بیت کوین در تلاش برای حفظ 20000 دلار؛ تحلیل تکنیکال BTC (9 تیر 1401)

آنچه می‌خوانید...

در 10 روز گذشته قیمت بیت کوین با تلاش فراوان و کله شقی کامل سطح 20000 دلاری را حفظ کرده است. سطح حمایتی که با توجه به بازار نزولی فعلی برای سرمایه گذاران اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته قیمت این ارز با ریزشی جزئی حمایت 20000 دلاری را از دست داد اما دوباره به بالای این سطح بازگشته و اکنون در محدوده 20050 دلاری معامله می‌شود.

بیت کوین در حالی این سطح حمایتی را حفظ کرد که روز گذشته خبر بسیار بد دیگری درباره این صنعت کریپتو منتشر شد و بنابر گزارشی، شاهد دستور یک دادگاه در British Virgin مبنی بر لیکوئید شدن شرکت 3AC بودیم. در همین راستا بیت کوین برای چهارمین روز متوالی نزولی دنبال شد و قبل از رشد جزئی خود به زیر 20000 دلار نیز سقوط کرد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد اواندا درباره این اخبار گفت:

«چرخه اخبار مدتی است که به شدت نزولی در حوزه کریپتو دنبال می‌شود و اکنون سقوط 3AC نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است که احتمالا شاهد سقوط گسترده تری در بازار خواهیم بود.»

اتریوم نیز در شبانه روز گذشته و با ریزشی 3 درصدی در محدوده 1100 دلاری معامله می‌شود. اتریوم در یک هفته گذشته ریزشی 13 درصدی را تجربه کرده است. گفتنی است که هفته گذشته و با توجه به اظهار نظر جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، بازار کریپتو با رشد نسبتا خوبی همراه شد. همانند اتریوم، دیگر آلت کوین ها نیز روز خود را در یک حرکت نزولی به پایان رساندند و در این میان بدترین عملکرد متعلق به BTT بود که ریزشی 7 درصدی را تجربه کرد.

صحبت های پاول باعث ایجاد آرامش نسبی برای سرمایه گذارانی شد که در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مربوط به شرکت 3AC بودند. این شرکت در سقوط اخیر بازار زیان سنگینی را متحمل شد و اکنون با ورشکستگی احتمالی مواجه است. بنابر گزارش ها، تاکنون حداقل 400 میلیون دلار از معاملات این شرکت لیکوئید شده است. در همین حین شرکت Voyager Digital هشدار قصور در پرداخت را برای این شرکت صادر کرد. این اتفاق در پی آن رخ داد که 3AC در پرداخت وام 15250 بیت کوین و 350 میلیون دلار USDC به این شرکت ناکام ماند. گفتنی است که از زمان مشخص شدن رابطه Voyager با این شرکت، ارزش سهام آن کاهش یافته است.

3AC در سال های اخیر یکی از فعال ترین سرمایه گذاران حوزه دارایی های دیجیتال بوده است و در NFT ها، دیفای، بلاک چین های لایه 1 و شرکت های کریپتویی سرمایه گذاری کرده است.

در همین مشخص شده است که ماینرهای خصوصی و عمومی کریپتویی در حال بالا آوردن بدهی های سنگین 2 تا 4 میلیارد دلاری به منظور تامین هزینه های عملیاتی خود در آمریکای شمالی هستند و اکنون با تصمیمات دشواری درباره ادامه کار خود مواجه شده‌اند. همچنین دویچه بانک، غول خدمات مالی در جهان به تازگی گفت که سقوط آزاد کریپتو به دلیل پییچیدگی سیستم آن می‌تواند ادامه دارد باشد.

ادوارد مویا درباره روند آینده بیت کوین بد بین است و می‌گوید که این ارز در نگه داری از حمایت 20000 دلاری با چالش مواجه است. علاوه بر آن، ریسک فروش دارایی ها توسط ماینرها نیز وجود دارد. از نظر وی در صورت شکست سطح کنونی و ریزش به زیر کف قیمتی 17500 دلاری تا سطح 14500 دلاری حمایتی برای بیت کوین وجود نخواهد داشت. مویا درباره ماینرها نیز گفت:

«انتقال اتریوم به اثبات سهام یک حرکت بسیار بزرگ است که می‌تواند منجر به آسیب دیدن ماینرهایی شود که هزینه زیادی بابت سخت افزار پرداخت کرده‌اند.»

مطلب مفید: خواندن قرارداد هوشمند ؛ مهمترین فاکتور تحلیل فاندامنتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که قیمت این ارز در بازپس گیری سطح مهم 21000 دلاری ناکام بود و قیمت با ریزش به زیر 20500 دلار در ناحیه نزولی باقی ماند. در این حرکت نزولی شاهد شکسته شدن حمایت های 20250 دلاری و 20000 دلاری نیز بودیم اما خریداران در 19800 دلار فعالیت خود را بیشتر کردند و مانع از ریزش بیشتر بیت کوین شدند. در نهایت کف قیمتی در 19828 دلار تشکیل شد و اکنون بیت کوین در حال اصلاح این حرکت نزولی است. گفتنی است که قیمت در حال حاضر زیر حمایت 20400 دلاری و میانگین متحرک 100 ساعته قرار دارد.

در صورت حرکت صعودی، اولین مقاومت بیت کوین محدوده 20150 دلاری در نزدیکی سطح 23.6 % فیبوناچی اصلاحی است. پس از آن نیز مقاومت مهم بیت کوین محدوده 20400 دلاری و خط روند نزولی تشکیل شده در این ناحیه است. علاوه بر آن این محدوده در نزدیکی سطح 50 % فیبوناچی نیز قرار دارد که بر اهمیت آن افزوده است.

نمودار بیت کوین
نمودار یک ساعت بیت کوین

شکست موفقیت آمیز این سطح منجر به حرکت صعودی تازه ای در بیت کوین خواهد شد. اولین هدف قیمتی این حرکت سطح 20900 دلاری است و در صورت شکست آن 21200 و 21800 دلار اهداف بعدی خریداران خواهد بود.

سقوط بیشتر

بنابر تحلیل بیت کوین، اگر قیمت موفق به عبور از مقاومت 20500 دلاری نشود، روند نزولی ادامه خواهد یافت. در این صورت اولین حمایت بیت کوین سطح مهم 20000 دلاری خواهد بود. پس از آن نیز حمایت بعدی 19800 دلار است که شکست آن مسیر را برای سقوط تا 18800 دلار و سپس 18000 دلار هموار می‌کند.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از newsbtc است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

2 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان