علیرغم تحریم آمریکا، تورنادو کش همچنان به فعالیت خود ادامه داده است

خانهاخبارعلیرغم تحریم آمریکا،...

آنچه می‌خوانید...

میکسر تورنادو کش در ماه‌های گذشته تحت تحریم‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی قرار گرفت اما به نظر می‌رسد با توجه به غیرمتمرکز بودن آن، تحریم‌ها موفق نشده‌اند به‌صورت کامل دسترسی به تورنادو کش را قطع کنند. بنا بر داده‌ها شرکت تحلیلی چینالسیس اما باید اشاره داشت که تحریم‌ها تا حد زیادی در کارکرد سرویس اختلال ایجاد کرده است.

تاثیر تحریم‌های آمریکا بر تورنادو کش

به نقل از کوین تلگراف، روز 8 اوت، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی از زیرمجموعه‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه این میکسر رمز ارزی ایجاد کرد و دلیل آن را نیز نقش داشتن تورنادو کش در جرائم و پول‌شویی اعلام کرد. اکنون گزارشی از چینالسیس نشان می‌دهد که تحریم‌ها تأثیر داشته و تنها 30 روز پس از اجرایی شدن آنها، سرمایه ورودی به میکسر با سقوط 68 درصدی همراه شده است.

- Advertisement -

در همین حین اما گزارش اشاره داشت با توجه به آن که تورنادو کش یک پلتفرم قرارداد هوشمند و غیرمتمرکز است، هیچ فرد یا شخصی نمی‌تواند به‌طور کامل دسترس به آن را قطع کند. چینالسیس به مثال بازار دارک وب هایدرا اشاره کرد که پس از اعمال تحریم‌ها، پلیس آلمان به‌طور کامل سرورهای آن را مصادره کرد و ورود رمز ارز به آن صفر شد.

توییت چینالسیس درباره تورنادو کش

تحریم‌ها باعث از کار افتادن فرانت‌اند وب‌سایت این میکسر شده اما قراردادهای هوشمند آن بدون توقف کار خود را ادامه می‌دهند و از نظر فنی هنوز هر فردی که بخواهد توانایی استفاده از آن را خواهد داشت. از نظر چینالسیس، چنین چیزی نشان می‌دهد که تحریم‌ها علیه پلتفرم‌های غیرمتمرکز بیشتر نقش ابزاری برای کاهش علاقه و از بین بردن انگیزه در استفاده از پلتفرم را دارند و نمی‌توانند دسترسی به آن را کاملاً قطع کنند.

مطلب مفید: سود واقعی دیفای (Real yield) چیست؟ معرفی برترین پلتفرم‌های سود واقعی دیفای

در ماه اوت، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی با قدرت کامل در رابطه با اتهامات مربوط به استفاده از تورنادو کش برای پول‌شویی‌های گسترده مربوط به گروه هکری لازاروس و سرقت 455 میلیون دلار توسط آنها ورود کرد. این نهاد سپس در ماه نوامبر، تحریم‌های خود را اصلاح کرد و تورنادو کش را مسئول اتفاقات دیگری مانند اجازه فعالیت‌های مخرب کرد که درنهایت منجر به حمایت از کره شمالی برای برنامه سلاح اتمی آن شده است.

چینالسیس در آخرین گزارش خود اشاره داشت که استفاده نامشروع از تورنادو کش مربوط به هک‌ها و کلاه‌برداری‌های رمز ارزی بوده است. به‌طوری که 34% از تمام سرمایه ورودی به این پلتفرم از چنین فعالیت‌هایی بوده است. در حالی که تحریم‌ها توانایی توقف کامل میکسر را ندارند اما در دور کردن مردم از پلتفرم موفقیت زیادی داشته است.

سرمایه ورودی به پلتفرم‌های تحریم شده

داده‌های دقیقی وجود ندارد اما نمودار بالا نشان می‌دهد که 30 روز قبل از تحریم‌ها، سرمایه ورودی به تورنادو کش به‌صورت روزانه 25 میلیون دلار بوده و پس از تحریم‌ها این عدد به 5 میلیون دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد، محرک‌های دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی به اندازه کافی قوی بوده است که باعث ریزش 68 درصدی سرمایه ورودی شود. باید توجه داشت که این کاهش بسیار حائز اهمیت است چرا که تورنادو کش میکسر است و میکسرها برای پول‌شویی زمانی بی اثر می‌شوند که سرمایه ورودی به آنها کاهش زیادی داشته باشد.

در همین هفته، گزارشی از اسلومیست نشان داد که در سال 2022 چه نوع پولی بیشتر وارد این میکسر شده است. بر اساس داده‌های شرکت، 1.62 میلیارد دلار اتریوم وارد میکسر شده و 1.7 میلیارد دلار نیز سرمایه خروجی بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان