تتر از تحریم آدرس‌های تورنادو کش سر باز زد ، آیا تتر تحریم میشود ؟

خانهاخبارتتر از تحریم...

آنچه می‌خوانید...

Tether Holdings Ltd، صادرکننده USDT بزرگترین استیبل کوین جهان از نظر ارزش بازار، در روز چهارشنبه اعلام کرد که مسدود کردن آدرس‌های تورنادو کش که تحریمی اعلام شده‌اند، ممکن است با تحقیقات در حال انجام تداخل داشته باشد. ضمن اینکه مجری قانون هم هنوز هیچ دستورالعمل روشنی را برای انجام این کار مشخص نکرده است.

 دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا (OFAC) در اوایل آگوست امسال میکسر ارز دیجیتال تورنادو کش را تحریم کرد و مدعی شد که از زمان ایجاد آن در سال 2019، 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال را پولشویی کرده است.

- Advertisement -

با این حال تتر می‌گوید که برای پیشبرد بهتر تحقیقات از نزدیک با آژانس‌های مجری قانون جهانی همکاری می‌کند، اما در این مرحله هیچ نشانه‌ای از OFAC یا هر آژانس مربوطه دیگری مبنی بر مسدود کردن آدرس‌های بازار ثانویه دریافت نکرده است.

تتر از تحریم آدرس‌های تورنادو کش سر باز زد

این شرکت طی بیانیه‌ای گفت:

تجمیع یک طرفه آدرس‌های بازار ثانویه می‌تواند یک حرکت بسیار مخرب و بی‌ملاحظه از سوی تتر باشد. مسدودسازی آدرس‌های تورنادو کش بدون هر نوع دستورالعمل تایید شده توسط مجری قانون و سایر سازمان‌های دولتی، ممکن است در روند تحقیقات جاری و پیچیده اجرای قانون دخالت کند.

شرکت Circle Internet Financial Ltd، صادرکننده USDC، طی چند روز پس از اعلام تصمیم OFAC مبنی بر تحریم این پلتفرم، بیش از 75 هزار USDC از وجوه مرتبط با 81 آدرس تورنادو کش را مسدود کرد.

اخیرا واشنگتن پست گزارشی منتشر کرد ، مبنی بر اینکه تتر ممکن است خود به دلیل اینکه آدرس‌های تورنادو کش را مسدود نکرده است، مورد تحریم قرار بگیرد. به دنبال انتشار این گزارش، تتر هم تحت نظارت قرار گرفته است.

گفتنی است تورنادو کش به کاربر امکان می‌دهد تا اتریوم (ETH) را به این پروتکل واریز کرده و همان مبلغ را با اتریوم دیگران برداشت کند. نکته مهم این است که دنباله تراکنش توسط تورنادو کش پنهان می‌شود. این میکسر برای بهبود حریم خصوصی تراکنش، اقدام به شکستن پیوند زنجیره‌ای بین واریز و برداشت می‌کند.

در وب‌سایت تورنادو کش آمده است: «هر زمان که اتریوم توسط آدرس جدید برداشت می‌شود، هیچ راهی برای پیوند دادن برداشت به سپرده وجود ندارد. بنابراین از حفظ کامل حریم خصوصی اطمینان حاصل خواهد شد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا به این دلیل ضمن تحریم تورنادو کش، عملا مانع استفاده آمریکایی‌ها از آن شده است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان