روند خنثی بیت کوین ادامه دارد؛ تحلیل تکنیکال BTC

خانهتحلیل ارز دیجیتالروند خنثی بیت...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: قیمت بیت کوین روز گذشته را در روندی خنثی سپری کرد تا شاهد تردید در احساسات منفی تریدرها باشیم. با این حال اکثر آلت کوین روز خوبی را پشت سر گذاشتند و در این میان توکن های متاورسی عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشتند. برای مثال، قیمت مانا و سند پس از یک هفته روند خنثی، دیروز با رشدی 3 و 7 درصدی همراه شدند.

روز گذشته فدرال رزرو دقایقی از جلسه خود را منتشر کرد که بنابر آن ممکن است در ماه های آینده باز هم شاهد افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره باشیم. علاوه بر موارد اشاره شده بازار سهام نیز دیروز با اندکی رشد همراه بود اما طلا با کاهش قیمت مواجه شد.

- Advertisement -

نوسانات بیشتری در راه است

رفتار خنثی قیمت معمولا به شکست از یک طرف آن هم با نوسان بالا منجر می‌شود. نمودار زیر نشان می‌دهد که قراردادهای باز بیت کوین در بازار آتی افزایش داشته است. بنابر گزارشی از موسسه تحقیقاتی آرکین، رشد و افزایش سریع قراردادهای باز معمولا باعث ایجاد حرکات بزرگی در بازار می‌شود.

 برای مثال در ماه جولای سال گذشته که قیمت بیت کوین در محدوده 30000 دلاری بود نیز چنین اتفاقی رخ داد و پس از آن شاهد رسیدن بیت کوین به سطح 48000 دلاری در ماه مارس بودیم.

قراردادهای باز

با وجود عدم قطعیت در بازار تریدرها هیچ احساس  صعودی یا نزولی را از خود نشان نمی‌دهند. برای مثال، فاندینگ ریت بیت کوین نیز در چند ماه گذشته بین محدوده خنثی و منفی در حال حرکت بوده است. چنین اتفاقی به معنای آن است که فروشندگان در بازار سلطه داشته‌اند و قصد دارند خریداران را نیز با خود همراه کنند.

با این حال، فاندینگ ریت بیت کوین هنوز عمیقا در محدوده منفی قرار نگرفته است و زمانی که در کف قیمتی باشیم معمولا این اتفاق رخ می‌دهد. این نشان می‌دهد که فعالیت‌های مبنی بر حدس و گمان بیش از حد که بازار صعودی 2020-2021 را ایجاد ‌کرد، کاهش یافته است.

فاندینگ ریت بیت کوین

مطلب مفید: تحلیل فاندامنتال (fundamental analysis) در کریپتو چیست؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین تاریخ 5 خرداد نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته به خوبی محدوده حمایتی 28500 دلاری را حفظ کرد و پس از آن رالی صعودی را به سمت 29000 دلار آغاز کرد. در مسیر صعودی بیت کوین از مقاومت 29500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته نیز عبور کرد. بیت کوین به صورت موقت از سطح 30000 دلاری نیز عبور کرد اما در ادامه دادن مسیر خود ناکام ماند.

اوج قیمتی در 30188 دلار شکل گرفت و اکنون شاهد تثبیت روند هستیم. در حال حاضر بیت کوین در محدوده 29800 دلاری و میانگین 100 ساعته معامله می‌شود. در صورت حرکت به سمت بالا، اولین مقاومت بیت کوین سطح 29950 دلاری است که خط روند نزولی در نمودار یک ساعته و در این ناحیه قرار گرفته است. در صورت شکست این سطح، مقاومت بعدی اوج 30188 دلاری است که در حرکت صعودی قبلی شاهد ثبت آن بودیم.

نمودار بیت کوین

با این حال مهم ترین مقاومت بیت کوین محدوده 30600 دلاری است و شکست آن منجر به آغاز یک رالی صعودی پر قدرت در کوتاه مدت و حرکت به سمت 31200 دلار و سطوح بالاتر خواهد شد.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین تاریخ 5 خرداد، در صورتی که بیت کوین موفق به عبور از 30180 دلار نشود، روند نزولی تازه ای شکل خواهد گرفت و اولین سطح حمایتی 29400 دلار خواهد بود. حمایت مهم بعدی بیت کوین نیز 29250 دلار است که در نزدیکی سطح 61.8 % فیبوناچی  اصلاحی نیز قرار دارد. شکست این سطح منجر به افزایش فشار فروش و حرکت به سمت حمایت 28500 دلاری می‌شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان