تحلیلگران: روند خنثی بیت کوین ادامه‌دار است + تحلیل BTC (16 تیر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالتحلیلگران: روند خنثی...

آنچه می‌خوانید...

معاملات ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر کمی آرام دنبال شده است و به نظر می‌رسد دلیل آن اتفاقات پیش آمده در این اکوسیستم مانند رسوایی 3AC و ورشکستگی شرکت ویجر دیجیتال باشد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته را در نزدیکی محدوده 20000 دلاری سپری کرد و پس از تشکیل کف قیمتی روزانه 19775 دلاری به سمت اوج روزانه خود در 20480 دلار حرکت کرد.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

این حرکت تقریبا خنثی بیت کوین باعث شده است تا تحلیلگران نظرات مختلفی را در رابطه با ادامه مسیر بیت کوین داشته باشند. در ادامه به بررسی نظر کارشناسان حوزه کریپتو و تحلیل تکنیکال بییت کوین خواهیم پرداخت.

مراقب الگوی تکرار شونده سه گوش باشید

ماستاش، یکی از کاربران و تحلیلگران بیت کوین در توییتر است که به تازگی به الگوی تکرار شونده سه گوش در نمودار بیت کوین از ماه نوامبر 2021 تاکنون اشاره کرده و تصویر زیر را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشته است. وی در این باره گفت:

«بیت کوین هر بار این الگو را تکرار کرده است، اما هر مثلث نزولی نسبت به مثلث قبلی خود کوچک تر شده است. یک شکست نزولی دیگر برای این ارز می‌تواند هدف 14000 تا 16000 دلاری را به همراه داشته باشد.»

الگوی مثلث در نمودار
الگوی مثلث در نمودار بیت کوین

پیتر برنت، یکی از تحلیلگران مطرح حوزه کریپتو نیز به وجود چنین الگوی تکرار شونده ای در نمودار بیت کوین اشاره کرد اما حرفی از اهداف قیمتی در صورت تکمیل الگو نزد.

توییت برنت

اخیرا، یکی از مورد بحث ترین موضوعات حوزه کریپتو در توییتر یافتن و پیش بینی کف قیمتی بیت کوین بوده است. بنابر داده های شرکت تحلیلی دلفی دیجیتال، بیت کوین اکنون برای چهارمین هفته متوالی کندل خود را زیر میانگین 200 روزه بسته است. این اتفاق در گذشته باعث ایجاد کف قیمتی این ارز شده است.

همچنین برای این موضوع که تریدرها باید انتظار یک بازگشت سریع قیمتی را داشته باشند یا خیر، دلفی دیجیتال گفت که چرخه نزولی فعلی اولین باری است که بیت کوین برای مدتی طولانی زیر میانگین 200 هفته ای قرار گرفته است و نکته دیگر آن که در بازه زمانی هفتگی بیت کوین با دلار آمریکا همبستگی معکوس دارد.

در حالی که قدرت بالای دلار به معنای سختی برای قیمت بیت کوین و دیگر دارایی ها خواهد بود، دلفی دیجیتال به یک اتفاق مهم و رشد پذیرش بیت کوین اشاره کرده است. بنابر داده های این شرکت، علیرغم سقوط قیمت، آدرس های بیت کوین در حال انباشت هستند و تعداد آدرس هایی با حداقل یک بیت کوین به اوج خود رسیده است.

روندی خنثی در ادامه سال

کالیو، یکی از تحلیلگران مطرح بازار برای پیش بینی عملکرد بیت کوین، نگاهی به رفتار قیمت این ارز در گذشته و به صورت کلی انداخته است. وی تصویر زیر را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشت و بر اساس آن پیش بینی کرد که برای مدتی شاهد روندی خنثی از بیت کوین خواهیم بود. وی در ادامه افزود:

«به احتمال فراوان مسیر حرکتی آینده بیت کوین یک محدوده رنج قیمتی میان 16000 تا 30000 دلار باشد و پایان آن نیز احتمالا ماه دسامبر و شکست مقاومت لگاریتمی باشد.»

مطلب مفید: صرافی دیجیتال (Digital Exchange) چیست؟

عملکرد بیت کوین
عملکرد بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت بالای محدوده حمایتی 19500 دلاری خود را حفظ کرد و پس از تشکیل کف قیمتی در 19750 دلار با رشد به سمت 20000 دلار همراه شد. در مسیر صعودی بیت کوین موفق شد سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی را بشکند و اکنون بالای حمایت 20000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته در حال معامله است.

علاوه بر آن، یک خط روند صعودی نیز در نمودار یک ساعته بیت کوین و در محدوده 19800 دلاری در حال شکل گرفتن است که ناحیه حمایتی خوبی را برای بیت کوین ایجاد کرده است. در حال حاضر قیمت در نزدیکی مقاومت 20500 دلاری و سطح 76.4 % فیبوناچی اصلاحی در حال معامله است.

نمودار یک ساعته بیت کوین
نمودار یک ساعته بیت کوین

در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین محدوده 20550 دلاری و مقاومت کلیدی قیمت، سطح 20730 دلاری خواهد بود. شکست این ناحیه می‌تواند مسیر را برای یک رالی صعودی به سمت 21500 و سپس 22200 دلار همواره کند.

سقوط بیشتر قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 20730 دلار ناموفق عمل کند، شاهد یک روند نزولی تازه خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین محدوده 20200 دلاری خواهد بود. حمایت مهم بعدی در نزدیکی 19800 دلار و تلاقی آن با خط روند صعودی است. گفتنی است که شکست این سطح باعث افزایش فشار فروش و حرکت بیت کوین به سمت 19500 دلار و 18750 دلار شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان