شبکه اتریوم در اختیار پروژه XEN؛ 1.7 میلیون دلار اتر سوزانده شد

خانهاخبارشبکه اتریوم در...

آنچه می‌خوانید...

تقریبا نیمی از فضای بلاک های شبکه اتریوم توسط یک پروژه جدید با نام XEN مورد استفاده قرار گرفته و باعث شده تا صدور توکن ها در شبکه کاهش داشته باشد و از طرفی هزینه کارمزدهای شبکه افزایش یابد. یکی از تحلیلگران حوزه دیفای در این باره اشاره داشت که کاربران برای تعامل با قرارداد توکن با ارزش بازاری 500 هزار دلاری حدود 1.8 میلیون دلار کارمزد پرداخت کرده‌اند.

در نتیجه این اتفاق و ورود پروژه XEN Crypto، موجودی اتریوم از تاریخ 8 اکتبر با ریزش زیادی همراه بوده است. در حال حاضر داده های Ultrasound.Money در محدوده 0.41- قرار دارد که نشان دهنده ضدتورمی شدن اتریوم است. گفتنی است که این پروژه باعث شده تا تنها در 24 ساعت اخیر شاهد سوزانده شدن 1300 اتریوم به ارزش تقریبی 1.7 میلیون دلار باشیم.

XEN چیست؟

XEN پروژه ای است که توسط بنیاد فیر کریپتو و با پشتیبانی جک لوین ساخته شده است. لوین یکی از اولین کارمندان گوگل است که در زمینه زیرساخت ابری کار می‌کند. هدف این پروژه  آن است که فرد را با توکنی توانمند کند که با عرضه صفر شروع می‌شود و از قبل مینت نشده و در لیست صرافی های متمرکز قرار ندارد و کلیدهای مدیریت یا قراردادهای غیرقابل تغییر نیز ندارد.

یکی از کاربران درباره این پروژه اشاره داشت که XEN مشابه مکانیزم های زیادی از پروژه هکس عمل می‌کند اما نکته مهم درباره آن وجود سود دوره ای است که باعث می‌شود پروژه فاکتورهای پانزی بودن را نیز در خود جای دهد. این پروژه روز 8 اکتبر راه اندازی شد و می‌توان بر اساس اصول اولیه حوزه کریپتو مانند حضانت، شفافیت، اعتماد از طریق اجماع ها و مبادله ارزش ها بدون نیاز به مجوز با آن در تعامل بود.

مطلب مفید: 7 اشتباهی که باید هنگام انتخاب پلتفرم استیکینگ از آن اجتناب کنید

بر اساس داده های پروژه XEN، از زمان راه اندازی تاکنون حدود 370 هزار ماینر فعال در اکوسیستم آن مشغول فعالیت هستند. موجودی کامل آن 174 میلیون است و برای استیکینگ توکن نرخ سود سالانه 20 درصدی را ارائه می‌کند. مینت کردن ر آن رایگان است اما نیازمند کارمزد است و باید توجه داشت که با توجه به تقاضای زیادی برای این توکن جدید، هزینه کارمزد همواره در حال افزایش است. لوین درباره تاثیر آن بر اتریوم گفت که از نظرش تاثیری صعودی خواهد داشت.

توییت جک لوین

واکنش قیمت توکن پروژه

بنابر داده های کوین مارکت کپ، قیمت این توکن تازه روی کار آمده در روزهای اخیر به 1 دلار نیز رسید اما پس از آن با ریزش گسترده ای همراه شد و به محدوده 0.0032 دلاری رسید. در حال حاضر این ارز تنها در یونی سواپ قرار دارد که نقدینگی آن بسیار کم است. همچنین بسیاری معتقدند که این پروژه کلاهبرداری است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان