است و در این باره گفت که بازار آمریکا با حضور هزاران توکن مشکلی ندارد به شرطی که این توکن ها با قوانین کمیسیون بورس سازگاری داشته باشند.

در رابطه با این که عموم مردم با سرمایه گذاری در بیت کوین بسیار راحت هستند و اکنون با کامودیتی اعلام شدن آن کار آنها راحت تر نیز خواهد شد، گنسلر گفت که سرمایه گذاری در این ارز همانند گذاشتن پول خود در بازارهای سنتی است و تفاوت چندانی ندارد. وی در این باره افزود:

«سرمایه گذاری در کریپتو و بیت کوین ریسک زیادی دارد، اما باید توجه داشت که بازار اوراق بهادار سنتی نیز دارای ریسک های مختص به خود است.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان