top banner adv

ایلان ماسک: افزایش نرخ بهره باعث تقویت رکود اقتصادی و ریزش بیت کوین می‌شود

ایلان ماسک: افزایش نرخ بهره باعث تقویت رکود اقتصادی و ریزش بیت کوین می‌شود
0
بازدید : 9044

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و توییتر به تازگی در یک پست توییتری به رویداد اعلام نرخ بهره در هفته آینده اشاره کرده است و می‌گوید اگر اتفاقات مطابق انتظار پیش رود، ممکن است شاهد کاتالیزوری برای حرکت بعدی قیمت بیت کوین باشیم.

بیشتر بخوانید : احتمالا 3 تریلیون توکن شیبا توسط سازندگان پروژه بازی مرکب خریداری شده است

به نقل از یوتودی، جلسه فدرال رزرو برای اعلام نرخ بهره روز 14 دسامبر برگزار خواهد شد. بسیاری از کارشناسان اقتصادی انتظار دارند که برای پنجمین در سال جاری شاهد افزایش نرخ بهره باشیم. با این حال تفاوت ماه دسامبر با ماه‌های قبلی آن است که از نظر کارشناسان، سرعت افزایش نرخ بهره کاهش خواهد یافت و در عووض 0.75% شاهد افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره خواهیم بود.

بیشتر بخوانید : کد استیبل کوین جدید پروتکل کرو فایننس در گیت هاب بارگزاری شد

علیرغم احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در جلسه آخر ماه نوامبر اشاره داشت که از نظر کارشناسان احتمال فراوان سال آینده شاهد رکود اقتصادی باشیم. در همین راستا، ایلان ماسک در پستی توییتری گفت که افزایش نرخ بهره در هفته جاری می‌تواند سرعت رخ دادن رکود اقتصادی را بیشتر کند. اتفاقی که بر بیت کوین و دارایی‌های ریسکی نیز تاثیرگذار است.

توییت ایلان ماسک

مطلب مفید: بررسی و آموزش کامل معاملات فیوچرز MoonXBT

باید اشاره داشت که در ماه‌های گذشته، با افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره، قیمت بیت کوین و دیگر دارایی‌های رمز ارزی همواره با کاهش همراه شده است.

رشد قیمت بیت کوین با احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره

بیشتر بخوانید : چالش بزرگ مایکروسافت در پی فروپاشی اوپن ای آی(OpenAI)

بیشتر بخوانید : بلک راک معادل ۱۳ روز استخراج بیت کوین را خرید!

بیشتر بخوانید : استراتژی حفظ دارایی‌های بیت کوین در شرکت تسلا

گفتنی است که همچنان احتمال کاهش سرعت افزایش نرخ بهره و 0.5% اعلام شدن آن وجود دارد. اتفاقی که برای بیت کوین و دیگر دارایی‌های ریسکی مثبت در نظر گرفته می‌شود. زمانی که در جلسه اشاره شده، پاول به کاهش احتمالی نرخ بهره اشاره کرد، قیمت بیت کوین با رشد همراه شد و موفق شد سطح 17000 دلاری را پس بگیرد.

با وجود احتمال رکود اقتصادی در سال آینده، کاهش نرخ بهره می‌تواند خبر خوبی برای طلا و بیت کوین باشد. از نظر مایک مک‌گلون، استراتژیست بلومبرگ، چنین اتفاقی برای بازار سهام و ارزش دارایی‌های ایلان ماسک خبر خوبی نخواهد بود اما برای دارایی‌های ریسکی خبر خوبی است. باید اشاره داشت که علیرغم شرایط موجود در بازارهای مالی، ماسک اشاره داشته که شرکت‌های وی برای سال 2023 آماده هستند و انتظار سال دشواری را دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

6
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x