پیش بینی و تحلیل بیت کوین (25 خرداد 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: یک روز پس از بزرگ ترین سقوط بازار کریپتو در دو سال اخیر با تثبیت قیمت ها همراه است. دارایی های دیجیتال روز گذشته و در پی عدم قطعیت در رابطه با اقتصاد کلان و همچنین افزایش تورم به روند نزولی خود ادامه دادند. بنابر تحلیل تاریخ 25 خرداد، بیت کوین و اکثر آلت کوین های بازار روز گذشته را با کندلی قرمز رنگ به پایان رساندند و بسیاری دیگر از ارزها در تلاش هستند تا پس از سقوط گسترده در روز دوشنبه کمی از زیان های خود را جبران کنند.

قیمت بیت کوین در حال حاضر و با ریزش 2 درصدی نسبت به شبانه روز گذشته زیر سطح 22000 دلاری در حال معامله است. در یک ماه گذشته بزرگ ترین ارز دیجیتال جهان سقوطی 30 درصدی را تجربه کرده و اکنون در آستانه قرار گرفتن زیر 20000 دلار، سطحی که در سال 2017 به آن رسیده بود قرار دارد.

اتریوم نیز مانند بیت کوین روزهای اخیر با ریزش همراه بود و دوشنبه به پایین ترین حد خود در 18 ماه گذشته نیز رسید. قیمت اتریوم اکنون در محدوده 1200 دلاری قرار داد.در میان آلت کوین ها سولانا و استلار با رشد بسیار کم 5 درصدی همراه بودند تا کمی از زیان های روز دوشنبه را جبران کنند.

سرمایه گذاران کریپتو منتظر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند. بسیاری ز تحلیلگران معتقدند که این نهاد، نرخ بهره را به میزان 0.75 % افزایش خواهد داد. تا پیش از اعلام نرخ تورم در روز جمعه انتظار می‌رفت که به زودی شاهد چنین اقدامی از فدرال رزرو نباشیم اما افزایش تورم احتمالا باعث تصمیمات سختی از سمت بانک مرکزی آمریکا خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفته است که تریدرهای بیت کوین باید کاملا خود را برای جلسه و تصمیم کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو آماده کنند. بیت کوین هنوز 20000 دلار را حفظ کرده است اما تصمیم سختگیرانه از سمت فدرال رزرو باعث رشد دلار و سود خزانه می‌شود و سرمایه گذاران کریپتو باید آماده آزمایش سطح حمایتی 20000 دلاری و حتی سقوط بیشتر قیمت ها شوند.

روز گذشته بازارهای سهام عملکرد نسبتا آرامی داشتند و در مقایسه با روز دوشنبه که با سقوط همراه بودند تقریبا روندی خنثی داشتند. گفتنی است که علاوه بر بازار سهام و کریپتو، طلا، امن ترین دارایی جهان نیز روز گذشته در روندی نزولی به سر می‌برد. وال استریت با سقوط خود اندک امید سرمایه گذاران در رابطه با آرام شدن رشد تورم و تاثیر آن بر کسب و کارها را از بین برد.

اخبار بد حوزه کریپتو در روزهای گذشته فقط به سقوط قیمت بیت کوین و آلت کوین ها ختم نشد و صرافی کوین بیس خبر از تعدیل 18 درصدی نیروهای خود داد. گفتنی است که کوین بیس تنها صرافی نیست که دست به چنین اقدامی می‌زند و در چند وقت اخیر صرافی جمینای، صرافی Rain Financial در خاورمیانه و بیستو بونیبت در آمریکای لاتین نیز چنین اقدامی را انجام دادند.

داده های روز سه شنبه نشان می‌دهند که بیش از 1 میلیارد دلار در قراردادهای آتی بیت کوین در شبانه روز گذشته لیکوئید شده است. اینن اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک تریدر در تامین نقدینگی لازم برای باز نگه داشتن موقعیت معاملاتی خود شکست بخورد.

ادوارد مویا در رابطه با روند آینده بازار  کریپتو بدبین است و از نظرش در صورت شکست سطح 20000 دلاری، توقف بعدی بیت کوین در محدوده 17000 دلاری خواهد بود. همچنین ممکن است این سطح توانایی بازگرداندن قیمت را نداشته باشد و در این صورت به سمت اوج قیمت در سال 2019 (سطح 14000 دلاری) حرکت خواهیم کرد.

مطلب مفید: آموزش جامع صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)؛ از ثبت نام تا ترید

دیگر تحلیلگران بازار نیز معتقد هستند که سطح 20000 دلاری از اهمیت بالایی برخوردار است و حتی ممکن است قبل از ورود خریداران به بازار شاهد روند خنثی بیت کوین در این محدوده باشیم. از نظر این افراد تصمیمات فدرال رزرو نقش حیاتی در رفتار قیمتی بیت کوین خواهد داشت و سرمایه گذاران باید خود را برای سقوط احتمالی آماده کنند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 25 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز در زیر حمایت 25000 دلاری باقی ماند تا شاهد حفظ ناحیه نزولی باشیم. بیت کوین حتی به صورت مقطعی سطح 21000 دلاری را رو به پایین شکست تا حمایت 23000 دلاری خود را نیز از دست بدهد. پس از ایجاد کف قیمتی در محدوده 20824 دلاری، اکنون قیمت در حال اصلاح است. گفتنی است که در حال حاضر قیمت زیر سطح 24000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار دارد.

در صورت حرکت صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 21100 دلاری است و پس از آن خط روند نزولی که در محدوده 22050 دلاری و در نمودار یکساعته بیت کوین تشکیل شده است. در صورت عبور از این ناحیه، مقاومت مهم بعدی 22600 دلاری است که در نزدیکی سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی نیز قرار دارد. شکست این سطح باعث حرکت به سمت 23000 دلار در کوتاه مدت خواهد شد.

نمودار بیت کوین

مهم ترین مقاومت بیت کوین در حال حاضر اما سطح 24600 دلاری و تقاطع آن با سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی است. شکست این سطح در کوتاه مدت باعث رالی صعودی به 25000 دلار و سطوح بالاتر خواهد شد.

سقوط بیشتر قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 25 خرداد، اگر قیمت در عبور از 22600 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه یافتن روند نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی 21000 دلار و حمایت بعدی کف 20825 دلاری خواهد بود. سقوط بیشتر قیمت نیز منجر به آزمایش حمایت مهم 20000 دلاری و شاید حرکت به سمت سطوح پایین تر خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان