پیش بینی و تحلیل بیت کوین امروز (4 تیر 1401)

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته قیمت بیت کوین با موفقیت سطح 21000 دلاری را حفظ کرد تا کمی خریداران را امیدوار کند. بنابر تحلیل بیت کوین، علیرغم رشد 3 درصدی قیمت در روز گذشته و حرکت به محدوده 21265 دلاری، تحلیلگران معتقدند که این ارز دیجیتال همچنان در معرض آزمایش سطوح پایین تر قرار دارد. کریگ ارلام، تحلیلگر بازار در این باره گفت:

«روزهای ابتدایی این هفته می‌تواند زمان مهمی برای بیت کوین باشد. علیرغم مقاومت خریداران که آخر هفته شاهد آن بودیم، این سطح حمایتی همچنان متزلزل به نظر می‌رسد و احتمال شکست آن و آغاز یک رالی نزولی قدرتمند وجود دارد.»

علیرغم سقوط ادامه دار شرکت ها و پروژه های مختلف در فضای کریپتو، تحلیلگران با در نظر گرفتن نشانه های بزرگی در بازار معتقدند که به کف احتمالی قیمت بیت کوین و بیشتر آلت کوین ها رسیده‌ایم. یکی از موارد بزرگ و مورد توجه اعضای جامعه کاهش نزول صندوق بیت کوین گری اسکیل است. داده های مختلف نشان می‌دهند که سرمایه گذاران، دارایی های خود را وارد صندوق سرمایه ای کرده‌اند که طراحی شده تا در صورت ریزش قیمت بیت کوین به آنها سود دهد.

- Advertisement -

مدیرعامل شرکت فالکون ایکس نیز در این باره گفت که رالی صعودی اخیری که در بیت کوین شاهد بودیم احتمال فراوان ریشه در حرکت سرمایه گذاران خرد داشته است.

گفتنی است که علاوه بر بازار کریپتو و رشد قیمت بیت کوین، در بازار سنتی و سهام نیز شاهد حرکات خوبی بودیم و بازارهای سهام آمریکا نیز با رشد همراه بودند.

یکی ار شاخص هام مهم و شناخته شده در بازار کریپتو نزول گری اسکیل است که اکنون در حال کاهش است. این اتفاق با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان تصمیم گیری کمیسیون بورس آمریکا برای تبدیل صندوق سرمایه گذاری بیت کوین به یک ETF می‌تواند برای سرمایه گذاران و تریدرها خبر خوب و امیدوار کننده ای باشد.

صندوق سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل، یک ابزار سرمایه گذاری است که به مشارکت کنندگان خود اجازه می‌دهد تا از تغییرات قیمت بیت کوین سود کسب کنند. اخیرا ارزش سهام این صندوق فاصله 29 درصدی با قیمت بیت کوین داشت و این در حالی است که هفته گذشته این عدد 34 % بود. گفتنی است که از ماه فوریه 2021 تاکنون، قیمت سهام این صندوق همواره با کاهش نسبت به قیمت اصلی بیت کوین معامله شده است.

این کاهش فاصله قیمتی میان صندوق گری اسکیل و قیمت بیت کوین می‌تواند به معنای رسیدن بیت کوین به کف قیمتی باشد و یا شاید سرمایه گذاران و تریدرها فکر می‌کنند که پیشنهاد شرکت مورد پذیرش SEC قرار می‌گیرد و یا ترس از لیکوئید شدن بیشتر در بازار کریپتو از بین رفته است.

مطلب مفید: کشورهای طرفدار بیت کوین : ۷ کشور برتر برای سرمایه‌گذاری (بدون مالیات)

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در روزهای گذشته قیمت این ارز یک حرکت اصلاحی به زیر 20500 دلار را آغاز کرد و به صورت مقطعی حمایت 20000 دلاری خود را شکست. در نهایت کف قیمتی در محدوده 19750 دلاری تشکیل شد و پس از آن شاهد رالی صعودی از بیت کوین بودیم. در این حرکت قیمت سطوح مقاومتی 20000 و 20500 دلاری را پشت سر گذاشت و همچنین خط روند نزولی تشکیل شده در نمودار یک ساعته را نیز شکست.

در حال حاضر قیمت بیت کوین بالای مقاومت مهم 20500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته معامله می‌شود. در مسیر صعودی اولین مقاومت بیت کوین محدوده 21250 دلاری است که در نزدیکی سطح 76.4 % فیبوناچی اصلاحی نیز قرار دارد. پس از آن نیز مقاومت اصلی قیمت محدوده 21650 دلاری است که شکست آن باعث افزایش قدرت خریداران و حرکت به سمت 22000 دلار و 23000 دلار در کوتاه مدت خواهد شد.

نمودار بیت کوین

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، در صورتی که مقاومت 21250 دلاری شکسته نشود، شاهد یک رالی نزولی از فروشندگان خواهیم بود. بدین ترتیب اولین سطح حمایتی بیت کوین محدوده 20600 دلاری و میانگین 100 ساعته خواهد بود. پس از آن، حمایت مهم بیت کوین سطح 20000 دلاری و 19750 دلاری است که شکست این ناحیه منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 18500 دلار در کوتاه مدت خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان