احتمال رشد قیمت بیت کوین در کوتاه مدت؛ تحلیل BTC (18 تیر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالاحتمال رشد قیمت...

آنچه می‌خوانید...

در ماه ژوئن قیمت بیت کوین سقوط سنگینی را از محدوده 30000 دلاری تا 20000 دلار تجربه کرد. بنابر تحلیل بیت کوین، قیمت این ارز در چند وقت اخیر داخل یک روند خنثی و در میان سطوح 21000 تا 20000 دلاری در حال معامله بوده است. با این حال باید توجه داشت که دیدگاه تکنیکالی بیت کوین در کوتاه مدت نشان از رشد قیمت دارد.

هنوز زود است که بتوان حرکت اخیر را به عنوان یک رالی صعودی شناسایی کرد. اگر بیت کوین موفق شود خود را بالای سطح 21000 دلاری حفظ کند با توجه به خوش بینی های ایجاد شده از سوی خریداران قیمت به سمت مقاومت بعدی حرکت خواهد کرد.

- Advertisement -

در 48 ساعت گذشته، بیت کوین در شرایط اشباع خرید قرار گرفت که دیدگاهی صعودی را در نمودار ایجاد کرده است. با افزایش قدرت خرید در بازار، بیت کوین به سمت 24000 دلار حرکت خواهد کرد، با این حال نباید احتمال پولبک به سطوح پایین را دست کم گرفت.

تحلیل نمودار 4 ساعت بیت کوین

نمودار 4 ساعت بیت کوین
نمودار 4 ساعت بیت کوین

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده 21600 دلاری در حال معامله است. این ارز با موفقیت سطح 20000 دلاری را شکست و به سمت مقاومت های بعدی خود حرکت کرد. اگر قیمت واکنش مثبتی به فاز تثبیتی نشان دهد، این مقاومت پیش رو سطح 24000 دلاری خواهد بود. با این حال واکنش منفی به سطوح فعلی، دوباره بیت کوین را به سطح 20000 دلاری باز می‌گرداند و ممکن است با افزایش فشار فروش به سمت 16000 دلار حرکت کنیم.

علاوه بر رشد 4 درصدی بیت کوین در شبانه روز گذشته، میزان بیت کوین های معامله شده نیز با کاهش همراه بود که نشان از کم شدن فشار فروش توسط خرس ها در بازار دارد.

مطلب مفید: ارز فگ (FEG Token) چیست؟

تحلیل تکنیکال

تحلیل نمودار
بررسی نمودار بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، با قرار گرفتن قیمت در ناحیه تقاضا 21000 دلاری، خریداران دوباره وارد بازار شدند. در پی این اتفاق و شرایط اشباع خرید در بازار، RSI نیز به بالای 60 رسید که نشان از خریدهای قدرتمند در بازار دارد. علاوه بر آن، قیمت بالای میانگین 20 و 50 روزه قرار دارد که نشان از برتری خریداران در بازار دارد.

شاخص AO و CMF
شاخص AO و CMF

در بازه زمانی کوتاه مدت بیت کوین نشانه های انباشت بسیار قدرتمندی از خود نشان داده است. این اتفاق رابطه مستقیمی با افزایش خرید در 48 ساعت اخیر دارد که نشانه ای مثبت برای بیت کوین است. شاخص Chaikin Money Flow که نشان دهنده میزان سرمایه ورودی و خروجی به یک دارایی است نیز تصویری مثبت و صعودی را برای بیت کوین رسم کرده است.

این شاخص در روزهای گذشته از خط میانی خود عبور کرد تا شاهد رشد ورود سرمایه به بیت کوین باشیم. علاوه بر آن تحلیل شاخص AO نیز نشان می‌دهد که با قرار داشتن این اندیکاتور در بالای خط میانی خود شرایط برای بیت کوین صعودی است. با این حال نشانه هایی از پولبک احتمالی نیز در بازار وجود دارد که سرمایه گذاران باید به آنها توجه کنند. در صورت ادامه دار بودن قدرت خرید بالا توسط خریداران، بیت کوین به سمت مقاومت های پیش روی خود حرکت خواهد کرد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان