top banner adv

بازگشت بیت کوین به محدوده 20000 دلاری؛ تحلیل تکنیکال BTC (14 تیر 1401)

بازدید : 10098

روز گذشته و همزمان با تعطیلات روز استقلال آمریکا، قیمت بیت کوین نیز با رشد همراه شد تا سرمایه گذاران آن اندک امیدی برای جشن گرفتن داشته باشد. تحلیل بیت کوین حاکی از آن است که قیمت این ارز موفق شد دیروز سطح مهم و روانی 20000 دلاری را پس بگیرد. این سطح از چند ماهی است که به نقطه مهمی برای سرمایه گذاران تبدیل شده و تحلیلگران زیادی نیز همواره نظاره گر آن بوده‌اند.

بیشتر بخوانید : تعداد آدرس های فعال بیت کوین، خبر از افزایش قیمت می دهند

در حال حاضر قیمت بیت کوین با رشدی 5 درصدی در شبانه روز گذشته در محدوده 20300 دلاری قرار گرفته است و این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد حرکت آن به زیر 19000 دلار نیز بودیم. همزمان با بیت کوین، آلت کوین ها نیز با رشد خوبی همراه شدند و اتریوم در این میان رشدی 8 درصدی را تجربه کرد و به محدوده 1150 دلاری رسید. علاوه بر اتریوم، سولانا و سند نیز از دیگر آلت کوین هایی بودند که رشد خوبی را تجربه کردند و هر کدام به ترتیب 8 و 9 % افزایش قیمت داشتند.

شاخص ترس و طمع بیت کوین همچنان در محدوده ترس شدید قرار دارد و به نظر دلیل آن دیدگاه نزولی تحلیلگران حداقل در کوتاه مدت است. از نظر کارشناسان مدارک کافی برای آن که بگوییم تورم تحت کنترل است و یا به سمت رکود اقتصادی در سطح جهانی حرکت نمی‌کنیم، وجود ندارد و همه این دلایل تاثیرات منفی روی سرمایه گذاران گذاشته است.

علیرغم رشد قیمتی بیت کوین و اتریوم در روز گذشته باید توجه داشت که نسبت به اوج های قیمتی خود در هفته گذشته، این ارزها هنوز فاصله ای 5 و 6 درصدی دارند.

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر مطرح بازار می‌گوید که بیت کوین در هفته گذشته تحت فشار بسیار زیادی بود و رشد بسیار کم قیمتی در 1 جولای نیز به احتمال فراوان به دلیل آغاز ماه و فصل جدید بوده و دلیل بنیادی ندارد. به تازگی ژائو، مدیرعامل بایننس گفته است که زمستان ارزهای دیجیتال فرصت مناسبی برای خرید بیت کوین به خصوص برای افرادی است که می‌توانند تا بازار صعودی بعدی صبر کنند.

با این حال و علیرغم رشد قیمت بیت کوین و آلت کوین ها در روز گذشته، چند وقت اخیر همراه با اخبار بسیار بدی برای حوزه کریپتو بوده است. روز جمعه، شرکت سرمایه گذاری 3AC اعلام ورشکستگی کرد و پلتفرم وام دهی سلسیوس نیز 150 کارمند خود را اخراج کرد تا بتواند با بحران نقدینگی خود مقابله کند. صرافی وولد تمامی فعالیت های خود را متوقف کرده و پلتفرم کوین لون نیز حجم برداشت ها را کاهش داده است.

کوپتسویچ درباره مشکلات اقتصادی در سطح جهان و تاثیرات آن بر بازار کریپتو گفت که تصویر ایجاد شده در سطح جهانی نزولی است و بازارهای سهام هیچ نشانه ای از رشد ندارند. در بازه زمانی هفتگی، بیت کوین زیر میانگین 200 هفته ای خود قرار دارد و در ثبت اوج های بالاتر ناکام بوده است.

مطلب مفید: آموزش گام به گام تبدیل شدن به توسعه دهنده بلاکچین در سال 2022

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین و اتریوم 12 اسفند 99

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در محدوده حمایتی 18720 دلاری یک کف تشکیل داد و پس از آن با رالی صعودی همراه شد که مقاومت 19500 دلاری را نیز شکست. بیت کوین در مسیر صعودی خود خط روند نزولی در محدوده 1950 دلاری، مقاومت مهم 20000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته را نیز شکست. با این حال خریداران در محدوده 20500 دلاری با مشکل و حضور فعال فروشندگان مواجه شدند.

در نهایت اوج قیمتی در محدوده 20450 دلار شکل گرفت و بیت کوین فعلا در حال تثبیت قیمت است. گفتنی است که در حال حاضر این ارز بالای سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی معامله می‌شود. در صورت ادامه یافتن مسیر صعودی، اولین مقاومت بییت کوین محدوده 20500 دلاری خواهد بود و پس از آن سطح 20920 دلاری نقش مقاومتی را ایفا خواهد کرد. شکست این سطح می‌تواند در کوتاه مدت باعث افزایش بیشتر قیمت و حرکت بیت کوین به سمت 21500 و 22000 دلار شود.

نمودار بیت کوین
نمودار یک ساعت بیت کوین

بیشتر بخوانید : تحلیل و بررسی بیت کوین از اواخر اردیبهشت تا امروز 13 آذر 1400

سقوط بیشتر قیمت

بیشتر بخوانید : هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال فروش هستند؛ تحلیل BTC (22 تیر 1401)

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 20500 دلار ناموفق عمل کند شاهد یک روند نزولی تازه در بیت کوین خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی، محدوده 20000 دلاری خواهد بود. بعد از این سطح حمایت مهم بیت کوین 19600 دلار و سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی است. شکست این محدوده می‌تواند فشار فروش را افزایش داده و باعث سقوط قیمت و آزمایش سطح حمایتی 18720 دلاری شود.

بیشتر بخوانید : سرمایه گذاران در انتظار افزایش قیمت؛ تحلیل بیت کوین (5 آذر 1401)

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x