top banner adv

تحلیل بیت کوین و اتریوم؛ تاثیر داده های اقتصادی (۱۶ فروردین)

تحلیل بیت کوین و اتریوم؛ تاثیر داده های اقتصادی (۱۶ فروردین)
2
بازدید : 7483

قیمت بیت کوین روز گذشته موفق شد حرکت صعودی خود را تا محدوده 28500 دلاری ادامه دهد و در ساعات اخیر نیز در حفظ این محدوده موفق عمل کرده است. در همین حین و با حرکتی مشابه، قیمت اتریوم نیز در یک حرکت صعودی موفق شد خود را به اوج هشت ماهه 1900 دلاری برساند. اکنون تحلیل بیت کوین و اتریوم نشان می‌دهد که دو ارز برتر بازار با تثبیت در محدوده‌های قیمتی فعلی در انتظار انتشار داده‌های اقتصاد کلان آمریکا هستند.

به نقل از کریپتونیوز، ادامه‌دار بودن رالی صعودی بازار ارزهای دیجیتال تحت تأثیر مشکلات نقدینگی بخش مالی و اقتصادی آمریکا قرارگرفته که می‌تواند بر دارایی‌های سنتی و دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم تأثیرگذار باشد. در روزهای آینده اخبار اقتصادی مهمی منتشر خواهد شد و سرمایه‌گذاران باید مراقب این داده‌ها و نوسانات حاصل از آن‌ها در بازارهای مالی باشند.

از سویی دیگر و برای اتریوم، به‌روزرسانی شانگهای در تاریخ 12 آوریل یک فاکتور کلیدی تلقی می‌شود و بسیاری در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، انتظار رشد قیمت را دارند. در همین راستا، سرمایه‌گذاران زیادی در حال بررسی عملکرد این ارز پیش از شانگهای هستند و امید دارند که این به‌روزرسانی بتواند تأثیر مثبتی در کل بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل اتریوم تاریخ 14 دی 1400

باید اشاره داشت که سرمایه‌گذاران بیت کوین و اتریوم نسبت به ماه آوریل خوش‌بین هستند. این ماه در گذشته نیز ثمره زیادی برای فعالان حوزه کریپتو داشته است و دو ارز برتر بازار در این ماه معمولاً روند خوب و رو به رشدی را ثبت کرده‌اند. قابل‌توجه است که بیت کوین در ماه مارس رشد 23 درصدی داشته و از ابتدای سال تاکنون 67% به ارزش آن افزوده شده است. این موزد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که سرمایه‌گذاران نسبت به حرکت صعودی در هفته‌های آتی و حتی اوج قیمتی جدید امیدوارند.

تحلیل بیت کوین و اتریوم نشان می‌دهد که قیمت بزرگ‌ترین ارز بازار در زمان نگارش این مطلب با رشد 2.4 درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده 28500 دلاری قرار دارد و دومین ارز برتر بازار نیز با رشد خوب 5.7 درصدی در محدوده 1909 دلاری در حال معامله است.

تقاضا برای بیت کوین علیرغم کاهش فرصت‌های شغلی در آمریکا

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل قیمت اتریوم – ۸ خرداد ۱۴۰۰

روز گذشته داده‌های اقتصادی مربوط به فرصت‌های شغلی در آمریکا بدتر از انتظار اعلام شد. با این وجود قیمت بیت کوین به رشد خود ادامه داد و خود را به مقاومت 28500 دلاری رساند. در همین حین برخی معتقدند که کاهش فرصت‌های شغلی در آمریکا به معنای تسهیل شرایط بازار کار است که می‌تواند رالی صعودی بیت کوین را توجیه کند.

بر اساس نظرسنجی ماهانه بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار، فرصت‌های شغلی در آمریکا در ماه فوریه با سقوط 632 هزار واحدی به 9.9 میلیون سید که پایین‌ترین سطح از ماه مه 2021 محسوب می‌شود. این اتفاق در حالی رخ داده است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند شاخص مذکور به 10.4 میلیون خواهد رسید. این داده‌ها بیانگر انقباض در بازار کار است که احتمالاً تأثیر زیادی بر چشم‌انداز اقتصادی و همچنین دیدگاه سرمایه‌گذاران به‌خصوص فعالان ارزهای دیجیتال خواهد داشت.

بازار در انتظار داده‌های مشاغل حوزه غیر کشاورزی

بازار ارزهای دیجیتال به لطف حرکت بیت کوین و اتریوم رالی صعودی خود را حفظ کرده است. ارزش بازار اکنون در محدوده 1.2 تریلیون دلاری است که نسبت به روز گذشته با رشد 1.09 درصدی همراه بوده است. همان‌طور که اشاره شد، اتریوم با حرکت به 1900 دلار به اوج 8 ماهه خود رسید و بیت کوین نیز موفق شد سطح 28000 دلاری را تثبیت و به سمت 28500 دلار حرکت کند. علاوه بر بیت کوین و اتریوم، ارزهای دیگر بازار مانند دوج کوین، سولانا، کاردانو و … نیز با رشد همراه بوده‌اند.

با عملکرد خوب اکثر ارزهای دیجیتال در ماه مارس، سرمایه‌گذاران نسبت به تکرار این عملکرد در ماه آوریل خوش‌بین هستند. علاوه بر آن، داده‌های تاریخی و تحلیل عملکرد بیت کوین و اتریوم در این ماه نشان‌دهنده حرکات صعودی بوده است. با این حال، نباید از تأثیر داده‌های اقتصاد کلان بر بازار غافل شد. با مشکلات نقدینگی در بخش اقتصادی، داده‌های مشاغل حوزه غیر کشاورزی آمریکا نیز در روز جمعه منتشر خواهد شد که می‌تواند تأثیر بسزایی در عملکرد بازارهای مالی سنتی و ارزهای دیجیتال داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال اتریوم و دوج کوین ۴ اسفند ۹۹

مطلب مفید: سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

نکته قابل‌توجه دیگر نیز همبستگی بیت کوین با طلا است که در چند وقت اخیر همواره در حال افزایش بوده است. قابل‌توجه است که طلا در آستانه رکورد تاریخی خود در 2069 دلاری قرار دارد و در همین حین بیت کوین در آستانه ورود به کانال 30000 دلاری قرار دارد. بسیاری انتظار دارند که با کاهش ارزش دلار و ضعیف‌تر شدن آن، طلا و بیت کوین هر دو به رشد خود ادامه دهند و اوج‌های بالاتری را فتح کنند.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری به نگه‌داری بیت کوین ادامه می‌دهند

بیشتر بخوانید : تحلیل بیت کوین و اتریوم 24 دی ماه 99

دارایی بیت کوین شرکت‌های مدیریت سرمایه بزرگ، در اوایل ماه مارس و در پی سقوط بانک‌های بزرگ کاهش داشت اما در ادامه این شرکت‌ها نزدیک به 4 هزار بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کردند تا کل موجودی بیت کوین آن‌ها به 692 هزار واحد BTC برسد.

بیشتر بخوانید : پیش بینی و تحلیل اتریوم در تاریخ 31 شهریور 1400

چنین موضوعی نشان می‌دهد که علاقه سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال بازگشته است و حتی اتفاقاتی مانند سقوط بانک‌های بزرگ نیز در فروش دارایی‌ها تأثیر نداشته است. افزایش دارایی سرمایه‌گذاران سازمانی می‌تواند نشانه اعتماد بیشتر به ارزهای دیجیتال باشد که نشانه مثبتی برای آینده این حوزه تلقی می‌شود.

تحلیل بیت کوین و اتریوم

قیمت بیت کوین در حال حاضر 28500 دلار است و حجم معاملات این ارز در شبانه‌روز اخیر نیز 18.4 میلیارد دلار بوده است. تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم بیانگر روند صعودی است و انتظار می‌رود بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار با شکست مقاومت 28500 دلاری به سمت 28950 دلار و سپس 30000 دلار حرکت کند.

نمودار بیت کوین

از سویی دیگر، اگر فروشندگان مانع شکست مقاومت مذکور شوند، قیمت بیت کوین به سمت 26500 و سپس 25500 دلار حرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود در این محدوده با حمایت خوبی همراه شود.

تحلیل تکنیکال اتریوم نیز نشان می‌دهد که قیمت این ارز روز گذشته با موفقیت مقاومت 1840 دلاری را پشت سر گذاشته است. این محدوده هنوز به‌عنوان حمایت تأیید نشده است و خریداران باید بتوانند قیمت اتریوم را در بالای این محدوده نگه‌دارند.

نمودار اتریوم

اتریوم در حال حاضر به مقاومت 1900 دلاری رسیده است و حفظ این محدوده می‌تواند تأییدی بر حمایت 1840 دلاری باشد که در برخورد مجدد قیمت، باعث رشد و عبور اتریوم از 1900 دلار خواهد شد. از سویی دیگر، اگر قیمت اتریوم به سطوح اشاره شده واکنش منفی نشان دهد و با ریزش همراه شود، اولین ناحیه حمایتی محدوده 1700 دلاری و پس از آن 1620 دلاری خواهد بود.

این تحلیل صرفاْ ترجمه‌ای از وب سایت کریپتونیوز است و بیانگر نظر تیم فکت کوینز و همچنین پیشنهادی مبنی بر خرید یا فروش نیست. سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ریسک و خطر خاص خود را دارد. لذا با آگاهی از تمامی خطرات به این بازار وارد شوید.

2
2
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    2 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    غلام رضا
    11 ماه ago

    به به به این میگن تحلیل درست و حسابی. ممنون از شما آقای آرمین آزاد

    محمدزاده
    11 ماه ago

    سلام . تمام سرمایه ام را بیت کوین خریدم خوبه
    سودش در ارزش سالانه بالای ۱۰۰٪ است از ۵ سال پیش بهتره صندوقهای سر مایه گذاری ثابت برای مردم بجای معاملات بورسی بیت کوین بخرند سرمایه گذاری مطمئنی است. تجربه کردم حتی در هر کشوری راحت نقد می‌شود و….

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    2
    0
    نظر خود را بنویسید !x