سقوط بیت کوین به زیر 22000 دلار در آستانه تعیین نرخ بهره؛ تحلیل تکنیکال BTC (3 مرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالسقوط بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته با روند تقریبا خنثی همراه بود و در نهایت به زیر 22400 دلار سقوط کرد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار اکنون در محدوده زیر 22000 دلاری قرار گرفته و این در حالی است که روز چهارشنبه به اوج ماهانه خود نیز رسیده بود. در روزهای پایانی هفته، قیمت بیت کوین بالای 24000 دلار نیز قرار گرفت و تا روز جمعه که سرمایه گذاران دوباره ترس و نگرانی درباره تورم و ریسک های اقتصادی شوند، بدون مشکل در حال پیشروی بود.

همانند بیت کوین، اتریوم نیز با ریزش جزئی همراه شد و به محدوده 1560 دلاری رسید. تقریبا تمامی آلت کوین ها دنباله رو اتریوم بودند و با روندی نزولی همراه شدند. در این میان اکسی و YGG بیشترین ریزش را داشتند و هر کدام سقوطی 7 درصدی را تجربه کردند. شاخص ترس و طمع بیت کوین در دو هفته اخیر با بازگشت جزئی همراه بوده اما همچنان در محدوده ترس بافی مانده است.

- Advertisement -

علیرغم افزایش غیرمنتظره تورم و شاخص قیمت مصرف کننده، کارشناسان حفظ سطح 22000 دلاری را برای بیت کوین اتفاقی بسیار مثبت می‌دانند. با این حال بازار کریپتو در ماه جاری با اخبار شوکه کننده و بعضا غیرمنطقی نیز همراه بود. یکی از این اخبار و اتفاقات فروش 936 میلیون دلار بیت کوین توسط شرکت تسلا بود. اتفاقی که باعث نگرانی در میان اعضای جامعه شد چرا که فکر می‌کردند رابطه ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

جو دیپاسکوال، مدیرعامل شرکت بیت بول درباره حرکات اخیر قیمتی گفت که بیت کوین در چند وقت اخیر و علیرغم انتشار اخبار تورم حرکات خوبی از خود به نمایش گذاشته است. علاوه بر آن وی درباره فروش بیت کوین های تسلا گفت که شاهد هیچ واکنش منفی از سمت قیمت به این خبر نبودیم که خود اتفاقی بسیار مثبت تلقی می‌شود.

جلسه فدرال رزرو

سرمایه گذاران در این هفته به دقت جلسه فدرال رزرو و نرخ بهره ای که توسط این گروه اعلام خواهد شد را دنبال می‌کنند. انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را دوباره همانند ماه قبل 0.75 % افزایش دهد . این مقدار برای راضی کردن منتقدین در زمینه تقابل با تورم کافی است و از سمتی دیگر نیز باعث تشویق رویکردی متعادل خواهد شد که تاثیر زیادی بر دارایی ها نخواهد گذاشت و باعث سرعت گرفتن رکود اقتصادی نیز خواهد شد.

دیپاسکوال درباره این جلسه گفت که بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان حوزه کریپتو تا زمان مشخص شدن تصمیمات این نهاد رویکردی محافظه کارانه را در پیش خواهند گرفت. روز جمعه و همزمان با ریزش جزئی بازار کریپتو و بیت کوین، بازار سهام نیز با ریزش همراه شد. در این میان اما سهام شرکت های کریپتویی بهترین هفته خود را پس از چند ماه سقوط تجربه کردند. در همین حین طلا نیز با افزایش جزئی همراه شد با این حال هنوز فاصله زیادی با اوج 2000 دلاری خود در ماه مارس دارد.

در بازه زمانی مشابه با بازارهای سهام و کریپتو، گزارش ها نشان می‌دهد که بازار مسکن نیز که زمانی به شدت پر هیجان و قدرتمند دنبال می‌شد اکنون با ضعف و ریزش همراه شده است. این اتفاق نشان می‌دهد که افزایش نرخ بهره توانسته در میزان تقاضا برای این بازار اثر گذار باشد. در همین راستا، شاخص انجمن ملی خانه سازان برای هفتمین ماه متوالی با سقوط همراه شد.

3AC

سو ژو و کایل دیویس، بنیانگذاران شرکت ورشکسته 3AC به تازگی و در مصاحبه ای اعلام کردند که سقوط این شرکت باعث تاسف است. در همین مصاحبه آنها هر گونه شایعه و اتهامی مبنی بر بیرون کشیدن پول قبل از سقوط شرکت را رد کردند. همچنین سقوط این شرکت ریشه در فاجعه ترا داشت و پس از نابودی این اکوسیستم، شرکت های مختلفی از جمله 3AC به وره نابودی کشیده شدند. گفتنی است که سرمایه گذاران این شرکت ادعا می‌کنند که 3AC به آنها 2.8 میلیارد دلار بدهکار است.

مطلب مفید: بررسی کامل مفهوم لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking)

در گزارشی، سیتی (Citi) غول بانکداری گفته است که در میان سرمایه گذاران بیت کوین و ارزهای دیجیتال ترس شدیدی در رابطه با سقوط پلتفرم ها و شرکت های این حوزه ایجاد شده است. با این وجود اخبار مثبتی نیز وجود دارد که یکی از آنها خروج استیبل کوین ها از صرافی ها است. علاوه بر آن، بانک سیتی گفته است که در هفته های اخیر میزان خروجی در ETF های کریپتویی نیز به ثبات رسیده است.

دیپاسکوال درباره اتفاقات اخیر و تصمیم احتمالی فدرال رزرو گفت که اگر این نهاد در مواجهه خود با تورم همچنان سختگیرانه عمل کند شاهد سقوط قیمت بیت کوین تا سطح 20000 دلاری یا پایین تر خواهیم بود. با این حال وی ناحیه انباشتی که برای بلند مدت فرصت مناسبی ایجاد کرده را نکته مثبت اتفاقات اخیر دانست.

تحلیل بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز تلاش کرد تا از ناحیه مقاومتی 24000 دلاری عبور کند اما فروشندگان در 23800 دلار مانع این اتفاق شدند. در نهایت اوجی در 23744 دلار تشکیل شد و پس از آن شاهد سقوط قیمت بیت کوین هستیم. در مسیر نزولی بیت کوین حمایت 22500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته خود را نیز از دست داد. در نهایت و با رسیدن قیمت به سطح 21950 دلاری، خریداران فعالیت خود را آغاز کردند و اجازه سقوط بیشتر را ندادند.

بدین ترتیب شاهد رشد دوباره قیمت و عبو از مقاومت 22200 دلاری و سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی بودیم. در حالی که بیت کوین به خوبی در حال سپری کردن روند اصلاحی صعودی خود بود، فروشندگان باری دیگر و در محدوده 23000 دلاری فعال شدند و اجازه رشد بیشتر قیمت را ندادند تا شاهد ریزش در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی باشیم.

قیمت در حال حرکت به زیر سطح 22000 دلار است و با توجه به شکسته شدن خط روند محدوده 22700 دلاری ممکن است سقوط بیت کوین ادامه دارد باشد. حمایت مهم بعدی در محدوده 21800 دلاری قرار دارد و در مسیر صعودی نیز بیت کوین با مقاومت 22200 دلاری مواجه است.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

در صورتی که از این مقاومت عبور کنیم، در مسیر صعودی بیت کوین با ناحیه 22500 دلاری مواجه خواهد شد که شکست آن مسیر را برای رشد بیشتر قیمت به سمت 23000 دلار و سپس 24000 دلار هموار خواهد کرد.

سقوط بیت کوین

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در حفظ حمایت 21800 دلاری ناموفق عمل کند شاهد ادامه یافتن مسیر نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده 21600 دلاری و پس از آن 21500 دلار خواهد بود. شکست و تثبیت زیر این محدوده باعث افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 20500 و 20000 دلار در کوتاه مدت خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان