بیت کوین حمایت 21000 دلاری را با موفقیت حفظ کرد؛ تحلیل BTC (6 تیر 1401)

خانهتحلیل ارز دیجیتالبیت کوین حمایت...

آنچه می‌خوانید...

کارشناسان و سرمایه گذاران بسیاری در حوزه کریپتو انتظار داشتند قیمت بیت کوین در روزهای ابتدایی هفته سطح مهم 20000 دلاری را از دست بدهد. با این حال تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد علیرغم آن که قیمت این ارز در شبانه روز گذشته با ریزشی 1 درصدی همراه بوده اما همچنان سطح 21000 دلاری را حفظ کرده است.

بیت کوین با روند اقتصادی کلان همبستگی بسیار زیادی دارد و همین امر باعث عملکرد بد این ارز در 9 ماه اخیر شده است. شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز که نشان دهنده احساسات سرمایه گذاران این ارز در بازار است همچنان در ناحیه ترس شدید قرار دارد. علاوه بر بیت کوین، اتریوم نیز با حجم معاملات پایینی در روزهای گذشته همراه بود و اکنون در محدوده 1200 دلاری معامله می‌شود.

پس از آنکه بیت کوین موفق به حفظ سطح فعلی خود شد، تحلیلگران بسیاری پیش بینی کردند که در روزهای ابتدایی هفته شاهد نوسانات شدید در بازار و ریزش به زیر سطح 20000 دلاری و بازگشت دوباره آن خواهیم بود. جو دی پاسکوال، مدیرعامل شرکت بیت بول نیز گفت که ممکن است به زودی شاهد چنین حرکتی از بیت کوین باشیم. وی در ادامه افزود:

«در این هفته شاهد نوساناتی در بیت کوین بودیم که انتظارش را نیز داشتیم. با این حال، این ارز در ایجاد شرایط ایده آل برای یک حرکت صعودی در بالای محدوده 20000 دلاری ناموفق عمل کرده و چنین چیزی شانس حرکت نزولی را افزایش می‌دهد.»

جدا از عملکرد نسبتا نزولی بیت کوین و اتریوم، دیگر آلت کوین های بازار رفتار متناقضی داشتند و برخی با سود و برخی دیگر با ریزش همراه شدند. برای مثال دوج کوین و مونرو روز گذشته بیش از 10 و 6 % افزایش قیمت را تجربه کردند و در همین بازه زمانی گالا و متیک سقوطی 8 درصدی را تجربه کردند. سقوط متیک در حالی صورت گرفته است که از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون این ارز رشدی 25 درصدی را تجربه کرده بود.

علاوه بر بازار کریپتو، بازار سهام در آمریکا نیز اواخر هفته گذشته عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت. شاخص S&P 500 روز جمعه با رشد 3.1 درصدی همراه شد تا بهترین روز خود در دو سال گذشته را تجربه کند. علاوه بر آن، نزدک و شاخص داو جونز نیز با رشد 3 درصدی در آخر هفته همراه بودند.

یک بررسی در دانشگاه میشیگان از شاخص احساسات مصرف کننده نشان می‌دهد که انتظار مردم از تورم نسبت به میزان اعلام شده در ماه مه بسیار کاهش یافته است. داده های شاخص قیمت گذاری بازار برای بخش تولید نیز نشان می‌دهد که تقاضا از سمت مصرف کنندگان کم شده است. در همین حین شاخص فروش خانه در ماه مه روندی نزولی را در پیش گرفت تا شاهد تاثیرات افزایش نرخ بهره در آمریکا باشیم.

در این هفته سرمایه گذاران به دقت شاخص سفارشات کالاهای با دوام را دنبال خواهند کرد. گفتنی است که گزارش هایی از میزان اعتماد مصرف کنندگان حاکی از موفقیت فدرال رزرو در رام کردن تورم بدون ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا است. در همین راستا، دی پاسکوال معتقد است که بیت کوین به زیر 20000 دلار سقوط خواهد کرد و دلیل آن نیز پرهیز سرمایه گذاران از دارایی های ریسکی است. وی در این باره گفت:

«حفظ سطح 20000 دلاری برای بیت کوین نشانه بسیار خوبی است اما هفته آینده ممکن است شاهد آزمایش این سطح و سقوط بیشتر تا محدوده 18000 و 17000 دلاری باشیم.»

مطلب مفید: بهترین منابع و داده ها برای تحلیل فاندامنتال

تحلیل تکینکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در بالای سطح 20000 دلاری یک حرکت صعودی را آغاز کرد. در این حرکت شاهد شکسته شدن سطح 21000 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته نیز بودیم. با این حال در محدوده 21700 دلاری فعالیت فروشندگان افزایش یافت و پس از تشکیل اوج قیمتی در 21780 دلار، بیت کوین با اصلاح همراه شد.

در این اصلاح قیمتی بیت کوین حمایت 21500 دلاری را از دست داد و به زیر سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی نیز سقوط کرد. علاوه بر آن، قیمت خط روند صعودی شکل گرفته در نمودار یک ساعته و در محدوده 21300 دلاری را نیز رو به پایین شکست. در حال حاضر بیت کوین در نزدیکی 21000 دلار معامله می‌شود و اولین مقاومت آن در مسیر صعودی سطح 21250 دلاری خواهد بود.

نمودار بیت کوین
نمودار یک ساعت بیت کوین

پس از این سطح، مقاومت مهم بیت کوین 21750 دلار است که شکست آن می‌تواند یک حرکت صعودی خوب را برای بیت کوین رقم بزند. در صورت رخ دادن این سناریو، شاهد حرکت قیمت به بالای 22000 دلار و حتی مقاومت 23000 دلاری خواهیم بود.

سقوط قیمت

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت در عبور از 21750 دلار ناموفق عمل کند، شاهد یک روند نزولی تازه خواهیم بود. در این صورت اولین سطح حمایتی بیت کوین محدوده 21000 دلاری و میانگین 100 ساعته خواهد بود. پس از آن نیز حمایت مهم این ارز 20750 دلار در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی اصلاحی است. شکست این محدوده می‌تواند منجر به افزایش فروش در کوتاه مدت و حرکت به سمت 20000 دلار شود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان