آغاز تحقیقات DOJ علیه بایننس در رابطه با نقض تحریم‌های آمریکا

خانهاخبارآغاز تحقیقات DOJ...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس گزارشی تازه از بلومبرگ، بخش امنیت ملی وزارت دادگستری آمریکا تحقیقات خود را در رابطه با صرافی بایننس و نقض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه توسط این پلتفرم معاملاتی آغاز کرده است. بر اساس داده‌ها، به نظر می‌رسد بایننس پس از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه در پی جنگ با اوکراین، به مشتریان روسی خدمات ارائه کرده است.

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره بایننس

به نقل از کوین دسک، آغاز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا علیه این صرافی، دومین اقدام بزرگ علیه شناخته‌شده‌ترین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال پس از تحقیقات مشترک سال 2021 این نهاد با سرویس درآمد داخلی (IRS) است. علاوه بر آن، کمیسیون بورس آمریکا نیز از اوایل سال گذشته همواره در حال تحقیق درباره این پلتفرم و مدیرعامل آن چانگ پنگ ژائو بوده است.

در واکنش به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری از ارائه پاسخ خودداری کرد و صرافی بایننس نیز در بیانیه‌ای اعلام داشت که این شرکت مطابق با قوانین بین‌المللی آمریکا و تحریم‌های این کشور عمل کرده و خواهد کرد. این بیانیه در حالی منتشر شده است که در اواخر ماه مارس، CFTC از بایننس شکایت کرد و ادعا داشت که این پلتفرم محصولات مشتقه رمزارزی ثبت نشده را به کاربران و مشتریان عرضه کرده است.

مطلب مفید: هر آنچه باید از آپدیت Bedrock آپتیمیزم بدانید!

در واکنش به این اتفاق، تیگران گامبریان، یکی از مدیران بایننس با رد تمامی اتهامات اشاره داشت که صرافی برای انطباق با قوانین، بزرگ‌ترین تیم حقوقی متشکل از 700 عضو را ایجاد کرده است تا از انطباق با قوانین اطمینان حاصل کند.

گفتنی است که این پلتفرم در روزهای گذشته همچنین اعلام کرده است که کاربران کره شمالی نیز دیگر به سراغ این صرافی نخواهند رفت. بایننس توضیح داد که با یافتن روشی برای اخراج این کاربران، دسترسی تعداد زیادی از آن‌ها مسدود شده تا متوجه شوند که این پلتفرم برای آن‌ها کاربردی نخواهد داشت.

اکنون باید دید که گزارش منتشر شده از سمت بلومبرگ تا چه حد واقعیت دارد و آیا وزارت دادگستری اقدام قانونی جدی را علیه بایننس و مدیرانش صورت خواهد داد یا خیر. همچنین قابل‌توجه است که از زمان انتشار این گزارش تاکنون، ژائو واکنشی به آن نشان نداده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان