بیت کوین سطح 21000 دلاری را پس گرفت؛ تحلیل BTC (19 شهریور 1401)

خانهاخباربیت کوین سطح...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته و همزمان با رشد در بازار بورس وال استریت، قیمت بیت کوین نیز با رشد همراه شد و به محدوده 21000 دلاری رسید. این اتفاق باعث شد تا ارزش بازار ارزهای دیجیتال نیز باری دیگر از مرز 1 میلیارد دلار عبور کند. تحلیل بیت کوین از سوی کارشناسان این حوزه نشان می‌دهد که جهش اخیر ممکن است تاییدی بر تغییر روند این ارز و احتمال آغاز حرکت صعودی در هفته های آتی باشد.

نمودار بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

تایید بیت کوین برای تغییر روند

داده های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که استراتژی فروش استقراضی (شورت) که برخی از فروشندگان به تازگی از آن بهره بردند، تنها به آنها زیان رسانده است. قیمت بیت کوین پس از یک روند تثبیتی کوتاه مدت به سمت اوج چند هفته اخیر خود در محدوده 21254 دلاری حرکت کرد و اکنون نیز با مقاومتی رو به رو است که در ماه اوت نقش حمایت را ایفا کرده بود.

- Advertisement -

با این حال، حرکت صعود اخیر بیت کوین از نظر تحلیلگران زیادی نشان دهنده صعودی بودن این ارز حداقل در کوتاه مدت است. ریولتف تریدر و سرمایه گذار مطرح این حوزه در پستی توییتری گفت که جهش صعودی اخیر تاییدی برای صعودی بودن بیت کوین است. وی در ادامه افزود:

«شاخص های بسیاری، اکنون هفته هاست که در کف های خود قرار گرفته‌اند. از اواسط ماه ژوئن تاکنون گفته‌ام که به کف قیمتی رسیده‌ایم و تحلیل فعلی من از بیت کوین نشان می‌دهد که احتمال 80 تا 90% اکنون در این ناحیه قرار داریم.»

وی در ادامه به تعدادی از سیگنال های صعودی درون زنجیره ای و قیمتی اشاره داشت و به پایان یافتن فاز تسلیم شدن ماینرها در روزهای پایانی ماه گذشته نیز اشاره داشت. علیرغم تمامی این صحبت ها، وی همچنین گفت که ممکن است کاملا در اشتباه باشد و نتیجه چیز دیگری باشد اما ریولت به روند بلند مدت صعودی اعتقاد دارد که از نظرش وارد آن شده‌ایم. وی در این رابطه گفت:

«اگر واقعا در چنین سناریویی باشیم، کف قیمتی در بازه زمانی بلند مدت می‌تواند ریسک به ریوارد فوق العاده ای ایجاد کند. من خریدهای خود در 20000 دلار را نگه داشته‌ام، هنگام ریزش به زیر این محدوده کمی اذیت شدم اما اکنون با روند بازگشتی که شاهد آن بودیم، حس راحتی و بهتری پیدا کرده‌ام.»

مطلب مفید: تفاوت index price و mark price  چیست؟

در همین حین، رکت کاپیتال، یکی از تحلیلگران مطرح این حوزه اشاره داشت که سرمایه گذاران در حالی که تصور تغییر روند دارند باید مراقب باشند. وی در تحلیل بیت کوین خود به نمودار هفتگی اشاره داشت و گفت که تریدرها نباید روند بازگشتی فعلی را با روند سال 2018 مقایسه کنند چرا که در حال حاضر هیچ کف قیمتی بزرگی تضمین شده نیست.

توییت رکت کاپیتال

تحلیلگر: زمان ریسک کردن فرا رسیده است

همزمان با روند تثبیتی و خنثی شاخص دلار آمریکا، بازار وال استریت با روندی صعودی همراه شد تا کمی شاهد رشد دارایی های ریسکی تر باشیم. در همین حال و در ساعت ابتدایی باز شدن معاملات بورس نزدک و S&P 500، این دو شاخص نیز با رشد همراه شدند.

در همین حین، شاخص دلار آمریکا نیز واکنش مثبتی به کف خود نشان داد و در حال حرکت به سمت هدف 109 است. با این حال و علیرغم واکنش مثبت به کف اشاره شده، تحلیلگران بیت کوین معتقدند که روزهای سبز و صعودی بودن این شاخص به زودی تمام خواهد شد.

توییت باب لوکاس

باب لوکاس، سرمایه گذار و کارآفرین مطرح به تازگی گفته است که به نظر بعد از مدت ها دلار آمریکا در بازه زمانی هفتگی به چرخه اوج رسیده و در همین حین شاهد چرخه کف برای طلا، بیت کوین و دارایی های ریسکی هستیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان