top banner adv

علیرغم اخبار بد اقتصادی بیت کوین 19000 دلار را حفظ کرد؛ تحلیل BTC (13 تیر 1401)

بازدید : 10032

پس از یک هفته اخبار منفی و بد برای حوزه کریپتو، قیمت بیت کوین در نهایت موفق شد در روزهای ابتدایی هفته سطح حمایتی جدید خود در 19000 دلار را حفظ کند. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در شبانه روز گذشته با روندی تقریبا خنثی در محدوده 19100 دلاری معامله شده است. روز پنجشنبه قیمت بیت کوین به صورت مقطعی به زیر 19000 دلار سقوط کرد و دلیل آن به نظر رد شدن پیشنهاد ETF اسپات توسط کمیسیون بورس آمریکا، ورشکستگی 3AC و همچنین انتشار اخبار بد اقتصادی بود.

جو دی پاسکوال، مدیرعامل شرکت بیت بول در رابطه با قیمت بیت کوین گفت که حرکات قیمتی این ارز بسیار ضعیف به نظر می‌رسد و در هر دو طرف بازار شاهد نوسانات کمی هستیم که در روندهای ادامه دار امری بسیار معمول است انتظار می‌رود بیت کوین حرکت نزولی بیشتری را تجربه کند اما باید واکنش آن به سطوح پایین تر را نیز با دقت زیر نظر بگیریم.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال برتر بازار نیز روز گذشته در محدوده 1100 دلاری معامله می‌شد. دیگر ارزهای برتر بازار نیز روز گذشته تقریبا عملکردی خنثی داشتند و در این میان متیک با رشد نسبتا خوب 5 درصدی و اکسی با ریزش 3 درصدی همراه شدند. بازار کریپتو در روزهای گذشته نیز الگوی چند ماه اخیر خود را دنبال و از حرکات بازارهای سهام پیروی کرد.

شاخص های نزدک و S&P 500 هر دو با رشد بسیار کم 1 درصدی همراه بودند. این حرکت صعودی در حالی شکل گرفت که در چند وقت گذشته با ریزش های متوالی بازارهای سهام شاهد ورود آنها به ناحیه نزولی بودیم. بدان معنا که این شاخص ها با اوج های قبلی خود فاصله ای 20 درصدی را ایجاد کرده‌اند.

شرایط نامساعد اقتصاد کلان

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل اتریوم تاریخ 2 دی 1400

افزایش نرخ تورم، احتمال وقوع رکود اقتصادی و همچنین نا آرامی های سیاسی در منطقه باعث شده است تا سرمایه گذاران از دارایی های ریسکی مانند بیت کوین پرهیز کنند و به دارایی های ایمن تر روی بیاورند. چهارشنبه هفته گذشته، رئیس فدرال رزرو درباره تعهد این نهاد در رام کردن تورم حتی در صورت انقباض هر چه بیشتر اقتصاد صحبت کرد. علاوه بر آن داده های زیادی نشان می‌دهند که اعتماد مصرف کنندگان به اقتصاد هر روز رو به افول است.

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین و آلت کوین ها تاریخ 3 مهر 1400

در همین حین، صنعت کریپتو روزهای آخر هفته درحال دست و پنجه نرم کردن با سقوط شرکت 3AC و Voyager بود. گفتنی است که 3AC به دلیل مشکلات نقدینگی خود اعلام ورشکستگی کرد و Voyager نیز خبر از توقف موقت برداشت ها و خدمات پلتفرم خود داد. علاوه بر آن، به نظر می‌رسد پلتفرم بابل فایننس نیز شرکت سرمایه گذاری بانکی هولیهان لوکی را استخدام کرده است که تخصص آنها در بازسازی، ادغام و خرید شرکت های رو به افول است.

دی پاسکوال در هفته های اخیر همواره معتقد بوده است که بیت کوین به سمت حمایت های پایین تر خود حرکت خواهد کرد و اکنون نیز گفته است که نسبت به جلسه ماه جولای فدرال رزرو بد بین است و از نظرش این جلسه نمی‌تواند تاثیر مثبتی در روند حرکتی بیت کوین داشته باشد. وی در این باره افزود:

«پایان ماه ژوئن برای بیت کوین خوش بینی زیادی ایجاد نکرد و احتمالا ماه جولای نیز به همین شکل پیش خواهد رفت مگر آنکه در جلسه کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو این ماه شاهد اخبار شوکه کننده ای از سمت این نهاد باشیم.»

بیشتر بخوانید : بیت کوین در مسیر سقوط ۱۲ درصدی؛ تحلیل BTC (۲۹ فروردین ۱۴۰۲)

مطلب مفید: اپلیکیشن سوییت کوین (Sweatcoin) چیست؟ کسب درآمد از طریق پیاده‌روی

بیشتر بخوانید : تحلیل 5 ارز دیجیتال مستعد رشد هفته جاری(13 تیر 1401)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز زیر محدوده 19500 دلاری یک حرکت نزولی تازه را آغاز کرد و حتی حمایت 19000 دلاری و 18800 دلاری خود را نیز از دست داد. در ادامه بیت کوین کف قیمتی در 18738 دلار تشکیل داد و اکنون در حال اصلاح صعودی است. در این اصلاح قیمت دوباره سطح 19000 دلاری را پس گرفت و از سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی نیز عبور کرد.

با این حال در محدوده 19400 دلاری و میانگین 100 ساعته، بیت کوین با مقاومت سنگینی مواجه شده است. علاوه بر میانگین 100 ساعته، خط روند نزولی نیز در محدوده 19500 دلاری تشکیل شده است که اهمیت این ناحیه را دوچندان کرده است. این خط روند در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی قرار دارد و مقاومت مهمی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید : سه دلیل جهت افزایش قیمت کاردانو تا مرز 7.50 دلار

در صورت عبور بیت کوین از این نواحی، مقاومت بعدی 19800 دلار است که شکست آن می‌تواند قیمت را به سمت 20500 دلار و سپس مقاومت 21200 دلاری پرتاب کند.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 19500 دلار ناموفق عمل کند، روند نزولی تازه ای شکل خواهد گرفت. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین محدوده 19000 دلاری خواهد بود. پس از آن نیز حمایت مهم بیت کوین سطح 18700 دلاری است که شکست آن منجر به افزایش فروش و حرکت به سمت سطح 17500 دلاری خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x