نرخ بهره آمریکا امروز اعلام خواهد شد؛ تحلیل بیت کوین (5 مرداد 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالنرخ بهره آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته قیمت بیت کوین سقوط 6 درصدی را تجربه کرد و به محدوده حمایتی خود در 20500 دلار نزدیک شد. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که این سقوط باعث فاصله 36 درصدی قیمت با میانگین متحرک 200 روزه در 32000 دلار شده است. همزمان با سقوط بیت کوین، RSI آن نیز با کاهش همراه بوده و به محدوده 41 رسیده است.

در بازارهای سهام نیز شاخص S&P 500 با ریزش جزئی 0.7 درصدی و نزدک با سقوط 1.9 درصدیی همراه بود. گفتنی است که همبستگ بیت کوین با بازارهای سهام کمی کاهش یافته و به محدوده 0.73 و 0.78 این دو بورس رسیده است. زمانی که این شاخص به 1 نزدیک باشد به معنای عملکرد تقریبا مشابه میان بیت کوین و بازار سهام خواهد بود.

- Advertisement -

علاوه بر بیت کوین، آلت کوین ها نیز روز خوبی را پشت سر نگذاشتند و اتریوم در این میان با ریزشی 11 درصدی همراه بود. پس از اتریوم، بدترین عملکرد متعلق به متیک و لینک بود که آنها نیز با ریزش های 11 و 9 درصدی همراه شدند.

در پی سقوط 11 درصدی بیت کوین در دو روز گذشته به نظر می‌رسد سرمایه گذاران دوباره استراتژی پرهیز از ریسک را اتخاذ کرده‌اند. از دید تکنیکالی، بیت کوین میانگین های 10 و 20 روزه خود را از دست داده تا در کوتاه مدت دیدگاه نزولی بازار را تحت تاثیر قرار دهد. در حال حاضر قیمت با حمایت 20500 دلاری در چالش قرار دارد. همانطور که اشاره شد، RSI نیز در محدوده 41 قرار دارد که بسیاری آن را حالت خنثی تعبیر می‌کنند چرا که در فاصله میان 30 و 70 قرار دارد.

در سال 2022، RSI بیت کوین تنها سه مرتبه از محدوده اشباع خرید در 70 عبور کرد که به تاریخ های 7 فوریه، 27 مارس و 19 جولای باز می‌گردد. هنگامی که به رفتار قیمت پس از ثبت اعداد بالای 70 در دو بار اول نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که پس از ورود به اشباع خرید، در روزهای بعد قیمت بیت کوین با سقوط 13 و 16 درصدی همراه شده و RSI نیز به محدوده 40 بازگشته است. اتفاقی مشابه با آنچه اکنون در حال رخ دادن است. اگر چنین سناریویی در حال اجرا باشد، برای چند روزی با روند خنثی همراه خواهیم بود.

یکی از مواردی که در رابطه با داده های درون زنجیره ای بیت کوین می‌توان مورد بررسی قرار داد، نسبت معاملات خرید و فروش آپشن این ارز در صرافی ها است. برای شفافیت بیشتر، این شاخص حجم معاملات خرید و فروش در 24 ساعت اخیر را به ما نشان خواهد داد.

خریدار معاملات فروش اجازه این را دارد که در یک قیمت خاص به فروش بپردازد و برعکس آن، خریدار معامله خرید اجازه ورود به دارایی در یک قیمت خاص را دارد. نسبت میان این دو نوع معامله می‌تواند مشخص کننده احساسات تریدرها در بازار باشد. با تلاش تریدرها برای حفاظت از خود در برابر سقوط بیشتر بیت کوین، احتمالا نسبت معاملات فروش به خرید افزایش یابد.

افزایش اخیر این شاخص به معنای آن است که تریدرها به منظور حفظ خود در برابر سقوط بیشتر قیمت بیت کوین، در حال ورود به معاملات فروش هستند. به نظر می‌رسد یکی از مهم ترین دلایل برای ترس سرمایه گذاران از سقوط بیشتر قیمت جلسه امروز فدرال رزرو و اعلام نرخ بهره توسط این نهاد باشد. علاوه بر آن، داده های GDP، تولید ناخالص داخلی آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

مطلب مفید: پوزیشن لانگ و پوزیشن شورت (Long and Short) را بشناسید!

معاملات آپشن
معاملات آپشن

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز پس از ثبات زیر 22000 دلار در ناحیه نزولی باقی مانده است. پیش از آن که بیت کوین با اصلاح و ریزش بیشتری همراه شود، مدتی در محدوده 21000 دلاری در حال نوسان بود. پس از آن، سطح حمایتی 21000 دلاری را نیز از دست داد اما روند نزولی کمی محدود شد و بیت کوین در محدوده 20750 دلاری تثبیت شد. گفتنی است که قیمت در حال حاضر زیر حمایت 21500 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته در حال نوسان است.

بیت کوین در مسیر اصلاح صعودی خود موفق شد 21000 دلا و سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی را رد کند. در ادامه، اولین مقاومت پیش روی قیمت سطح 21500 دلاری است که در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی نیز قرار دارد. مقاومت مهم بعدی نیز 21650 دلاری است که در نزدیکی خط روند نزولی شکل گرفته در نمودار یک ساعته بیت کوین قرار دارد.

نمودار 1 ساعته بیت کوین
نمودار 1 ساعته بیت کوین

شکست و تثبیت سطح 21650 دلاری باعث قدرت خریداران و حرکت به سمت سطوح بالاتر و مقاومت 22000 دلاری و پس از آن 22500 دلار خواهد شد.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 21500 دلار ناموفق عمل کند، شاهد ادامه دار شدن روند نزولی خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی محدوده 21000 دلاری و پس از آن 20750 دلاری خواهد بود. شکست این ناحیه باعث افزایش فشار فروش و حرکت به سمت 20500 دلار در وهله اول و سپس حمایت 20000 دلاری در کوتاه مدت خواهد شد.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان