top banner adv

حفظ حمایت 20000 دلاری توسط سرمایه گذاران بیت کوین؛ تحلیل BTC (15 تیر 1401)

بازدید : 9789

پس از آن که در ساعات ابتدایی روز معاملاتی گذشته بازار کریپتو با روندی نزولی همراه شد، کمی بعد بیت کوین، اتریوم و دیگر آلت کوین های بزرگ با روند بازگشتی همراه شدند و کندل خود را صعودی بستند. بنابر تحلیل بیت کوین، قیمت این ارز در شبانه روز گذشته در محدوده 20600 دلاری در حال معامله بوده است. قیمت بیت کوین یک ماه گذشته برای حفظ 20000 دلار با مشکلات زیادی همراه بود و به تازگی و با سقوطی 60 درصدی بدترین عملکرد فصلی خود از سال 2011 را به نمایش گذاشت.

بازده فصلی بیت کوین
بازده فصلی بیت کوین

همزمان با بیت کوین، اکثر آلت کوین ها نیز با رشد همراه شدند و اتریوم روز گذشته به محدوده 1160 دلاری رسید. در این میان متیک بهترین عملکرد را از خود به جای گذاشت و با رشد 8.4 درصدی همراه شد. شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز با رشد همراه بود و به عدد 19 رسید تا به بالاترین حد خود از ماه مه تاکنون برسد. با این حال باید توجه داشت که شاخص ترس و طمع همچنان در ناحیه ترس شدید قرار دارد.

بیشتر بخوانید : آیا بیت کوین به سقوط خود ادامه می‌دهد؛ تحلیل BTC (۴ اردیبهشت ۱۴۰۲)

الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد FxPro در این باره گفت که رشد فعلی بیت کوین و بازار کریپتو به خاطر سرمایه گذاران خردی است که در هر ریزش اقدام به خرید می‌کنند. به همین دلیل بسیار زود است که انتظار بازگشت قیمت ها را داشته باشیم. اقدامات نصف و نیمه در بازار باعث می‌شوند که تایید شکست روند نزولی به وجود نیاید.

چنین پیش بینی های بدبینانه ای به دلیل اتفاقات بسیار ناگوار صنعت کریپتو در چند وقت اخیر صورت گرفته است. از مهم ترین این اتفاقات می‌توان به سقوط اکوسیستم ترا، تصمیم سلسیوس مبنی بر توقف برداشت ها و اعلام ورشکستگی 3AC اشاره کرد. پس از این اتفاقات اکنون اعضای جامعه به دقت در حال رصد کردن وضعیت ماینرهای بیت کوین هستند. گفتنی است که در چند هفته اخیر ماینرها در حال فروش بیت کوین های خود بوده‌اند.

بیشتر بخوانید : تحلیل هفتگی اتریوم، چین لینک و ایاس 99/9/9

بنابر داده های گلسنود، موجودی کل بیت کوین ماینرها به سطوح ماه دسامبر 2021 سقوط کرده است. شرکت CORZ در همین رابطه اعلام کرد که به منظور پرداخت و سرمایه گذاری در ماه ژوئن بیش از 7000 بیت کوین های خود را فروخته است. این کوین ها با میانگین قیمت 23000 دلار به فروش رسیدند و ارزششان معادل 167 میلیون دلار بود. لازم به ذکر است که ممکن است شرایط برای ماینرها پیچیده تر نیز بشود چرا که آنها در معرض سخت گیری های قانون گذاران نیز قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارشی از کوین شیرز، در هفته اول جولای 64 میلیون دلار وارد سرمایه های کریپتویی شده است که 51 میلیون دلار آن از طریق معاملات فروش روی بیت کوین و محصولات آن بوده است. این معاملات فروش پس از آن صورت گرفت که پروشیرز ETF بیت کوین خود را راه اندازی کرد. هدف این صندوق سود گرفتن از ریزش قیمت بیت کوین است. این ETF تنها چند روز پس از ایجاد شدن به دومین ETF بیت کوین در بازار آمریکا تبدیل شد.

بیشتر بخوانید : تحلیل و پیش‌بینی قیمت چیلیز (CHZ)؛ 13 خرداد

مطلب مفید: اصطلاح خودت تحقیق کن یا دیور (DYOR) چیست؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز حمایت 19500 دلاری را حفظ کرد و حرکت صعودی تازه ای  را بالای 20000 دلار آغاز کرد. در ادامه بیت کوین به محدوده 20500 دلاری نیز رسید اما فروشندگان اجازه پیشروی بیشتر را ندادند. در نهایت اوجی در 20732 دلار تشکیل شد و بیت کوین اکنون در حال اصلاح قیمتی است. در این اصلاح شاهد سقوط موقت قیمت به زیر سطح 20000 دلاری نیز بودیم.

گفتنی است که در حال حاضر بیت کوین در بالای حمایت 19500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. همچنین خط روند صعودی در محدوده 19550 دلاری تشکیل شده است که اهمین این سطح را دوچندان می‌کند. در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین محدوده 20200 دلاری و پس از آن 20500 دلاری است. شکست این محدوده می‌تواند در کوتاه مدت رشد خوبی را برای بیت کوین به همراه داشته باشد و شاهد افزایش قیمت تا 21200 و 21500 دلاری باشیم.

بیشتر بخوانید : بهترین روز بیت کوین در یک ماه اخیر؛ تحلیل BTC (28 تیر 1401)

بیشتر بخوانید : تحلیل قیمت بیت کوین ویژه ۳ آذر ۱۴۰۲

نمودار بیت کوین
نمودار یک ساعت بیت کوین

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 20500 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه یافتن روند نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین محدوده 19650 دلاری و سطح 76.4 % فیبوناچی اصلاحی خواهد بود. پس از آن نیز حمایت مهم 19500 دلاری و خط روند صعودی را داریم که شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و سقوط تا 18740 دلار خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x