احتمال فروش چه توکن‌هایی توسط صرافی ورشکسته FTX وجود دارد؟

خانهاخباراحتمال فروش چه...

آنچه می‌خوانید...

مدیریت جدید صرافی رمز ارزی ورشکسته FTX به‌تازگی 5.5 میلیارد دلار دارایی رمز ارزی را در پلتفرم شناسایی کرده که می‌توان از آنها برای پرداخت بدهی‌ها به طلبکاران استفاده کرد. این اتفاق باعث ایجاد ترس و اضطراب در جامعه شده است چرا که رهاسازی و فروش دارایی‌های صرافی FTX در بازار می‌تواند سقوط‌های سنگینی را به همراه داشته باشد.

دارایی‌های بدون نقدینگی صرافی FTX

به نقل از کوین تلگراف، روز 17 ژانویه طلبکاران صرافی FTX حدود 3.5 میلیارد دلار دارایی رمز ارزی و 1.6 میلیارد دلار سرمایه وابسته به صرافی را پیدا کردند. باید اشاره داشت که شناخته‌شده‌ترین این دارایی‌ها توکن سولانا و توکن بومی خود صرافی یعنی FTT است. در کنار این دو، دارایی‌های دیگری مانند دوج، ریپل، آپتوس، متیک، تون و بیت دائو نیز به چشم می‌خورد.

- Advertisement -

در زمان درخواست ورشکستگی صرافی، این توکن‌ها ارزش‌گذاری شدند که در محاسبات مشخص شد نقدینگی FTT به 529 میلیون دلار و سولانا به 685 میلیون دلار می‌رسد. همچنین در صورت فروش این حجم از سولانا، بازار آن با مشکل جدی مواجه خواهد شد. آدام کوچران از شرکت Cinneamhain اشاره داشت که این دو توکن تنها دارایی‌هایی هستند که نقدینگی لازم را دارند و ارزش‌گذاری شده‌اند. فروش هر دارایی دیگری باعث سقوط بسیار گسترده قیمت خواهد شد.

توییت کوچران درباره صرافی FTX

در این میان لیستی از توکن‌های با نقدینگی کم در صرافی FTX یافت شده که سرمایه‌گذاران نگرانی فروش آنها و ریزش قیمت‌ها هستند. صبح امروز، لئو شوارتز، گزارشگر Fortune، در گزارشی اشاره داشت که توکن‌های با نقدینگی کم شامل 10 میلیارد سروم (SRM)، لونا و نسخه‌های رپد بیت کوین و اتریوم در سولانا می‌شوند؛ اما بسیاری از آنها توکن‌های پروژه‌های مبهمی مانند TRUMPLOSE، BEAR و MEDIA هستند.

مطلب مفید: آیا روند صعودی بیت کوین آغاز شده است؟ تحلیل آنچین شماره ۵۲ (۲۷ آذر ۱۴۰۱)

توییت شوارتز

شوارتز توکن TRUMPLOSE را به اهدایی‌های صرافی FTX و آلامدا به سیاستمداران دموکرات نسبت داد. این توکن یک ارز دیجیتال برای پیش‌بینی است که صرافی در انتخابات ریاست جمهوری از آن استفاده کرد. تریدرها می‌توانستند میان TRUMPLOSE و TRUMPWIN یکی را انتخاب کنند. پس از پایان انتخابات توکن برنده به ارزش 1 دلار قابل فروش بود. در حال حاضر صرافی حدود 14 میلیون از این توکن‌ها را هولد کرده است.

ارز دیجیتال BEAR نیز طراحی شده است تا به حیوانات از طریق جمع‌آوری سرمایه به‌طور غیرمتمرکز کمک کند. باید اشاره داشت که صرافی FTX در حال حاضر 190 میلیارد توکن BEAR را هولد کرده است. در کنار این دو توکن، صرافی 8.3 میلیون توکن MEDIA متعلق به شبکه اشتراک پهنای باند مدیا را نیز هولد کرده است. از دیگر دارایی‌های با نقدینگی بسیار کم در پلتفرم نیز می‌توان بونافیدا، آلیوم فایننس، BRZ، LIKE، XSUSHI و … اشاره کرد.

سم بنکمن فرید هنوز وبلاگ نویسی می‌کند

صبح روز 18 ژانویه، سم بنکمن فرید، بنیان‌گذار FTX، با یک پست وبلاگی جدید دوباره ظاهر شد و ادعا کرد که اطلاعات گزارش FTX در مورد وضعیت تجارتی این پلتفرم بسیار گمراه‌کننده است. وی گفت FTX US زمانی که به S&C (سالیوان و کرامول) واگذار شد، ورشکسته بود و تقریباً به‌طورقطع می‌توان گفت که امروز نیز در همان شرایط باقی مانده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان