استیبل کوین نوترینو (USDN) برای 15 امین روز متوالی زیر 1 دلار معامله شد

خانهاخباراستیبل کوین نوترینو...

آنچه می‌خوانید...

تقریبا 15روز پیش، استیبل کوین نوترینو (USDN)، یکی دیگر از استیبل کوین های بازار دوباره ثبات خود را نسبت به دلار آمریکا از دست داد و از آن زمان تاکنون موفق نشده که قیمت خود را به بالای 0.97 دلار برساند. این استیبل کوین متعلق به بلاک چین ویو است و به تازگی پروتکل نوترینو در این شبکه تصمیم گرفته تا به منظور تقویت پشتوانه کوین خود و بازگردانی ثبات آن، توکنی به نام SURF را به ذخایر آن اضافه کند.

روز 5 سپتامبر، USDN دوباره ارزش خود را نسبت به دلار از دست داد و در محدوده 0.94 دلاری قرار گرفت. این در حالی است که بنابر داده های کوین گکو، قیمت این کوین تا سطح 0.91 دلاری نیز ریزش را تجربه کرده است. باید توجه داشت که این اولین باری نیست که قیمت استیبل کوین نوترینو ثبات خود را از دست می‌دهد و در تاریخ 26 اوت، این ارز به پایین ترین حد خود در 0.90 دلار رسید و جدا از آن در موقعیت های دیگری نیز ثبات خود را از دست داده است.

- Advertisement -
نمودار USDN
نمودار USDN

در ماه مه و هنگام سقوط ترا، این استیبل کوین نیز از قافله عقب نماند و با سقوط سنگین خود به محدوده 0.82 دلاری رسید. با توجه به این سقوط های قیمتی، پروتکل نوترینو به تازگی تصمیم گرفته تا توکنی با نام SURF را به سبد ذخایر و پشتوانه این کوین اضافه کند تا کمکی برای ثبات آن باشد. اکنون و با اضافه شدن SURF به پشتوانه این توکن شاهد کوین های SURF، NSBT، WAVES و استیبل کوین USDN در سبد ذخایر این ارز هستیم.

پروتکل نوترینو خود را یک پروتکل الگوریتمی دارایی سازی با ثبات قیمتی معرفی می‌کند که به عنوان یک ابزار کاربردی در حوزه دیفای فعال است.

مطلب مفید: سود آن چین (on-chain yield ) ؛ برای استیک به چه مواردی توجه کنیم ؟

تیم توسعه این پروتکل معتقد است که SURF نرخ پشتیبانی (BR) از USDN را از طریق تعادل این شاخص و همچنین ایجاد انگیزه برای اعضای جامعه و سرمایه گذاران بهبود می‌بخشد. برخی از حامیان حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که تیم ویوز در تلاش است تا استیبل کوین نوترینو را به ارزی تبدیل کند که قابلیت بی ثباتی نداشته باشد. از نظر آنها توکن SURF راه حل این موضوع است.

با این حال باید توجه داشت که اضافه شدن این توکن به ذخایر USDN مخالفانی را نیز دارد. برخی از اعضای جامعه گفته‌اند که ویوز یک طرح پانزی است و این استیبل کوین را با UST در اکوسیستم ترا مقایسه کرده‌اند. با این وجود، ساشا ایوانوف، بنیانگذار ویوز درباره این انتقادات گفته است که هیچ مقایسه ای نباید بین این دو توکن وجود داشته باشد.

وی افزود که UST هیچ پشتوانه ای نداشت و از طریق توکن سوزی لونا ایجاد می‌شد. تنها پشتیبان آن یک الگوریتم بود. این در حالی است که خلاف آن برای USDN صدق می‌کند و توکن های ویوز نیز در قراردادهای هوشمند و به عنوان وثیقه استیبل کوین نوترینو نگه داری می‌شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان