به‌روزرسانی شاپلا اتریوم ۲۳ فروردین در شبکه راه‌اندازی می‌شود

خانهاخباربه‌روزرسانی شاپلا اتریوم...

آنچه می‌خوانید...

توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم در یک پست وبلاگی در پی 157امین جلسه میان توسعه‌دهندگان ارشد لایه اجرایی اتریوم اعلام کردند که برداشت اتریوم‌های استیک شده و به‌روزرسانی شاپلا در تاریخ 12 آوریل (23 فروردین) راه‌اندازی می‌شود. این به‌روزرسانی مرحله پایانی است و به اعتبارسنج‌های شبکه گواه سپرده‌گذاری اجازه می‌دهد تا اتریوم های استیک شده در قرارداد هوشمند اتریوم را برداشت کنند.

به‌روزرسانی شاپلا لایه اجماع، اجرا و موتور را تغییر می‌دهد

به گزارش بین‌کریپتو، این اعلامیه در پی آن آمده است توسعه‌دهندگان موفق شدند فورک شاپلا را در شبکه‌های آزمایشی گوئرلی و سپولیا مستقر کنند. گفتنی است که به‌روزرسانی مرج  ادغام زنجیره بیکن با ماشین مجازی اتریوم باعث تغییر مکانیسم اجماع از گواه کار به سپرده‌گذاری شد.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که به‌روزرسانی شاپلا، به صورت ترکیبی تغییراتی را در ماشین مجازی شانگهای و لایه اجماع کاپلا اعمال می‌کند. علاوه بر آن، شاهد تغییراتی در موتور API خواهیم بود که دو لایه را به یکدیگر متصل می‌کند. در کنار قابلیت برداشت، شاپلا چندین طرح بهبود اتریوم مانند EIP-3651، EIP-3855، EIP-3860 و … را نیز در شبکه اعمال می‌کند. باید اشاره داشت EIPها استانداردهایی هستند که قابلیت‌ها و عملکردهای تازه‌ای را به شبکه اتریوم اضافه می‌کنند.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

در حالی که به‌روزرسانی شاپلا دستاورد بزرگی برای شبکه اتریوم محسوب می‌شود اما همچنان از مشکل گنجایش کم تراکنش‌ها رنج می‌برد. داده‌های اخیر نشان می‌دهد که گنجایش شبکه تقریباً 10 تراکنش در هر ثانیه است. در همین راستا، توسعه‌دهندگان در حال کار روی به‌روزرسانی‌هایی هستند که سرعت پردازش تراکنش‌ها در شبکه و گنجایش آن را بیشتر کنند. این به‌روزرسانی که با نام دانک شاردینگ (Danksharding) شناخته می‌شود هنوز سال‌های زیادی تا راه‌اندازی و استقرار در شبکه دارد.

تراکنش‌های اتریوم

به همین دلیل و با توجه به زمان‌بر بودن این به‌روزرسانی، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم پیش‌بینی کرده است که در میان‌مدت، راه و روش افزایش سرعت تراکنش‌ها از طریق رول آپ‌ها صورت خواهد گرفت. رول آپ‌ها با انجام بیشتر محاسبات تراکنش‌ها، داده‌های کاهش یافته را وارد شبکه اصلی کرده و بدین ترتیب زمان پردازش را کاهش می‌دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان