بیت کوین از ۲۳۰۰۰ دلار فراتر رفت؛ تحلیل تکنیکال BTC (۲۹تیر ۱۴۰۱)

آنچه می‌خوانید...

درست همانند سندروم استکهلم که در آن شاهد پیوندی عاطفی میان قربانی و گروگان گیر هستیم، زمستان ارزهای دیجیتال نیز روش مخصوص خود را دارد تا حتی برای مدتی صعودی ترین حامیان ارزهای دیجیتال را بترساند و دیدگاهی نزولی در آنها ایجاد کند. تحلیل بیت کوین و نشانه هایی از مثال اشاره شده را می‌توان در حرکت قیمت بیت کوین روز گذشته مشاهده کرد.

روز 19 جولای قیمت بیت کوین سطح 23000 دلار را شکست اما علیرغم حرکت صعودی شاهد هشدارهای گسترده مبنی بر تله بودن این حرکت و احتمال سقوط بیشتر بودیم. در حالی که نمی‌توان دیدگاه حرکت به سمت کف های قیمتی جدید را نادیده گرفت، در ادامه به بررسی نظرات کارشناسان درباره حرکت صعودی بیت کوین خواهیم پرداخت.

- Advertisement -
توییت جیمی

این دفعه فرق دارد!

این دفعه فرق دارد، جمله ای بود که تریدر مطرح حوزه کریپتو، XM در توییتر آن را نوشت و به دنباله آن تصویر زیر را به اشتراک گذاشت.

نمودار 4 ساعت بیت کوین
نمودار 4 ساعت بیت کوین

همانطور که در تصویر نیز مشخص شده است، قیمت بیت کوین این دفعه به آزمایش نواحی پایین قیمتی نپرداخته است. چنین اتفاقی به معنای قدرت بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان در بازار است. در پاسخ به این پست توییتری، جاستین ایپ، یکی از کاربران و دنبال کنندگان وی گفت که به نظر می‌رسد سطح 27000 و 28000 دلاری هدف قطعی بیت کوین باشند. XM نیز در پاسخ به وی گفت:

«موافقم، حرکت به سمت 27000 یا 28000 دلار و سپس چندین ماه روند تثبیتی به نظر معقول باشد. بیایید از این حرکت قبل از زمستان بلند مدت لذت ببریم.»

مقاومت بعدی سطح 27100 دلاری است

شرکت تحلیل داده های درون زنجیره ای Whalemap نیز در پستی توییتری تصویری از نمودار حجمی بیت کوین را به اشتراک گذاشت و از میزان تقاضا در میان سطوح قیمتی 23000 تا 27000 دلار صحبت کرد. از نظر Whalemap، سطح 27100 دلاری  می‌تواند اولین ناحیه مقاومتی بیت کوین در مسیر صعودی باشد. در حال حاضر بر اساس داده های این پلتفرم، گپ عرضه زیادی میان قیمت کنونی و سطح 27 هزار دلاری وجود دارد.

نمودار حجمی
نمودار حجمی بیت کوین

دیلان لی کلیر، تحلیلگر بازار کریپتو، یکی دیگر از افرادی است که به بررسی حرکت صعودی بیت کوین و تاثیرات آن روی تریدرهای فیوچرز پرداخت. همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، از تاریخ 15 ژوئن تا 15 جولای معاملات فروش زیادی در بیت کوین باز شده است و اکنون تمام این تریدرها خود را در سمت خرید بازار می‌بینند. لی کلیر در این باره گفت:

«ده ها هزار قرارداد باز فروش بیت کوین اکنون در زیان های سنگین به سر می‌برند.»

نمودار 2 ساعته BTC
نمودار 2 ساعته بیت کوین

در حالی که حرکت نزولی بیت کوین به سمت کف های جدید همچنان یک احتمال بالقوه است اما شرایط کنونی حاکی از آن است که مسیر حرکتی بیت کوین صعودی و به سمت مقاومت های پیش رو است.

مطلب مفید: قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال ؛ بررسی صفر تا صد عوامل تأثیرگذار بر آن

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز پس از حفظ سطح 22000 دلاری با یک حرکت صعودی همراه شد و موفق شد مقاومت 23000 دلاری خود را نیز بشکند. در حرکت صعودی بیت کوین حتی توانست سطح 23500 دلاری را بشکند و خود را به بالای میانگین 100 ساعته برساند. در نهایت اوجی در 23782 دلار تشکیل شد و قیمت اکنون در تثبیت به سر می‌برد. در زمان تثبیت و اصلاح قیمت، بیت کوین به زیر 23500 دلار سقوط کرد.

بیت کوین در ادامه مسیر نزولی خود به زیر سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی نیز رسید اما خریداران در محدوده 23000 دلاری فعالیت خود را بیشتر کردند و مانع ریزش بیشتر شدند. در مسیر صعودی، اولین مقاومت بیت کوین سطح 23500 دلاری و پس از آن ناحیه 23750 دلاری خواهد بود. شکست ناحیه 23750 دلاری می‌تواند مسیر را برای رالی صعودی به سمت 24000 دلار و سپس 24500 دلار هموار کند.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از سطح 23500 دلاری ناموفق عمل کند، شاهد اصلاح تازه ای در این ارز خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین 23000 دلار خواهد بود و پس از آن سطح 22750 دلار و خط روند نزولی ایجاد شده در این محدوده نقش حمایتی را ایفا خواهند کرد. گفتنی است که شکست این محدوده می‌تواند منجر به سقوط بیت کوین به محدوده حمایتی 21500 دلاری شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان