مشکلات حقوقی بنیانگذار ترا چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد؟

خانهاخبارمشکلات حقوقی بنیانگذار...

آنچه می‌خوانید...

صبح امروز دو تحلیلگر مطح حوزه کریپتو در مصاحبه ای با کوین دسک اشاره داشتند که قرار داشتن نام دو کوان، مدیرعامل ترا فرم لبز و بنیانگذار شبکه ترا در لیست افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل و پلیس کره جنوبی احتمالا تاثیری در روند حرکتی بازار ارزهای دیجیتال نداشته باشد.

حکم بازداشت دو کوان که توسط دادگاهی در کره جنوبی صادر شد باعث شده تا شاهد افزایش فشار در بحث های قانون گذاری حوزه کریپتو، حفاظت از سرمایه گذاران و ریسک های موجود در رابطه با ثبات مالی بازار ارزهای دیجیتال باشیم.

- Advertisement -

گفتنی است که موقعیت کنونی دو کوان نامشخص است و پلیس سنگاپور نیز اعلام کرده وی دیگر در شهری که تا ماه مه در آن حضور داشت، نیست و کسی نمی‌داند وی کجاست. در ماه مه و پس از سقوط اکوسیستم ترا، قیمت لونا و استیبل کوین UST تقریبا 99.7% از ارزش خود را از دست دادند. در همین زمان، برنامه های غیرمتمرکز مبنتی بر این شبکه نیز 28 میلیارد دلار زیان کردند تا شاهد یکی از بزرگ ترین رویدادهای نابود کننده در صنعت ارزهای دیجیتال باشیم.

با این حال و علیرغم حکم بازداشتی که برای دو کوان صادر شده و بسیاری معتقدند چنین اتفاق بر بازار تاثیرگذار است، دو تحلیلگر مطرح نظر دیگری دارند. ویکتور یانگ، معمار نرم افزار در شبکه بلاک چینی آنالوگ در مصاحبه ای با کوین دسک اشاره داشت که با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در این حوزه، فکر نمی‌کند که اتفاقات پیرامون ترا ریسک سیستماتیکی را متوجه بازار ارزهای دیجیتال کند.

علیرغم این صحبت ها، یانگ اشاره داشت که مقیاس سرمایه از دست رفته در پی سقوط ترا باعث شده تا قانون گذاران و سیاست گذاران آن را به عنوان یک هشدار بزرگ در رابطه با اتفاقات مشابه در آینده ببینند.

مطلب مفید: آشنایی با کلید عمومی و کلید خصوصی ؛ نحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

وی افزود که ایجاد سریع ترا 2.0، شبکه ای جدا از اکوسیستم قبلی ترا که با هدف بازگردانی اعتماد سرمایه گذاران ایجاد شد، نشان دهنده سرعت توسعه صنعت ارزهای دیجیتال است. این شبکه، توسعه دهنده و کاربرانی را به خود جذب کرد که احتمالا از اتفاقات پیشین آسیب دیده بودند. چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که سرعت قانون گذاران بسیار پایین تر از نوآوری های این صنعت است.

آجای دینگرا، مدیر تحقیقات و تحلیلگر صرافی رمز ارزی یونیزن نیز حادثه ترا را با سقوط یک بانک بزرگ در جریان بحران مالی سال 2008 مقایسه کرد. وی اشاره داشت که سقوط اکوسیستم ترا شباهت زیادی به سقوط بانک Lehman Brothers در بحران مالی سال 2008 دارد. دینگرا در ادامه افزود که حکم بازداشت دو کوان تاثیر بسزایی در نوسانات قیمتی لونا خواهد گذاشت چرا که این اتفاق نیز یکی از مهم ترین رویدادهای این اکوسیستم در سال 2022 بوده است.

در ماه های اخیر دو توکن لونا و لونا کلاسیک از پرنوسان ترین ارزهای بازار بوده‌اند. لونا کلاسیک در ماه مه از 119 دلار به 0.00000099 دلار سقوط کرد و از آن زمان تاکنون رشدی 29 هزار درصدی را تجربه کرده است. گفتنی است که قیمت این ارز در ماه گذشته و علیرغم سقوط بازار دوبرابر شده است.

از سویی دیگر، لونا، توکن شبکه جدید ترا نیز در هفته گذشته با رشد خوب 200 درصدی همراه شد. به نظر می‌رسد دلیل این حرکت صعودی اخبار بنیادی مثبتی بود که برای شبکه ترا و توکن آن منتشر شد. با این حال رشد قیمتی لونا ادامه دار نبود و این ارز دوباره به سطوحی بازگشته که آخرین بار در ماه اوت در آن قرار داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان