صعود بیت کوین تا 32200 دلار؛ تحلیل تکنیکال BTC (10 خرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالصعود بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز دوشنبه و در حالی که بازارهای سنتی در آمریکا اکثرا تعطیل بودند، قیمت بیت کوین بدون استراحت با رشد 7 درصدی خود به نزدیکی 32200 دلار رسید تا پس از 9 مارس بیشترین میزان رشد خود را در یک روز تجربه کرده باشد. بنابر تحلیل 10 خرداد، این حرکت صعودی در حالی رخ داد که بیت کوین کمی قبل تر نهمین کندل متوالی نزولی را در بازه زمانی هفتگی ثبت کرده بود. اتفاقی که قیمت را از 37600 تا 29400 دلار رساند. اکنون تحلیلگران این سوال را می‌پرسند که آیا بیت کوین به کف قیمتی خود رسیده است یا خیر؟

بنابر داده های پلتفرم تحلیلی گلسنود، فشار فروش حاضر در بازار بیت کوین در حال کم شدن است و قیمت نیز حداقل در زمان کنونی به نظر به کف خود رسیده است. روز دوشنبه علاوه بر بیت کوین تقریبا تمامی آلت کوین ها نیز با رشد همراه شدند و در این میان کاردانو با 17 % یکی از بهترین عملکردها را داشت.

- Advertisement -

نگاهی کلی به بازار

در حالی که خودرو سواران درباره قیمت بنزین و هزینه گس بالا شکایت دارند، وضعیت برای تریدرهای کریپتو کاملا متفاوت است. بر اساس گزارشی از سم رینولدز، گس اتریوم به پایین ترین حد خود رسیده است. میانگین کارمزد تراکنش ها در شبکه اتریوم در حال حاضر 3.70 دلار است و این در حالی است که در ابتدای سال میزان کارمزدها بین 38 تا 52 دلار بود. اکنون تراکنش های با گس سنگین مانند فروش NFT ها یا انجام تراکنش در یونی سواپ در پایین ترین حد خود از نظر کارمزد قرار دارند.

تریدرها پس از سقوط ترا دچار ترس شدند و در ورود مجدد به بازار مردد هستند. داده های درون زنجیره ای نشان می‌دهد که در زمان های خاصی در ماه مه که مربوط به سقوط ترا می‌شده است شاهد رشدهای عجیبی در میزان کارمزدها و افزایش فعالیت در یونی سواپ بودیم. به نظر می‌رسد در این زمان ها کاربران به دنبال خروج از معاملات خود و حفظ سرمایه هایشان از نوسانات بازار بودند.

کارمزدهای اتریوم

مشکل کنونی بازنگشتن آنها به بازار است. میزان کارمزدها پایین است، یونی سواپ تقریبا بیکار شده است و قیمت اتریوم همچنان به ریزش ادامه می‌دهد. اکنون قیمت اتریوم کمی با بازگشت همراه شده است اما تقاضا برای آن وجود ندارد چرا که تعداد تریدرهای فعال بسیار کم شده است.

در حالی که قیمت سولانا و آوالانچ در حال بازگشت است، تعداد آدرس های فعال این شبکه ها اینطور نیست. هر دو این شبکه ها در زمان کارمزدهای سنگین اتریوم ساخته شدند تا بتوانند با ارائه کارمزدهای پایین جایگزینی برای این شبکه باشند. با این حال به نظر می‌رسد تا زمانی که شاهد پایداری در بازار نباشیم، هیچ کدام از شبکه های موجود با افزایش فعالیت کاربران همراه نشوند.

در این میان انتقال شبکه به اثبات سهام نیز وجود دارد که اکنون بدون کارمزدهای بالا به نظر می‌رسد نیاز ضروری برای این انتقال وجود نداشته باشد. به روزرسانی که انتظار می‌رفت در ماه ژوئن صورت گیرد اکنون به پاییز موکول شده است. باید دید که آیا کارمزدهای پایین شبکه می‌تواند موجب تاخیر دوباره در به روزرسانی اتریوم شود یا خیر.

مطلب مفید: چگونه در LBank معامله کنیم؟ آموزش صرافی ال بانک

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 10 خرداد نشان می‌دهد که قیمت به خوبی سطح پیوت 30000 دلاری را حفظ کرده است. پس از ایجاد کف قیمتی در 28500 دلار، بیت کوین با رشد همراه شد و روز گذشته از ناحیه مقاومتی 30500 دلاری نیز عبور کرد. در مسیر صعودی بیت کوین از مقاومت 31200 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته نیز عبور کرد. در نهایت بیت کوین به اوج 32186 دلاری رسید و اکنون کمی با اصلاح همراه شده است.

در اصلاح قیمتی، بیت کوین به زیر سطح 23.6 فیبوناچی اصلاحی رسید، اما نکته مثبت برای خریداران خط روند صعودی است که ناحیه حمایتی آن 31250 دلار است و ممکن است مانع از ریزش بیشتر قیمت شود.

نمودار بیت کوین

در مسیر صعودی مقاومت مهم بیت کوین سطح 32200 دلاری است که شکست و تثبیت آن باعث یک رالی صعودی دیگر خواهد شد. در صورت رخ دادن این اتفاق، اولین هدف بیت کوین ناحیه 33400 دلاری خواهد بود.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 10 خرداد، اگر قیمت در عبور از 32200 دلار ناموفق عمل کند، شاهد یک روند اصلاحی خواهیم بود. در این مسیر اولین حمایت بیت کوین 31500 دلار و حمایت مهم آن 31250 دلار خواهد بود. این ناحیه در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی و خط روند صعودی قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال مهم ترین حمایت بیت کوین 30800 دلار است که شکست آن منجر به افزایش فشار فروش و حرکت قیمت به سمت 30000 دلار و سطوح پایین تر خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان