تحلیل تکنیکال بیت کوین (12 خرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته قیمت بیت کوین با ریزش همراه شد تا تقریبا نیمی از سود کسب شده در چند روز اخیر خود را از دست بدهد. در ساعات معاملاتی نیویورک، قیمت بیت کوین به کف 29880 دلاری نیز رسید. بنابر تحلیل 12 خرداد، روز گذشته آلت کوین ها نیز مطابق معمول بیت کوین را الگوی خود قرار دادند و با ریزش همراه شدند.

برای مثال سولانا 10، کاردانو و گالا نیز هر کدام 7 % از ارزش خود را از دست دادند. علاوه بر بازار کریپتو، بازار سهام نیز روز گذشته عملکرد خوبی نداشت و با ریزش همراه شد. در میان آلت کوین ها ویوز با رشدی 21 درصدی عملکرد بسیار خوبی داشت.

- Advertisement -

ماه مه برای بازار سهام و کریپتو بسیار سخت و طاقت فرسا بود. به نظر می‌رسد شرایط نامعلوم اقتصاد کلان سرمایه گذاران را بلاتکلیف گذاشته است که نتیجه آن سود بردن طلا و دیگر کالاهای مصرفی تا به این جای سال بوده است.

در هفته آخر ماه مه، بیت کوین و بازار سهام یک حرکت صعودی را تجربه کردند که مانع از سقوط بیشتر قیمت ها شد. داده ها نشان می‌دهند که شرایط معاملاتی در سال جاری نامشخص است اما به صورت کلی سرمایه گذاران به دنبال پرهیز از ریسک کردن هستند.

مقایسه روند دارایی های بزرگ با یکدیگر

در بازار کریپتو، بیت کوین نسبت به لیست 20 توکنی کوین دسک سقوط کمتری را تجربه کرد که نشان دهنده علاقه کم سرمایه گذاران به ریسک کردن است. معمولا در بازارهای نزولی و به دلیل کم ریسک تر بودن، بیت کوین کمتر از دیگ ارزها با ریزش همراه می‌شود.

20 توکن کوین دسک

کاهش قدرت فصلی

به صورت کلی، در 9 سال گذشته بیت کوین همیشه در ماه ژوئن با رشد همراه بوده است. با این حال در سه ماه بعدی آن شانس افزایش قیمت کمی با مشکل رو به رو می‌شود. روند نزولی بیت کوین در ماه مه برخلاف رفتار چند سال اخیر این ارز بود که نشان دهنده تغییر وضعیت نسبت به چند سال گذشته است. برای مثال افزایش نرخ بهره، تورم بالا و ریسک های سیاسی در منطقه همگی فشار سنگینی را بر دارایی های ریسکی ایجاد کردند.

مطلب مفید: آموزش کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

بازده بیت کوین در ماه های مختلف سال

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 12 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز از محدوده 32400 دلاری یک حرکت نزولی را آغاز کرد و شاهد از دست رفتن حمایت های 32000 و 31500 دلاری بودیم. نکته مهم شکست خط روند صعودی بیت کوین در نمودار یک ساعته و در محدوده 31750 دلاری بود. قیمت بیت کوین اکنون در محدوده زیر 30000 دلار و میانگین متحرک 100 ساعته در حال معامله است. همچنین قیمت در نزدیکی سطح 61.8 % فیبوناچی اصلاحی در حال تثبیت است.

در صورت حرکت صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 30000 دلاری و مقاومت بعدی 30400 دلار و میانگین 100 ساعته خواهد بود. شکست و تثبیت قیمت بالای این سطح منجر به رالی صعودی در کوتاه مدت  حرکت دوباره به سمت مقاومت مهم 32000 دلاری می‌شود.

نمودار بیت کوین

سقوط بیشتر قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 12 خرداد، اگر قیمت در عبور از سطح 30400 دلاری ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 29450 دلاری و حمایت مهم بعدی 29250 دلار خواهد بود. شکست این سطح منجر به افزایش فشار فروش می‌شود و ممکن است بیت کوین دوباره سطح حمایتی 28250 دلاری را آزمایش کند. اگر ریزش ها از این ناحیه ادامه پیدا کند توقف بعدی قیمت سطح 27500 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان