هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال فروش هستند؛ تحلیل BTC (22 تیر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالهولدرهای بلند مدت...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین در شبانه روز گذشته با ریزش 4.3 درصدی همراه بود و به محدوده 19500 دلاری رسید تا شاهد پنجمین کندل نزولی متوالی از بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار باشیم. تحلیل بیت کوین و نظر کارشناسان بیانگر آن است که سقوط قیمت به زیر 20000 دلار دیگر از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد اواندا درباره رفتار قیمتی بیت کوین گفت که سقوط به زیر 18500 تا 17500 دلار می‌تواند فشار فروش را افزایش دهد. علاوه بر آن، سقوط به زیر 19500 دلار نیز می‌تواند سیگنالی از ادامه داشتن روند نزولی باشد.

در همین حین، شاخص ترس و طمع بیت کوین با سقوط به محدوده 16 رسید تا در پایین ترین حد خود از ابتدای هفته قرار گیرد. علاوه بر بیت کوین، تقریبا تمامی آلت کوین ها نیز روندی نزولی را طی کردند و در این میان اتم و اتریوم با ریزش های 11 و 7.8 درصدی بدترین عملکردها را ثبت کردند.

بنابر داده های گلسنود، هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال تجربه کردن زیان های تحقق یافته و نیافته زیادی در بازار هستند و چنین چیزی باعث فشار فروش قوی در بازار شده است. زیان تحقق یافته هولدرهای بیت کوین را می‌توان با استفاده از شاخص LTH-SOPR اندازه گیری کرد. این شاخص قیمت فروش کوین را با قیمت خریداری شدن آن مقایسه می‌کند. اگر عدد این شاخص بالای 1 قرار گیرد به معنای سود هولدرها است.

زیان هولدرهای بلند مدت بیت کوین

با این حال، شاخص مذکور در عدد 0.67 و در پایین ترین حد خود از ژانویه 2019 به سر می‌برد. چنین چیزی به معنای آن است که هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال فروش دارایی های خود با زیان 33 درصدی هستند. زیان تحقق یافته را می‌توان از طریق قیمت کوین های خریداری شده این هولدرها مشخص کرد.

اگر ارزش دارایی به زیر قیمت خریداری شده سقوط کند، هولدرها با وجود زیان در حال هولد کردن دارایی های خود هستند. در حال حاضر داده ها نشان می‌دهد که هولدرهای بیت کوین  در زیان 14 درصدی هستند. اولین نتیجه ترکیب زیان تحقق یافته و نیافته هولدرهای بلند مدت بیت کوین، فروش کوین ها و خریداری شدن آنها توسط هولدرهای کوتاه مدت است.

گفتنی است که برای بازگشت بازار، کوین ها باید توسط هولدرهای بلند مدت که نسبت به تغییرات قیمت مصون هستند، نگه داری شوند. در زمان بازارهای نزولی قبلی، این هولدرها بیش از 34 % از موجودی کریپتو را علیرغم در زیان بودن هولد کرده بودند. این در حالی است که هولدرهای کوتاه مدت تنها 3 % از کوین ها را در اختیار داشتند. لازم به ذکر است که در حال حاضر، هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین حدود 16.2 % از موجودی این ارز را در اختیار دارند.

چنین چیزی به معنای آن است که قبل از بازگشت بازار و قیمت ها، باید شاهد توزیع بیشتری از این کوین ها میان هولدرهای بلند مدت بیت کوین باشیم. در حالی که سیگنال های زیادی از کف های قیمتی بیت کوین ایجاد شده است اما بازار برای ایجاد یک کف محکم و درست نیاز به زمان و استمرار دارد.

مطلب مفید: ماینر چیست و چه استفاده‌ای از آن می‌شود؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز پس از شکست حمایت 21000 دلاری حرکت نزولی تازه ای را آغاز کرد و فروشندگان با موفقیت قیمت را به زیر سطح حمایتی 20000 دلاری رساندند. این حرکت نزولی ادامه دار بود و بیت کوین حمایت 19600 دلاری خود را نیز از دست داد. در نهایت کف قیمتی در 19256 دلاری ایجاد شد و در حال حاضر بیت کوین بالای حمایت 19300 دلاری در حال معامله است.

اگر بیت کوین بتواند سطح حمایتی 19300 دلاری را حفظ کند، احتمالا شاهد موج بازگشتی در این ارز باشیم. در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین سطوح 19550 دلاری و 19600 دلاری خواهد بود. علاوه بر آن در سطح 19600 دلاری خط روند نزولی قدرتمندی تشکیل شده است که اهمیت این سطح مقاومتی را چند برابر کرده است. در صورت شکست این سطوح، مقاومت مهم بعدی 20000 دلار و سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی در نزدیکی آن خواهد بود.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

شکست سطح 20000 دلاری می‌تواند باعث قدرت گرفتن خریداران در کوتاه مدت و آزمایش میانگین متحرک 100 ساعته نیز شود. در صورت ادامه یافتن حرکت صعودی، بیت کوین به سمت سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی و سپس مقاومت 21200 دلاری حرکت خواهد کرد.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 20000 دلار ناموفق عمل کند، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین 19300 و پس از آن 19250 دلار خواهد بود. شکست این سطح می‌تواند در کوتاه مدت باعث افزایش فشار فروش شود و بیت کوین را به سمت حمایت مهم 18500 دلاری سوق دهد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان