top banner adv

اتحادیه اروپا رای‌گیری برای تصویب لایحه MiCA را به ماه آوریل موکول کرد

اتحادیه اروپا رای‌گیری برای تصویب لایحه MiCA را به ماه آوریل موکول کرد
0
بازدید : 7868

اتحادیه اروپا به‌تازگی رأی‌گیری نهایی برای تصویب لایحه جدید خود در حوزه دارایی‌های دیجیتالی یا MiCA را بنا بر دلایل فنی تا ماه آوریل به تأخیر انداخت. یکی از مقامات اتحادیه اروپا درباره این تصمیم گفت که تاریخ جدید رأی‌گیری MiCA ماه آوریل اعلام شده است و تأخیر به خاطر دلایل فنی و مشکلات ترجمه صورت گرفته است.

رای‌گیری درباره تصویب لایحه MiCA به تعویق افتاد

بیشتر بخوانید : داده‌ها نشان می‌دهند دو کوان قبل از سقوط لونا شرکت ترا فرم لبز را منحل کرده است

به نقل از کوین دسک، قوانین اتحادیه اروپا مانند MiCA باید به زبان انگلیسی مورد مذاکره قرار گیرند تا برای تمامی مناطق تحت پوشش این اتحادیه در دسترس باشند. چنین چیزی به معنای آن است که شاهد تخییر بیشتری برای شرکت‌های رمز ارزی در اتحادیه اروپا خواهیم بود تا بتوانند مجوزهای لازم برای فعالیت در این حوزه را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید : نیمی از عرضه بیت کوین در ۲ سال اخیر جابه‌جا نشده است

در ماه نوامبر ابتدا اتحادیه اروپا رأی‌گیری را تا فوریه 2023 به تأخیر انداخت و رسانه کوین دسک در گزارشی اشاره داشت که مشکلات فنی در متون این لایحه می‌تواند آغاز فرایند مجوزگیری شرکت‌ها را که قرار بود از ابتدای سال 2024 آغاز شود را تحت تأثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید : بررسی ۶ شاخص آنچین که از فرصت خرید بیت کوین خبر می دهند

مطلب مفید: بررسی عوامل تعیین‌کننده قیمت ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید : صرافی کوینکس رمزارز HMND را لیست کرد

پس از اتفاقات صرافی FTX، مقامات اتحادیه اروپا ادعا کردند که لایحه MiCA می‌توانست جلوی چنین اتفاقی را بگیرد. با این حال باید اشاره داشت که لایحه مذکور یک نقص بزرگ دارد و حتی در صورت تصویب نیز شرکت‌هایی مانند FTX می‌توانند با فعالیت خارج از اتحادیه اروپا به کاربران این اتحادیه خدمات ارائه دهند و مشمول قوانین جدیدی نیز نشوند.

بیشتر بخوانید : آغاز دور جدید مذاکرات توییتر با ایلان ماسک؛ آیا توییتر فروخته خواهد شد؟

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا درباره لایحه MiCA به توافق رسیده‌اند. لایحه‌ای که شامل نیاز استیبل کوین‌ها به پشتوانه کامل نیز می‌شود. با این حال برای تصویب و اجرایی شدن، این لایحه 400 صفحه‌ای باید توسط قانون‌گذاران و دولت کشورهایی که شورای حاکمیتی اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند به امضا برسد. این قانون به‌طور مستقیم برای 27 کشور عضو اجرایی می‌شود اما بسیاری از طرح‌ها و استثناهای آن به قوانین داخلی کشورها بستگی خواهد داشت.

MiCA اولین رژیم دریافت مجوز مشترک را برای کیف پول‌ها و صرافی‌های رمز ارزی در سراسر اتحادیه اروپا معرفی می‌کند تا به جمعیت حدود 450 میلیون نفری خود خدمت‌ رسانی کند و همچنین تلاش خواهد کرد که به‌عنوان ایجاد کننده استانداردهای این حوزه در نظر گرفته شود تا بر قوانین رمز ارزها در سراسر جهان نیز تأثیرگذار باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x