اضافه شدن یک توکن به فهرست معاملاتی بایننس چه تاثیری بر قیمت آن دارد؟

خانهاخباراضافه شدن یک...

آنچه می‌خوانید...

بررسی‌های صورت گرفته توسط تحلیلگران و پلتفرم‌های تحلیلی نشان می‌دهد که قیمت ارزهای دیجیتال در 30 روز ابتدایی لیست شدن در صرافی بایننس با رشد 73 درصدی همراه می‌شوند. در گزارشی که دو سرمایه‌گذار با نام‌های رن و هاینریش منتشر کردند، 26 کوین را به مدت 18 ماه زیرنظر گرفتند و مشخص شد که پس از لیست شدن در بایننس، قیمت آنها یک روز پس از لیست شدن با میانگین رشد 41 درصدی همراه بوده است. این دو سرمایه‌گذار معتقدند که دلیل این اتفاق چیزی به نام تاثیر بایننس است.

به نقل از کوین دسک و بر اساس تحلیل رن و هاینریش، تاثیر بایننس موضوعی است که می‌تواند حداقل در کوتاه مدت برای توکن‌های لیست شده مزایای زیادی داشته باشد و تا حدی به تأثیر کوین بیس شباهت دارد. تأثیر کوین بیس عبارتی است که در سال 2021 و پس از آن ایجاد شد که قیمت توکن‌های تازه لیست شده در این صرافی با رشد همراه می‌شدند.

- Advertisement -

تحقیقی از پلتفرم مساری در آوریل 2021 نشان داد که توکن‌های تازه لیست شده در صرافی کوین بیس، در 5 روز ابتدایی خود با پامپ 91 درصدی همراه می‌شوند. بررسی اخیر رن و هاینریش نشان می‌دهد که ظهور بایننس به‌عنوان برترین صرافی رمز ارزی در جهان بدان معناست که لیست شدن توکن‌ها در این پلتفرم نیز بسیار بیشتر مورد توجه جامعه قرار می‌گیرد.

این دو معتقدند که در اکثر موارد، لیست شدن توکن‌ها در بایننس تأثیر مثبتی بر قیمت آن دارایی دارد. به نظر می‌رسد تأثیر بایننس، یک محصول جانبی از حجم معاملات بسیار بالای پلتفرم باشد که تا حد بسیار زیادی نیز از رقبای خود بیشتر است. روز پنجشنبه، حجم معاملات در بایننس عدد 7.5 میلیارد دلار را ثبت کرد که حدود سه برابر بیشتر از هر صرافی دیگری است.

روبرتو تالاماس، مدیر تحلیلی در پلتفرم مساری اشاره داشت که به‌صورت کلی این تأثیر به استفاده آسان از UX صرافی بازمی‌گردد. این اتفاق برای کارشناسان این حوزه و همچنین افراد عادی مسیر ساده و همواری را ایجاد می‌کند تا بتوانند توکن‌ها را خریداری کرده و در صرافی نقدینگی ایجاد کنند.

مطلب مفید: آموزش کامل خرید شماره مجازی تلگرام (Telegram)

تالاماس اشاره داشت، در حالی که در اوایل سال 2021 لیست شدن توکن‌ها در صرافی کوین بیس دارای این تأثیر بود و قیمت دارایی‌ها را با رشد همراه می‌کرد، اکنون با متمرکز شدن نقدینگی در صرافی بایننس این احتمال نیز وجود دارد که لیست شدن ارزها در پلتفرم با تأثیر مثبت بیشتری همراه باشد. همان‌طور که اشاره شد، رن و هاینریش متوجه شدند که در 30 روز اول، میانگین حداکثر رشد قیمت 73% بوده است.

نمودار تاثیر بایننس

برای مثال در تاریخ 19 اوت، توکن بومی پروتکل میان زنجیره‌ای استارگیت فایننس در روز اول لیست شدن خود در بایننس با رشد 152 درصدی همراه شد و از 33 سنت به 80 سنت رسید. علیرغم افزایش ناگهانی قیمت، رن و هاینریش اشاره داشتند که تأثیر بایننس و این حرکت مثبت قیمتی معمولاً عمر کوتاهی دارد.

داده‌ها بیانگر آن هستند که پس از گذشت تقریباً دو هفته، اکثر ارزهای بررسی‌شده رشد خود را از دست داده‌اند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که کوین‌های لیست شده در آخرین بازار صعودی عملکرد بهتری نسبت به کوین‌های لیست شده در روند نزولی فعلی داشته‌اند.

تفاوت تاثیر بایننس در مقابل تأثیر کوین بیس

تالاماس افزایش قیمت و تأثیر بایننس را به همان دسترسی آسان‌تر برای سرمایه‌گذاران خرد نسبت داد که تأثیر کوین بیس را نیز ایجاد کرده بود. وی افزود که این بحث وجود دارد که اگر بایننس بتواند کاربران و وجوه سایر صرافی‌های متمرکز را جذب کند و نقدینگی و کاربران آن افزایش یابد، تأثیر آن بر قیمت‌های دارایی لیست شده جدید بیشتر می‌شود.

یکی از تحلیلگران شرکت مالی کونتوکسیا اشاره داشت که در سال 2022، قیمت حدود دوسوم از دارایی‌های تازه لیست شده در بایننس با رشد همراه بوده است. برای مثال، قیمت OP، توکن آپتیمیزم پس از لیست شدن با رشد 300 درصدی همراه شد. اکنون و با مهاجرت از تاثیر کوین بیس به تأثیر بایننس، انتظار می‌رود توکن‌های تازه لیست شده در این صرافی در سال 2023 با رشد بسیار خوبی حداقل برای کوتاه مدت همراه شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان