بیکاسو بایننس (Bicasso) چیست؟ آشنایی با هوش مصنوعی NFT ساز

خانهمعرفی پروژهبیکاسو بایننس (Bicasso)...

آنچه می‌خوانید...

صرافی بایننس (Binance) اخیرا بیکاسو (Bicasso) را راه‌اندازی کرده است. یک هوش مصنوعی جدید NFT ساز که کلمات و تصاویر را به توکن‌های غیر مثلی تبدیل می‌کند. کاربران می‌توانند NFTهایی را مینت کنند که با استفاده از قدرت هوش مصنوعی در زنجیره BNB تولید می‌شوند. این مقاله فکت کوینز عملکرد هوش مصنوعی جدید NFT ساز و نحوه پیوستن Binance به رونق بازار NFT را توضیح می‌دهد.

بیکاسو (Bicasso) چیست؟

بیکاسو یک ابزار هوشمند در بایننس است که با استفاده از هوش مصنوعی و مولدهای متن به تصویر، به تولید NFT می‌پردازد. کاربران با این ابزار می‌توانند تصویر مورد نظر خود را به راحتی به توکن غیر قابل معاوضه تبدیل کنند. به‌عنوان مثال، یک کاربر ممکن است بخواهد تصویر چانگ پنگ ژائو (مدیرعامل بایننس) با کلاه آبی و عینک آفتابی دهه 1970 را به شکل NFT تولید کند.
بیکاسو (Bicasso) مشابه سایر تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی مانند میدجرنی (Midjourney) و استیبل دیفیوژن (Stable Diffusion) عمل می‌کند. ابزارهایی که با هنر هوش مصنوعی و با کیفیت بالا توانسته‌اند توجهات زیادی را به خود جلب کنند.
در مقایسه با این پلتفرم‌ها، ابزار بایننس به کاربران این امکان را می‌دهد که تصویر را به‌عنوان یک NFT برش دهند. بنابراین منحصر به فرد بودن آن در عرصه بلاک چین ثابت می‌شود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تصویر مشخصی را در این ابزار آپلود کرده و یک عکس اختصاصی برای خودشان تولید کنند. آن هم در حالی که به هیچ مهارت کد نویسی یا هنری نیاز ندارند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ معرفی برترین ارزهای دیجیتال AI

- Advertisement -
هوش مصنوعی NFT ساز بیکاسو (Bicasso)

آیا بیکاسو (Bicasso) تنها NFT ساز هوش مصنوعی است؟

بیکاسو مشابه دیگر تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا تخیل خود را آزاد کنند و آن را با روش‌هایی جدید بیان نمایند. بنابراین، شما می‌توانید هر چیزی از هنر انتزاعی گرفته تا میم و پرتره را با موتور Bicasso انجام دهید. با این حال، هیچ یک از ابزارهای موجود نمی‌توانند گزینه‌ای را برای ایجاد NFT تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه کنند.
در عین حال، بایننس اطمینان حاصل می‌کند تا هر NFT تولید شده توسط ابزار هوش مصنوعی آن کاملا منحصر به فرد و برجسته باقی بماند. همچنین کاربران می‌توانند NFTهای خود را با فیلترها، پس‌زمینه‌ها، برچسب‌ها و متن‌های مختلف سفارشی کنند.

ساخت توکن‌های غیر مثلی در بیکاسو (Bicasso)


به لطف هزینه‌های پایین در زنجیره BNB، ضرب کردن NFT به شکل مقرون‌به‌صرفه برای همه کاربران در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، بیکاسو (Bicasso) از سرعت و امنیت زنجیره BNB استفاده می‌کند. در حال حاضر هوش مصنوعی NFT ساز Bicasso در حالت بتا قرار دارد. بنابراین کاربران فقط می‌توانند به فهرست انتظار آن بپیوندند. البته امکان ضرب 10 هزار NFT اولیه آن به سرعت تمام شده است. به این معنی که کاربران باید بیشتر منتظر دسترسی بمانند.

بیشتر بخوانید: ChatGPT چیست و چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال دارد؟

هوش مصنوعی NFT ساز چیست؟

هوش مصنوعی NFT ساز سیستم‌هایی هستند که برای ایجاد تصاویر جدید بر اساس مجموعه‌ای از پارامترها یا شرایط ورودی طراحی شده‌اند. این تصاویر می‌توانند فوتورئالیستی، تلطیف شده، انتزاعی یا هر چیز دیگری باشند.
تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی با یادگیری از مجموعه داده‌های بزرگ کار می‌کنند که اغلب به آن مجموعه‌ها «داده‌های آموزشی» می‌گویند. ابزار هوش مصنوعی از این مجموعه داده‌ها استفاده می‌کند تا در مورد ویژگی‌ها و الگوهای مختلفی مانند رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌ها که تصاویر را می‌سازند، بیاموزد.

درواقع هوش مصنوعی یاد می‌گیرد تا تصاویر جدیدی را بر اساس تغییرات و ترکیبی از این ویژگی‌ها تولید کند. محبوب‌ترین تولیدکننده‌های تصاویر هوش مصنوعی به شرح زیر هستند:
– میدژورنی (MidJourney): تصاویر هنری و پیچیده را به کمک تکنیکی به نام VQGAN+CLIP ایجاد می‌کند.
– استیبل دیفیوژن (Stable Diffusion): در تصاویر پیچیده هنری با استفاده از مدل‌های انتشاریافته استفاده می‌شود.
– دال ای (DALL-E): این ابزار در عرض چند دقیقه می‌تواند تصاویر واقعی را از هرگونه پیام متنی ایجاد کند.
بیکاسو (Bicasso): NFTها را با سرعتی بالا از هرگونه عکس و پیام متنی ایجاد خواهد کرد.

تولید تصاویر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و بلاک چین

فناوری‌های هوش مصنوعی و بلاک چین دو تا از جدیدترین و جنجالی‌ترین فناوری‌های موجود در بازار هستند. همچنین انتظار می‌رود هردوی آن‌ها در آینده تاثیر عمیقی بر بسیاری از صنایع داشته باشند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در حال بررسی این دو فناوری تحول‌آفرین هستند. آن‌ها می‌خواهند با ترکیب قدرت بلاک چین و هوش مصنوعی برای بهبود محصولات و خدمات خودشان استفاده کنند.
پروژه‌های مختلف بلاک چین از هوش مصنوعی برای کاربردهای عملی مانند تقویت محصولات مالی غیرمتمرکز و خودکارسازی تصمیم‌های سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند.
در سال 2023، چندین توکن با مضمون هوش مصنوعی نقاط اوج خوبی را تجربه کردند و نسبت به بازار گسترده‌تر کریپتو عملکرد بهتری داشتند. درواقع توکن‌ها و پروژه‌های هوش مصنوعی روند درخور توجهی را پشت سر می‌گذارند. این امر به لطف پذیرش سریع برنامه‌های هوش مصنوعی سنتی توسط شرکت‌های بزرگ و همچنین انتشار فناوری‌های جدید هوش مصنوعی مانند ChatGPT رخ می‌دهد.

تلاقی هوش مصنوعی و بلاک چین


با این حال، در این بازار نباید جانب احتیاط را به فراموشی سپرد. زیرا شتاب فعلی بازار ممکن است به خاطر هیجانات غیرمنطقی شکل گرفته باشد. بنابراین چندین توکن غیر مثلی ممکن است بیش از حد معقول ارزش‌گذاری شده باشند. امری که از روایت‌های روزافزون و گهگاه اغراق‌آمیز از پیشرفت هوش مصنوعی نشات می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: CryptoGPT چیست؟ یک بلاک چین لایه ۲ برای توسعه هوش مصنوعی

هوش مصنوعی NFT ساز چه آینده‌ای دارد؟

هوش مصنوعی و بلاک چین دو تا از خلاقانه‌ترین فناوری‌هایی هستند که در دهه گذشته ظهور کردند. NFTهای هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند هم‌زمان بازار NFT و هنر را تحت تاثیر قرار دهد. هنر مولد چندین دهه است که برای خلق آثار هنری از الگوریتم‌هایی تصادفی استفاده می‌کند. با این حال، قدرت هوش مصنوعی می‌تواند محدودیت‌های هنر مولد را کاهش دهد.
علاوه بر این، به لطف فناوری بلاک چین، برای اولین بار در تاریخ می‌توان ثابت کرد که NFT هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی کاملا منحصر به فرد است.
برای مثال، هرکسی می‌تواند با یک هوش مصنوعی NFT ساز تصویر هنری خلق کند. همچنین خلاقیت‌های منحصر به فرد خود را روی یک بلاک چین، مانند زنجیره BNB آزمایش نمایند. این امر به سازندگان اجازه می‌دهد تا از مجموعه مهارت‌های خود کسب درآمد کنند. این کار می‌تواند هنر را به روشی که قبلا غیرممکن بود، دموکراتیزه کند.

آینده هوش مصنوعی NFT ساز بیکاسو (Bicasso)

بیشتر بخوانید: بلاک تریس (Blocktrace) چیست؟ معرفی کامل ربات رابی (Robby the Robot)

جمع‌بندی

بیکاسو (Bicasso) بایننس به‌عنوان هوش مصنوعی NFT ساز می‌تواند توجهات بیشتری را به حوزه ضرب توکن‌های غیر مثلی جذب کند. با این حال، هنوز برای فراگیر شدن NFT هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی خیلی زود است. پروژه بیکاسو اولین در نوع خود به شمار می‌رود و باید دید آیا بازاری برای این نوع هنر وجود دارد یا خیر.

سوالات متداول

آیا مینت NFT در Bicasso رایگان است؟

بله، می‌توانید 1 NFT را به صورت رایگان در Bicasso ضرب کنید. با این حال، ممکن است هنگام انتقال NFT به کیف پول یا بازار NFT دیگر، نیاز به پرداخت هزینه گس داشته باشید.

آیا می‌توانم NFT تولید شده در بیکاسو را در بازار NFT بایننس معامله کنم؟

خیر، شما نمی‌توانید NFT را که در Bicasso مینت کرده‌اید در بازار NFT بایننس معامله کنید، اما می‌توانید آن را نقد کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان