تبلیغات یوتیوب ؛ بهترین روش تبلیغات چیست ؟

خانهمقالاتتبلیغات یوتیوب ؛...

آنچه می‌خوانید...

تبلیغات یوتیوب چگونه است ؟ احتمالا نام یوتیوب (youtube) را بارها و بارها شنیده‌اید. خوب است بدانید که یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب و بزرگترین شبکه اشتراک ویدئویی جهان است. پس کاملا مشخص است بحث تبلیغات برای کار و خدماتی که ارائه می‌دهید چقدر می‌تواند در یوتوب دیده شود. تبلیغات یوتیوب که تاثیرگذارترین سرویس شرکت گوگل است می‌تواند به شما کمک کند که به طور گسترده‌ای در میان کاربران مختلف و از کشورهای مختلف دیده شوید و کسب و کارتان را حسابی ارتقا دهید. اگر دوست دارید در زمینه تبلیغات در این شبکه جهانی بیشتر بدانید با ما همراه شوید.

تبلیغات یوتیوب

شاید باور کردن این موضوع سخت است اما در هر دقیقه بیش از ۳۰۰ ویدئو در یوتیوب آپلود می‌شود و این نشان از حجم بالای کاربران و محبوبیت این شبکه در بین کاربران دارد. کاربران youtube هر روز ۵ میلیارد ویدئو را تماشا می‌کنند. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که تبلیغات یوتیوب تا چه اندازه می‌تواند کسب و کارتان را متحول کند. امروزه افراد زیادی یوتیوب را در صدر شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ قرار داده‌اند و به لطف افزایش سرعت اینترنت در سال‌های اخیر نسبت به قبل ایرانیان نیز می‌توانند از یوتوب برای آپلود فیلم‌های تبلیغاتی استفاده کنند.

- Advertisement -

ویدئو مارکتینگ یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که این روزها بسیار محبوب شده است. طبق داده‌های مراکز بازار پژوهی، ۸۷ درصد از افراد برای تبلیغ کالا و خدماتشان از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند. جالب است که بدانید ۸۸ درصد از این افراد از بازگشت سرمایه‌ای که ویدئو مارکتینگ برای آن‌ها به ارمغان آورده است رضایت کامل دارند.

In-stream و یوتیوب

اگر تبلیغ شما در وضعیت In-stream قرار بگیرد یعنی می‌توان بعد از ۵ ثانیه با زدن دکمه SKIP Ad آن را رد کرد. تبلیغاتی که در قسمت In-stream هستند در سایر سایت‌هایی که ویدئوهای یوتوب را پخش می‌کنند ارائه می‌شوند. همچنین امکان معرفی تبلیغ شما در قسمت جستجوی یوتوب در کنار سایر تبلیغات وجود دارد.

چه کسب و کارهایی بهتر است برای تبلیغات از یوتیوب استفاده کنند

باید این نکته را درنظر گرفت که یوتوب در حال حاضر در پلتفرم‌های تبلیغاتی پیشرو است. در این پلتفرم امکان هدف قرار دادن مشتریان بر اساس علایق، رده سنی، جنسیت، سطح درآمد، وضعیت والدین، کلمات کلیدی و دستگاه مورد استفاده وجود دارد. البته امکان هدفگیری ایران برای تبلیغات در یوتوب وجود ندارد و امکان هدف‌گیری دقیق برای کاربران ایرانی بسیار سخت است.

اما برای شرکت‌‌هایی که مشتریان خارجی دارند و همین‌ طور کسانی ‌که در زمینه صادرات فعال هستند یوتیوب یک ابزار قدرتمند برای آپلود تبلیغ و معرفی محصولات است.

هزینه تبلیغات ویدیویی در گوگل

برای اینکه بتوانید تبلیغ ویدیویی در یوتوب بگذارید باید از سرویس گوگل ادز استفاده کنید. موتور جستجوی گوگل نسبت به یوتوب برای تبلیغات گران‌تر است. در youtube وقتی مشتریان بالقوه ویدیوی شما را تماشا کنند شما هزینه پرداخت می‌کنید و در غیر این صورت هزینه‌ای شامل حال شما نمی‌شود. هزینه تبلیغات در یوتوب به دو شکل است.

شما می‌توانید برای تبلیغات در یوتوب به شکل CPV‌ اقدام کنید که به معنی هزینه به ازای مشاهده مشتری است و یا به شکل CPM اقدام کنید که به معنی هزینه به ازای هر بار دیده شدن آگهی است. با توجه به رشد روز افزون آپلود تبلیغات در فضای یوتوب میزان درامد شرکت گوگل در سال ۲۰۱۸، ۱۸ درصد افزایش یافته بود. هر چند با افزایش تقاضا برای تبلیغ در youtube و محبوبیت بالای این شبکه امکان افزایش قیمت برای اپلود تبلیغات وجود دارد.

تبلیغات ویدئویی در یوتیوب چه فرمت‌هایی دارند

برای آپلود تبلیغ در یوتوب ۳ گروه تبلیغاتی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم.

  1. تبلیغات با بازدید حقیقی (TrueView)
  2. تبلیغات ویدیویی غیرقابل عبور
  3. تبلیغات بامپر

تبلیغات با بازدید درست یا حقیقی در دسته تبلیغات گذرا جای دارند و محل قرارگیری آن‌ها در ابتدای ویدیوهای یوتوب است. این تبلیغات ویژگی‌هایی دارند که شامل تطبیق پذیری، کم خطر بودن و دسترسی وسیع است. تطبیق پذیری به شما این امکان را می‌دهد که محصولات و خدمات خود را در قسمت‌هایی مانند نقد ویدیو، دمو، توصیف ویدیو و … تبلیغ کنید. این تبلیغ یکی از بهترین روش‌ها برای دسترسی سریع به مشتری است.

همچنین از آنجایی که این تبلیغات را می‌توان بعد از ۵ ثانیه رد کرد افرادی که علاقه‌مند نیستند این تبلیغات را رد می‌کنند و شما مجبور نیستید بابت آن‌ها هزینه پرداخت کنید.

تبلیغات غیر قابل عبور در یوتیوب

نوع دیگری از تبلیغات در یوتوب وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها ‌را رد کرد. این تبلیغات معمولا در وسط فیلم‌ها یا ابتدای فیلم پخش می‌شود و اگر تمایل دارید که محصولات و خدماتتان به طور کامل برای مشتری پخش شود این نوع از تبلیغ مناسب شما است. همچنین داشتن صدا در این نوع از تبلیغات بسیار مهم است. چون بسیاری از افراد به این تبلیغات نگاه نمی‌کنند و سرگرم کاری هستند تا فیلم شروع شود. در این صورت بهتر است که صدای تبلیغ را بشنوند تا در صورت علاقه‌مندی بتوانند با محصول شما آشنا شوند. کلید موفقیت در این نوع از تبلیغات یوتیوب هدفمند سازی تبلیغات پربازدید است.

تبلیغات بامپر یوتیوب

یکی دیگر از انواع تبلیغات بامپر نام دارد که در پایان فیلم‌های یوتوب نمایش داده می‌شود. این تبلیغات نسبت به تبلیغات غیر قابل عبور بیشتر تحمل می‌شوند و حداکثر زمان پخش آن‌‌ها ۶ ثانیه است. پرداخت هزینه آن‌ها نیز بر اساس CPM است.

فرمت‌های تبلیغات غیر ویدئویی در یوتوب

تبلیغات در یوتوب فقط مختص به تبلیغات ویدئویی نیست. امکان آپلود تبلیغات غیر ویدئویی نیز در یوتوب ممکن است و برای این کار شما می‌توانید از تبلیغ اورلی یا روی ویدئو استفاده کنید. تبلیغات اورلی در یوتیوب به صورت تبلیغات بنری است و به طور معمول در زیر یک تبلیغ ویدئویی مشاهده می‌شود.

کارت‌های اسپانسردار نیز راه بعدی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. این کارت‌ها در واقع تبلیغات پاپ آپ تماس با ما کوچکی هستند که امکان پخش آن‌ها در حین نمایش ویدئو در یوتیوب امکان پذیر است. تبلیغات توسط این کارت‌ها بسیار تاثیرگذار است و برای دستیابی به مشتریان هدف بسیار مناسب است. وقتی روی این کارت‌ها کلیک کنند بزرگ می‌شنود و به این شکل فقط مشتریان واقعی از این کارت‌ها دیدن می‌کنند.

نکاتی که باید برای داشتن یک تبلیغ خوب در یوتیوب رعایت کنید

  1. داشتن محتوای سالم و جذاب
  2. ویديوهای بهینه شده برای جستجو
  3. وجود دکمه عضویت به کانال یوتیوب
  4. داشتن فهرست مطالب یا همان پلی لیست
  5. نظم در انتشار مطالب
  6. پیشی گرفتن از رقبا و استفاده از فرصت‌ها
  7. ویديوها خیلی کوتاه نباشد.
  8. داشتن Call to action جذاب و قانع کننده

کلام آخر تبلیغات یوتیوب

تبلیغات یوتیوب می‌تواند به شما در دیده شدن بیشتر بین کاربران و مشتریان احتمالی کمک شایانی بکند. یوتیوب یک ابزار قدرتمند جهانی است که با داشتن کاربران میلیونی باعث گسترش و توسعه کسب وکارها می‌شود. شما هم می‌توانید از این امکان استفاده کنید و با ساختن یک محتوای ویدئویی جذاب و انتخاب درست فرمت از این فضای تبلیغاتی گسترده به نفع خودتان بهره ببرید.

اگر هنوز آمادگی ساخت ویدئوی خود را ندارید، می‌توانید از تبلیغات غیر ویدئویی برای این کار استفاده کنید. تبلیغات غیر ویدئویی نیز بازخورد بالایی دارد و به دیده شدن بیشتر شما کمک می‌کند. یوتوب یک فضای تبلیغات است که تعرفه هزینه‌های پرداختی مناسبی دارد اما به دلار محاسبه می‌شود و باید پرداخت کارمزد را هم در هزینه‌ها در نظر بگیرید. تبیلغات در این فضا برای افرادی که به دنبال جذب مشتری خارجی هستند و محصولات با قابلیت صادرات دارند، بسیار مناسب است.

هزینه تبلیغات در یوتوب چگونه است ؟

CPV‌ به معنی هزینه به ازای مشاهده مشتری است و CPM که به معنی هزینه به ازای هر بار دیده شدن آگهی است.

مزیت تبلیغ در یوتیوب چیست ؟

تبلیغات یوتیوب می‌تواند به شما در دیده شدن بیشتر بین کاربران و مشتریان احتمالی کمک شایانی بکند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان