پلتفرم بیکسی (Beaxy) قربانی جدید SEC؛ تمامی فعالیت‌های صرافی متوقف شد

خانهاخبارپلتفرم بیکسی (Beaxy)...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته کمیسیون بورس آمریکا از پلتفرم معاملاتی و صرافی رمز ارزی بیکسی (Beaxy) و مدیران آن به دلیل ارائه خدمات اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرد. گفتنی است که در پی ایجاد این اتهامات، یک روز قبل از شکایت رسمی کمیسیون بورس، پلتفرم معاملاتی تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کرد.

سوءاستفاده بیکسی از سرمایه کاربران

به گزارش کریپتوپوتیتو، کمیسیون بورس آمریکا روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که پلتفرم بیکسی در حالی به‌عنوان صرافی و کارگزاری مشغول فعالیت بوده که برای هیچ‌کدام از خدمات ارائه شده خود مجوز ثبت دریافت نکرده است. علاوه بر آن، آرتاک هامازاسپیان، بنیان‌گذار پلتفرم نیز متهم به جمع‌آوری غیرقانونی 8 میلیون دلار سرمایه از طریق عرضه توکن BXY شده که از نظر SEC اوراق بهادار ثبت‌نشده است.

باید اشاره داشت که کمیسیون بورس در شکایت خود علیه وی، عنوان کرده است که هامازاسپیان حدود 900 هزار دلار از سرمایه‌های کاربران صرافی را اختلاس کرده و به امور شخصی خود اختصاص داده است. این نهاد مالی علاوه بر صرافی و بنیان‌گذار آن، اتهامات مختلفی را به مدیران دیگر بیکسی یعنی نیکولاس مورفی و راندولف آبوت وارد کرد.

مطلب مفید: CFTC چیست؟ آشنایی با کمیسیون معاملات آتی کالا

بنا بر گزارش خبری، آبوت و مورفی پس از کناره‌گیری هامازاسپیان از سمت مدیریت پلتفرم به دلیل اختلاس و عرضه توکن اوراق بهادار ثبت‌نشده، مدیریت بیکسی را بر عهده گرفتند. کمیسیون بورس عنوان کرد که این پلتفرم به‌عنوان صرافی، کارگزاری و آژانس تسویه‌حساب مشغول کار بوده و عدم مشخص کردن تفاوت این قابلیت‌ها برای کاربران و سرمایه‌گذاران بسیار ریسکی و خطرناک بوده است.

برای حفاظت از سرمایه‌گذاران باید تفاوت‌های مشخص میان صرافی، کارگزاری و آژانس تسویه‌حساب تعیین شوند. زمانی که یک پلتفرم رمز ارزی تمامی این قابلیت‌ها را باهم ارائه می‌کند، سرمایه‌گذاران در معرض ریسک قرار می‌گیرند.

توقف فعالیت پلتفرم

در حالی که مدیران پلتفرم بیکسی اتهامات کمیسیون بورس را رد یا قبول نکرده‌اند اما با اتفاق‌نظر تصمیم به انجام اقدامات خاصی گرفتند که شامل تعطیلی پلتفرم و توقف تمامی عملیات‌های آن می‌شود. علاوه بر آن، مدیرعامل جدید صرافی، تمامی توکن‌های BXY تحت کنترل خود را نابود خواهد کرد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که پلتفرم و مدیران آن یک روز قبل از شکایت کمیسیون بورس چنین تصمیمی گرفتند و علت آن را قوانین نامشخص در فضای ارزهای دیجیتال عنوان کردند. بیکسی اشاره داشت که به مدت دو سال با SEC همکاری کرده اما وضعیت نامشخص قانونی در آمریکا کار را برای این پلتفرم سخت کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان