نرخ تورم اسپانیا و فرانسه به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر رسید

خانهاخبارنرخ تورم اسپانیا...

آنچه می‌خوانید...

درست است که نرخ تورم در آمریکا حداقل در یک ماه گذشته روندی آهسته تر به خود گرفته اما این موضوع برای بسیاری از دیگر کشورهای جهان صدق نمی‌کند. در حقیقت نرخ تورم اسپانیا و فرانسه به سطوحی رسیده که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است و داده های رسمی این کشورها بسیار نگران کننده است. در همین حین پذیرش ارزهای دیجیتال در هر دو کشور افزایش داشته است و باید دید که آیا اتفاقات اقتصادی منفی در اسپانیا و فرانسه تاثیر منفی در صنعت کریپتو خواهد داشت یا خیر؟

نرخ تورم اسپانیا و فرانسه

در ماه جولای نرخ تورم سالانه اسپانیا به عدد 10.8 % رسید که کمی بالاتر از پیش بینی ها و انتظارات بازار در 10.6 % بود. داده های رسمی این کشور نشان می‌دهد که چنین نرخ تورمی از سال 1984 تاکنون در سرزمین ماتادورها بی سابقه بوده است. بانک مرکزی اسپانیا به تازگی و در گزارشی گفت که در حال حاضر تورم یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که این کشور باید با آن دست و پنجه نرم کند. در همین حین موجی از بی ثباتی سازمانی به دلیل تورم ایجاد شده است که نمی‌توان تاثیرات آن را نادیده گرفت.

- Advertisement -

با این حال، تورم می‌تواند پتانسیل پذیرش ارزهای دیجیتال در اسپانیا را افزایش دهد. در حالی که اسپانیا در این زمینه فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارد اما اعضای جامعه آن کاملا با این دارایی ها آشنایی دارند و می‌توان گفت که روند پذیرش رمز ارزها در این کشور در مسیری صعودی قرار دارد.

بر اساس گزارشی از کمیسیون بازار و اوراق بهادار ملی، حدود 7 % از افراد بالغ در اسپانیا در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند. این نهاد قانون گذار در اسپانیا نظرسنجی میان 1500 فرد در این کشور برگزار کرد و متوجه شد که تعداد قابل توجهی از شهروندان اسپانیایی حداقل بخشی از سرمایه های خود را در این حوزه قرار داده‌اند. گفتنی است که بر اساس نظرسنجی، افراد سرمایه گذار در این حوزه را شهروندان با دستمزدهای بالا، جوان و تحصیل کرده تشکیل داده‌اند.

یکی از دلایل روند صعودی سرمایه گذاری در این حوزه را نیز می‌توان شفافیت قانون گذاری در حوزه کریپتو در اسپانیا دانست. مقامات قانونی این کشور به نظر دارایی های دیجیتال را یک نوع سرمایه گذاری قانونی می‌دانند و سودهای زیاد از فروش توکن های این حوزه نیز مشمول مالیات 19 تا 23 درصدی می‌شوند.

مطلب مفید: اتریوم (Ethereum) دومین بلاک‌چین محبوب جهان را بشناسید!

باید گفت که نرخ تورم در فرانسه نیز شرایط مشابهی با اسپانیا داشته و در ماه جولای به 6.1 % رسید که آخرین بار در سال 1985 مردم فرانسه شاهد چنین چیزی بودند. کارشناسان معتقدند که تورم خود را در یک دهه اخیر آماده کرده بوده است و بیماری همه گیر کرونا تنها به رشد و گسترش بیشتر آن سرعت بخشید.

بحران اروپا و بیت کوین

در حال حاضر و شک و شبهه های زیادی ایجاد شده است که آیا بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌توانند ابزار مناسبی برای مقابله با تورم باشند یا خیر. در همین حین و در چند ماه گذشته که بازارهای مالی شاهد نوسانات سنگینی بود، یورو نسبت به دلار آمریکا تضعیف شده و چنین اتفاقی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای اروپایی ها شده است.

به نظر می‌رسد بیت کوین و ارزهای دیجیتال بتوانند در این شرایط راه خروجی را از بحران های کمبود گاز، قیمت بالای انرژی و رکود اقتصادی که سیستم مالی فعلی آن را به وجود آورده است، فراهم کنند. با این حال باید دقت داشت که بحران ادامه دار انرژی در اروپا می‌تواند روند نزولی در بازار را تقویت کند. در همین حال اگر روسیه تصمیم به قطع و تحریم ارسال گاز خود به اروپا بگیرد، شرایط از این نیز بدتر خواهد شد و کشورهای وابسته به گاز روسیه در اروپا با بحران های اقتصادی بسیار بزرگی مواجه خواهند شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان